پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

نکات خرید براکت تلویزیون

نکات خرید براکت تلویزیون

نصب تلویزیون بر روی دیوار، راهی عالی برای آزاد کردن فضای اتاق نشیمن شماست. اگر بچه‌ هایی دارید که با وسایل الکترونیکی ارتباط برقرار می کنند و نباید به آن دست بزنند، تلویزیون را دور از دسترس کودکان نصب کنید. همچنین از نظر جذابیت بصری، نصب تلویزیون یکی از عناصر اصلی دکوراسیون خانه مدرن است. از نظر زیبایی ‌شناختی نیز این کار دلپذیر است، به ‌ویژه وقتی تلویزیون‌ ها هر سال نازک ‌تر می ‌شوند. به علاوه، می توان آن ها را از یک دیوار صاف تا یک گوشه و حتی بالای شومینه نصب کرد. فقط قبل از تهیه آن، به نکات خرید براکت تلویزیون توجه داشته باشید.

انواع مختلفی از پایه ها از جمله ثابت، کج یا چرخان و تمام حرکت وجود دارند که بر مبنای سلیقه و شرایط قرارگیری تلویزیون می توانند انتخاب شوند. برای مثال ست دیواری می ‌تواند جذاب ‌تر از قرارگیری روی پایه به نظر برسد و خانواده شما را از سرنگونی تلویزیون در امان نگه دارد. این روزها افراد بیشتری تلویزیون های جدید خود را به دیوار نصب می کنند.

خرید براکت

یکی از نکات خرید براکت تلویزیون این است که تلویزیون دیواری می تواند فضا را ذخیره کند و اتاق را بهتر جلوه دهد. تلویزیونی که روی پایه قرار گیرد، ممکن است، خیلی بزرگ به نظر برسد. اما اگر آن را به دیوار آویزان کنید، جذابیت بیشتری خواهد داشت. نصب بر روی دیوار، همچنین می تواند از سر خوردن تلویزیون و ایجاد خطر برای افراد و به خصوص کودکان جلوگیری نماید. اما باید پایه مناسب تلویزیون و اتاق خود را تهیه کنید.

به منظور انتخاب بهترین و مناسب ترین پایه یا همان براکت تلویزیون نکاتی را در نظر داشته باشید. از جمله نکات خرید براکت تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • مشخصات را بررسی کنید.
  • با اطمینان از این که هر پایه تلویزیونی که در نظر دارید می تواند اندازه و وزن مجموعه شما را تحمل کند، شروع کنید.
  • نوع مناسب پایه تلویزیون را تهیه نمایید.

از مشخصات تلویزیون پیروی کنید

در اولین مورد از نکات خرید براکت تلویزیون می باسیت مشخصات را مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل نمایید که هر پایه تلویزیونی که بر می گزینید، می تواند اندازه و وزن مجموعه شما را تحمل کند. حداکثر وزن و مشخصات اندازه صفحه نمایش در جعبه پایه تلویزیون و وب سایت شرکت ذکر شده اند. تنها به این دلیل که دو عدد پایه، می‌ توانند تلویزیون را نگه داشته باشند، تصور نکنید که قادر هستند تا وزن تلویزیون را به صورت دائمی تحمل نمایند. بلکه پایه یا همان براکت بایستی توان تحمل وزن تلویزیون را داشته باشد. مشخصات مورد نیاز بر اساس مارک ممکن است متفاوت باشد.

نکات خرید براکت تلویزیون

آیا دیوار می تواند از تلویزیون سنگین پشتیبانی کند

نکات خرید براکت تلویزیون به دیوار خانه شما هم مربوط می شود! دیواری را که قصد دارید تلویزیون خود را بر آن آویزان نمایید، در نظر بگیرید. اکثر پایه‌ های تلویزیون با قاب ‌های چوبی سنتی و دیوار خشک (drywall) سازگار هستند. اما اگر تلویزیون خود را به انواع دیگر دیوارها مانند گچ، بتن یا آجر آویزان می‌ کنید، ممکن است به یک پایه مخصوص نیاز داشته باشید.

تقریباً همه تلویزیون ها دارای چهار سوراخ برای نصب در پشت هستند که در الگوی استاندارد VESA (انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئویی) مرتب شده اند. این بدان معناست که هر پایه تلویزیونی را که خریداری می کنید اگر برای اندازه تلویزیون شما رتبه بندی شده باشد، باید به درستی کار کند.

تلویزیون ها از چندین اندازه مختلف الگوی VESA استفاده می کنند. رایج ترین آن ها VESA 200x200 برای تلویزیون های تا 32 اینچ، VESA 400x400 برای تلویزیون های تا 60 اینچ و VESA 600x400 برای تلویزیون های با صفحه بزرگ تر هستند. یکی از مهمترین نکات خرید براکت تلویزیون این است که نوع مناسب پایه تلویزیون را تهیه کنید. انواع مختلفی از پایه ها از جمله ثابت، کج یا چرخان و تمام حرکت وجود دارند كه در قيمت پايه  دیواری تلویزیون اين عامل موثر است. یک سبک خاص لزوماً بهتر از دیگری نخواهد بود، بلکه همه چیز به چیدمان اتاق شما یا جایی که قصد دارید تلویزیون را آویزان کنید و جایی که قرار است بنشینید بستگی خواهد داشت.

چه اجزای دیگری را می‌ خواهید نصب کنید

اگر فردی برای کمک دارید، نصب تلویزیون روی دیوار چندان سخت نخواهد بود. بسیاری از پایه ها دارای الگویی هستند که می توانید از آن جهت قرار دادن و سوراخ کردن سوراخ ها استفاده کنید. برای ایمن ‌ترین نصب، بهتر است پایه را به ناودانی ‌های عمودی پشت دیوار بچسبانید، نه خود دیوار خشک، یا به دیوار سنگی.

اگر گل میخ (برای دیوارهای چوبی)، یک سطح، یک مته، مته ‌های با اندازه مناسب برای سوراخ کردن سوراخ‌ های پیلوت و یک سوکت برای نصب پیچ‌ ها در ناودانی ‌های مورد استفاده داشته باشید، نصب راحت ‌تر انجام می ‌شود. در هر صورت پس از رعایت نکات خرید براکت تلویزیون توجه داشته باشید قرار دادن تلویزیون روی دیوار باید یک کار دو نفره می باشد.

 

پایه های کج مناسب برای ارائه زاویه دید بهینه

تکلیف پورت ها و سیم های تلویزیون چیست

معمولاً می ‌توانید اطلاعات VESA تلویزیون خود را در دفترچه راهنمای آن یا به صورت آنلاین، زیر مشخصات محصول بیابید. به عنوان راهنمای نکات خرید براکت تلویزیون باید بگوییم اگر دیگر به هیچ کدام دسترسی ندارید، می توانید با اندازه گیری اندازه VESA تلویزیون خود را تعیین کنید. تنها به دنبال چهار سوراخ در پشت تلویزیون خود باشید و با اندازه گیری فاصله افقی بین دو سوراخ، برحسب میلی متر شروع نمایید. سپس فاصله بین سوراخ ها را به صورت عمودی اندازه گیری کنید. این اندازه گیری ها باید مطابق با یکی از ابعاد ذکر شده در بالا باشند.

پنهان کردن سیم ها و کابل ها می تواند همه چیز را مرتب و حرفه ای نگه دارد. بیشتر خرده‌ فروش‌ ها کیت های پنهان‌ کاری را می ‌فروشند؛ که به شما امکان می‌ دهد کابل ‌ها را بدون بریدن روی دیوار پنهان و سازماندهی کنید. اکثر این کیت ها دارای پشتی چسبنده هستند، بنابراین می توانند بدون آسیب رساندن به دیوار بچسبند. بسیاری از آن ها را می توان رنگ کرد تا با رنگ دیوار شما مطابقت داشته باشند.

زاویه دید بهینه

یکی دیگر از نکات خرید براکت تلویزیون زاویه دید مناسب است. پایه ‌های ثابت، به شما اجازه نمی ‌دهند تلویزیون خود را کج کنید یا بچرخانید. اگر طبق روال همیشه در مقابل تلویزیون خود بنشینید و فضای مناسبی برای نگه داشتن تلویزیون در موقعیت، زاویه و ارتفاع بهینه داشته باشید، پایه ثابت گزینه خوبی خواهد بود.

این پایه‌ ها، اغلب فضای زیادی بین تلویزیون و دیوار باقی نخواهند گذاشت. قبل از این که یکی را آویزان کنید، بررسی نمایید که آیا تلویزیون در کنار دستگاه اتصال دارد یا خیر. در غیر این صورت قبل از نصب تلویزیون، کابل ‌ها را از جعبه کابل وصل کنید.

پایه های تمام حرکتی یا کاملاً مفصلی دارای بیشترین انعطاف پذیری پس از نصب

اگر تلویزیون خود را از هر زاویه ای تماشا می کنید، پایه های کج بهتر از پایه های ثابت خواهند بود. یک پایه کج به شما امکان می دهد اگر دستگاه را روی دیوار آویزان کنید بتوانید تلویزیون را به سمت پایین زاویه دهید. این می تواند به حفظ بهترین زاویه دید در هنگام نشستن کمک کند، به شرطی که همچنان مستقیماً در مقابل تلویزیون بنشینید.

همچنین این مورد از نکات خرید براکت تلویزیون می تواند به شما اجازه دهد زاویه را تنظیم نمایید تا هرگونه تابش خیره کننده از صفحه را کاهش دهید. ما نصب تلویزیون را در بالای شومینه توصیه نمی کنیم؛ زیرا گرما و دود می تواند باعث آسیب شود. اما با این وجود این یک گزینه محبوب به شمار می رود که در آن پایه کج بسیار منطقی است.

اگر تلویزیون هم بالاتر از موقعیت نشستن شما قرار دارد و هم با زاویه است، پایه‌ ای را در نظر بگیرید که هم بتواند کج شود و هم بچرخد. مدل ها از نظر این که تا چه حد می توانند بچرخند متفاوت هستند. بسته به دامنه حرکت، مدل ‌های کج معمولاً کمی دورتر از پایه‌ های ثابت از دیوار بیرون می‌ آیند. پایه‌ های تمام حرکتی یا کاملاً مفصلی، گزینه های بیشتری برای قرار دادن ارائه می دهند. زیرا می توانند در هر جهت حرکت کنند؛ از جمله به سمت جلو و به سمت بیننده.

سخن پایانی

با توجه به استفاده بهینه از فضا امروزه افراد تمایل زیادی به نصب تلویزیون به دیوار دارند. از این رو رعایت نکات خرید براکت تلویزیون شما را برای انتخاب بهتر یاری می کند. اگر با خواندن این مقاله هنوز سوالی در این مورد دارید با کارشناسان پیکاوکالا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

براکت تلویزیون از کجا بخرم؟

شما می توانید براکت مناسب تلویزیون خود را از سایت پیکاوکالا تهیه کنید.

بهترین مارک پایه دیواری تلویزیون چيست؟

بهترین مدل و مارک با توجه به تلویزیون تعیین می گردد. با شماره  02133958166  تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب ما شما را راهنمایی کنند.

مزيت براكت كج نسبت به ثابت چيست؟

اگر تلویزیون خود را از هر زاویه ای تماشا می کنید، پایه های کج بهتر از پایه های ثابت خواهند بود.

نظر خود را بنویسید

whatsapp