پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

تایمر شارژ چیست و چه کاربردی دارد ؟

تایمر شارژ چیست و چه کاربردی دارد ؟

برای آنکه به درستی درک کنید، تایمر شارژر چیست ؟ امروزه لوازم الکترونیک و باطری های قابل استفاده در آن ها، توسعه ی روز افزونی یافته است و نیاز به شارژ مداوم لوازم الکترونیکی نیز بیش از پیش وجود دارد، چرا که بدون وجود لوازم الکترونیکی مثل لب تاب و گوشی تلفن همراه، عملا اتصال و ارتباط ما با دنیای بیرون قطع می شود، از طرفی قریب به اتفاق این لوازم از وجود باطری های قابل شارژ بهره می برند و طول عمر باطری ها برای استفاده ی بهینه از این دستگاه ها بسیار مهم و حیاتی است. 

تایمر شارژ چیست؟

یکی از مواردی که باعث کاهش طول عمر باطری ها می شود، ماندن باطری زیر ولتاژ شارژ، در زمان زیاد است. بعنوان مثال باطری گوشی تلفن همراه شما در مدت زمان 2 ساعت فول شارژ می شود و طبیعی است که بعد از شارژ کامل باید شارژر را از برق بکشید، تا باطری گوشی شما بی جهت زیر بار ولتاژ نماند؛ اما گاهی ممکن است فراموش کنیم که شارژر را از برق بکشیم، یا ممکن است شب قبل از خواب، گوشی تلفن همراهمان را به برق بزنیم و باطری تا صبح زیر ولتاژ شارژ باقی بماند و بعد از مدتی باطری از درون تخریب گشته و دیگر نتواند مدت زمان زیادی شارژ را در خود نگه دارد. این امر باعث می شود؛ زود به زود و بطور مداوم به شارژ کردن گوشی تلفن همراه نیاز داشته باشیم و پس از طی مدتی باطری کاملا از بین رفته و دیگر اصلا شارژ را در خود نگه نمی دارد.

جهت رفع این مشکل می توانیم از تایمر شارژهای قطع کن دار استفاده کنیم، با استفاده از ماژول تنظیم مدت زمان، که در این نوع تایمر شارژها طراحی گردیده، می توانیم مدت زمانی که می خواهیم یک دستگاه به برق متصل بماند را مدیریت کرده و از زیر بار ولتاژ ماندن باطری دستگاه الکترونیکی خودمان جلوگیری کنیم و با این روش از تخریب زود هنگام باطری دستگاهمان پیشگیری کنیم.

در بعضی مواقع نیاز داریم که یک دستگاه سر ساعت و زمان مشخصی بدون حضور و دخالت ما به برق متصل شود ، بعنوان مثال ما هر روز سر یک ساعت مشخصی به منزل می رسیم، می خواهیم در زمانی که به منزل رسیدیم، آب در کتری برقی به جوش آمده باشد تا به سرعت قهوه یا دمنوش خود را آماده کرده و بنوشیم و یا صبح ها سر ساعت مشخصی از خواب بیدار می شویم و نیاز داریم که همین عمل را به خاطر صرفه جویی در وقت خود، انجام دهیم و ....... در این جا به تایمر شارژ دو کاره (قطع کن دار، وصل کن دار) نیاز داریم و با استفاده از ماژول های زمان طراحی شده در این محصول، می توانیم هم قطع کردن برق را مدیریت کنیم و هم وصل کردن شارژر یا دستگاه مورد نظرمان به برق را به آسانی و سهولت انجام دهیم.

این مدل تایمر شارژها برای هر مدل شارژر، دستگاه خانگی یا دستگاه های دیگر نهایتا تا میزان خروجی  20 آمپر قابل استفاده و بهره برداری می باشند.   

یکی از برندهای معتبر در زمینه ی تایمر شارژ ، برند DIEHARD می باشد، این برند با تولید کالای با کیفیت به همراه قیمت مناسب، توانسته سهم قابل توجهی از فروش این محصول را به خود اختصاص دهد.

جهت خرید تایمر شارژ با قیمت و کیفیت مناسب می توانید از طریق سایت پیکاوکالا اقدام فرمایید .

نظر خود را بنویسید

نظرات 2

سلام ممنون بابت مطلب خوبتون.
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ممنون از اینکه سایت ما رو دنبال میکنید

سلام مطلب خوبی بود
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، ممنون که سایت رو دنبال میکنید

whatsapp