پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

مهم ترین نکات نصب محافظ صفحه تلویزیون

مهم ترین نکات نصب محافظ صفحه تلویزیون

بر خلاف تلویزیون های قدیمی، اکثر تلویزیون های جدید، دارای ضخامت کم و پانل های بسیار آسیب پذیر هستند که با کوچکترین ضربه ای دچار آسیب می شوند. در بیشتر موارد نیز پانل یا صفحه اصلی تلویزیون شامل گارانتی نمی شود و یک سهل انگاری کوچک می تواند منجر به صرف هزینه های فراوان تعویض پانل تلویزیون شود. برای جلوگیری از این اتفاق، شرکت های متعددی اقدام به ساخت محافظ هایی مقاوم برای صفحه تلویزیون نموده اند که در ادامه با ویژگی های یک محافظ خوب و مزایا و معایب و روش نصب محافظ صفحه تلویزیون بیشتر آشنا خواهیم شد.

 ویژگی های یک محافظ صفحه تلویزیون خوب

قبل از آنکه به روش نصب محافظ صفحه تلویزیون بپردازیم، نیاز دارید با ویژگی های آن به خوبی آشنا شوید. محافظ صفحه نمایش از سطوح شفاف، در اندازه های مختلف ساخته می شوند که قابلیت نصب بر روی تلویزیون را داشته و از پانل دستگاه در مقابل آسیب هایی مانند شکستگی یا خط و خش محافظت می کنند. ویژگی ها و کیفیت ساخت می تواند در قیمت محافظ صفحه تلویزیون اثرگذار باشد. اما از آنجایی که یکبار هزینه می کنید و از مزایای متعدد آن برخوردار می شوید، مطمئنا ارزش خرید دارد.

محافظ صفحه تلویزیون و جلوگیری از شکستگی صفحه نمایش

یک محافظ خوب باید دارای برخی خصوصیات باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است:

  • وزن کمی داشته باشد تا به تلویزیون و به خصوص فریم دستگاه آسیبی وارد نکند.
  • شکل ظاهری محافظ صفحه تلویزیون نباید بر زیبایی ظاهر دستگاه تاثیر منفی بگذارد.
  • محافظ های چسبی معمولا گزینه های مناسبی برای محافظت از تلویزیون نیستند؛ چرا که پس از جدا کردن، اثر چسب بر روی تلویزیون باقی می ماند و همچنین جدا کردن و تمیز کردن آن ها نیز به سادگی امکان پذیر نیست.
  • محافظ صفحه تلویزیون باید از موادی با مقاومت بالا ساخته شده باشد تا قابلیت محافظت از پانل در مقابل ضربات احتمالی را داشته باشد.
  • صفحه محافظ باید به گونه ای طراحی شده باشد که یک فاصله بسیار اندک بین محافظ و تلویزیون برای عبور جریان هوا و جلوگیری از داغ شدن تلویزیون وجود داشته باشد.
  • بهتر است که محافظ صفحه نمایش از عبور اشعه یو وی که برای پوست و چشم انسان مضر است، جلوگیری کند.
  • استفاده از این صفحات محافظ نباید تاثیری در عملکرد کنترل تلویزیون داشته باشد.
  • شفافیت صفحه محافظ تلویزیون نباید به مرور زمان کمتر شود.

مزایای نصب محافظ برای صفحه تلویزیون

همان گونه که گفته شد، نصب محافظ صفحه تلویزیون به دلیل کارکردها و مزایای متعددی انجام می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • محافظت صفحه نمایش تلویزیون در برابر ضربات، پرتاب اشیاء و ایجاد خط و خش بر روی پانل دستگاه و در نتیجه افزایش عمر تلویزیون
  • بعضی از انواع محافظ صفحه تلویزیون به گونه ای طراحی شده اند که تا حد زیادی جلوی عبور اشعه UV را می گیرند و موجب حفظ سلامت پوست و چشم می شوند. همچنین استفاده از چنین محافظ هایی موجب کاهش خستگی چشم در زمان تماشای تلویزیون نیز خواهد شد.
  • به کارگیری صفحات محافظ استاندارد برای تلویزیون می تواند با کاهش انعکاس نور محیط در صفحه نمایش، در افزایش کیفیت تصویر مشاهده شده بر روی دستگاه موثر باشد.
  • تمیز کردن صفحات محافظ تلویزیون در مقایسه با پانل دستگاه به مراتب ساده تر است، ضمن اینکه این صفحات به گونه ای ساخته می شوند که جذب آلودگی کمی داشته باشند.

لایه محافظتی از صفحه تلویزیون

مراحل نصب محافظ صفحه تلویزیون

نصب نصب محافظ صفحه تلویزیون در بیشتر موارد کار ساده ای است و بدون نیاز به ابزاری خاص با رعایت چند مورد ساده می توان این کار را انجام داد. البته پیش از شروع کار فراموش نکنید که دست های خود را کاملا تمیز کنید یا از دستکش پارچه ای نازک تمیز استفاده نمایید تا از ایجاد لک و آلودگی بر روی تلویزیون یا محافظ جلوگیری شود.

هر چند برندهای مختلف سازنده محافظ صفحه تلویزیون ممکن است توصیه های متفاوتی برای نصب محصول خود داشته باشند اما در اغلب موارد این کار طی مراحل زیر انجام می شود:

  • پوشش پلاستیکی محافظ را به آرامی و با کمترین تماس دست با صفحه، جدا کنید.
  • محافظ را به صورت عمودی نگه دارید و از گذاشتن آن روی زمین یا هر سطح دیگری خودداری نمایید تا ذرات گرد و غبار یا آلودگی ها به صفحه نچسبند.
  • محافظ را به آرامی و کاملا صاف روی تلویزیون قرار داده و نوارهای متصل کننده صفحه را محکم و ثابت کنید. پیش از رها کردن محافظ از محکم بودن آن بر روی دستگاه مطمئن شوید.

خرید محافظ صفحه تلویزیون

همان گونه که گفته شد، نصب محافظ صفحه تلویزیون می تواند فواید بسیاری در محافظت از دستگاه، افزایش طول عمر آن و همچنین حفظ سلامتی انسان داشته باشد؛ البته این موارد تنها در صورتی رخ می دهد که انواع استاندارد و با کیفیت این صفحات را تهیه کرده باشیم.

با بررسی اقلام موجود در بازار متوجه خواهید شد که برندهای مختلف با اختلاف قیمتی متفاوت در زمینه فروش صفحات محافظ وجود دارد که این اختلاف نتیجه تفاوت در جنس، کیفیت، میزان شفافیت، ضخامت صفحه و مواد به کار رفته در این محصولات می باشد. در حال حاضر برخی برندهای ساخت تایوان با استقبال بیشتری از سوی مصرف کنندگان مواجه شده است. البته علاوه بر کیفیت، یکی از موارد مهمی که در زمان خرید این صفحات باید مد نظر قرار گیرد، سایز آنهاست که باید کاملا متناسب با دستگاه شما انتخاب شود. همچنین نوع تکنولوژی ساخت پانل تلویزیون که می تواند شامل LED ،  LCD ، پلاسما یا انواع جدیدتر باشد نیز در هنگام خرید صفحات محافظ تلویزیون باید مورد توجه قرار گیرد.

یک مرد در حال تماشای تلویزیون

سخن پایانی

در این مطلب به طور مختصر با فواید استفاده و نکات نصب محافظ صفحه تلویزیون آشنا شدید. چنانچه قصد استفاده از این صفحات را دارید، نباید فراموش کرد که استفاده از برندهای با کیفیت می تواند علاوه بر حفاظت فیزیکی از دستگاه شما با جلوگیری از عبور اشعه یو وی، در حفظ سلامت انسان نیز موثر واقع شود.

فروشگاه پیکاوکالا با سابقه چندین ساله در زمینه فروش تجهیزات تلویزیون همچون کنترل تلویزیون، محافظ صفحه نمایش پایه دیواری و انواع آنتن ها گزینه ای قابل اعتماد برای خرید آنتن هوایی ، خرید محافظ و سایر تجهیزات باشد.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • محافظ صفحه نمایش تلویزیون چیست؟

یک صفحه طلقی شفاف با ضخامت 2 میل است که روی صفحه نمایش تلویزیون وصل می شود تا از صفحه نمایش در برابر آسیب های  احتمالی محافظت کند.

  • از کجا می توانیم محافظ برای صفحه تلویزیون خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید محافظ برای صفحه تلویزیون را دارید، فروشگاه پیکاوکالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این فروشگاه سال ها است در زمینه فروش لوازم جانبی تلویزیون فعالیت می کند و اجناس باکیفیت را با بهترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان قرار می دهد. همچنین شرایط خرید قسطی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

نظر خود را بنویسید

whatsapp