پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

مهم ترین نکات کاربردی در اندروید تی وی

مهم ترین نکات کاربردی در اندروید تی وی

Android TV به عنوان یک پلتفرم تلویزیون هوشمند توسط شرکت گوگل و بر اساس سیستم عامل اندروید توسعه یافته است و به کاربران اجازه می دهد به انواع برنامه، بازی و سرویس های پخش تلویزیونی دسترسی بیابند. کار کردن با این فناوری بیش از پیش شما را به سیستم عامل اندروید علاقه مند می سازد، زیرا با امکانات گسترده می توانید فضاهای شخصی را توسعه دهید. توصیه های زیر درباره نکات کاربردی در اندروید تی وی به شما کمک می کند مهارت های خود را افزایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا به اطلاعات کاملی درباره راهنمای استفاده اندروید تی وی دست پیدا کنید.

اندروید تی وی

هوم اسکرین را شخصی‌سازی کنید

برای استفاده بهتر از اندروید تی وی، چرا به گسترش فضاهای شخصی ساز فکر نکنید؟ هوم اسکرین در اختیار شماست تا آن را بر اساس اولویت و علاقه خود بچینید و مواردی را که برایتان اولویت یا جذابیت ندارند، از صفحه اصلی به جای دیگری انتقال دهید.

بعد از تصمیم گرفتن درباره شخصی سازی هوم اسکرین از بین نکات کاربردی در اندروید تی وی کافی است، کلید انتخاب را روی کنترل از راه دور فشار دهید و آن را نگه دارید و سپس برای جابه جایی یا حذف برنامه یا کانال مورد نظر بدون تردید کلید نهایی را بزنید. راه های دیگری هم برای شخصی سازی هوم اسکرین وجود دارد و شما با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی به برنامه ‌ها و کانال ‌های جدید دست پیدا خواهید کرد یا می توانید از گزینه سفارشی کردن کانال‌ ها کمک بگیرید.

اگر برای تلویزیون خود نیاز به کنترل دارید، می توانید از طریق سایت پیکاوکالا که سال ها است در زمینه فروش کنترل تلویزیون فعالیت می کند؛ برای خرید اقدام کنید.

تنظیم کنترل‌های والدین

اگر نمی خواهید کودک تان به برخی برنامه ها یا کانال ها دسترسی داشته باشد؛ حتما از گزینه تنظیم کنترل والدین کمک بگیرید، که یکی از نکات کاربردی در اندروید تی وی به شمار می آید. برای انجام این کار به شیوه زیر عمل کنید:

گام اول- در صفحه اصلی Android TV خود آیکون تنظیمات (چرخ دنده) را انتخاب کنید. سپس متناسب با مدل دستگاه تلویزیون یکی از گزینه های «کنترل والدین» یا «تنظیمات اضافی» را مد نظر قرار دهید.

گام دوم- برای فعال کردن و مدیریت این بخش، یک پین یا کد چهار رقمی را برای خودتان در نظر بگیرید. دقت کنید که این کد به راحتی قابل حدس زدن از طرف کودکان تان نباشد. دوباره با ورود کد، آن را به تایید برسانید. حالا باید گزینه های کنترل والدین برای شما قابل مشاهده باشد. البته کار این بخش را می توانید با انتخاب مواردی که تماشای آن را برای فرزندتان یا دیگران محدود یا مسدود می سازید، ادامه دهید و حتی شرایطی را برای آن در نظر بگیرید؛ مثل تعریف سن یا منطقه خاص.

راهنمای اندروید تی وی

تنظیمات مربوط به دسترس‌پذیری

یکی از نکات کاربردی در اندروید تی وی امکان اجرای تنظیمات مربوط به دسترسی است. این ویژگی به افراد دارای معلولیت یا محدودیت های جسمانی خدمت شایسته ای را ارائه می دهد. برخی از این دسترسی ها به شرح ذیل قابل اشاره خواهد بود:

  • صفحه خوان

با انجام برخی تنظیمات این امکان را خواهید داشت، که آنچه را که، روی صفحه تلویزیون اتفاق می افتد، با صدای بلند برایتان بخواند؛ مانند نام برنامه یا گزینه های مندرج در منو و موارد مشابه. با رفتن به تنظیمات > تنظیمات برگزیده دستگاه > دسترسی > TalkBack > فعال کردن، این قابلیت را برای اندروید خود فعال کنید.

  • زیرنویس بسته

 متن را برای محتوای صوتی مانند دیالوگ، جلوه صوتی و موسیقی روی صفحه، نمایش می دهد. برای فعال کردن، این گونه عمل کنید: تنظیمات > تنظیمات برگزیده دستگاه > دسترسی > شرح‌  و OK.

  • توضیحات صوتی

 برای محتوای بصری مانند کارها، حرکات، و عبارات، دستور صوتی می سازد. اگر کنجکاو شدید به این ترتیب پیش روید: تنظیمات > تنظیمات برگزیده دستگاه > دسترسی > توضیحات صوتی.

  • اندازه قلم

 می توانید اندازه متن (نام برنامه، گزینه های منو و توضیحات روی صفحه) را تغییر دهید. با این دستور انجام دهید: تنظیمات > تنظیمات برگزیده دستگاه > دسترسی > متن و نمایش > اندازه قلم.

استفاده از دستیار صوتی گوگل برای کنترل تلویزیون

Assistant Google  نرم افزار صوتی است، که اجازه می دهد، با دستگاه Android TV ارتباط برقرار کنید و از او سوال بپرسید و از آن برای کنترل تلویزیون، جست ‌و جوی برنامه، پخش موسیقی، بررسی آب ‌و ‌هوا و... کمک بگیرید. برای دریافت خدمات این بخش از نکات کاربردی در اندروید تی وی به دکمه میکروفون یا آیکون صوتی در کنترل از راه دور نیاز دارید. قبل از آن باید تلویزیون به شبکه Wi-Fi تلفن ‌تان وصل باشد و به حساب Google خود وارد شوید.

برای شروع کار با دستیار صوتی گوگل، کلید میکروفون یا آیکون صوتی را روی کنترل از راه دور فشار دهید و دستور یا درخواست خود را بگویید. به عنوان مثال، «صدا را قطع کن» را بگویید تا برایتان انجام دهد.

نکات کاربردی در اندروید تی وی

حالت اسکرین سیور

با قابلیت حالت محافظ صفحه، وقتی از تلویزیون استفاده نمی کنید روی صفحه آن انیمیشن یا تصاویری پخش می شود. حتی می توانید تعیین کنید که چه چیزی به نمایش در بیاید. Google Photos،Art Gallery یا Experimental1 در انتخاب به شما کمک می کنند. اگر می خواهید این بخش را فعال کنید، به صورت زیر پیش بروید:

  1. با کلیک روی چرخ دنده به تنظیمات بروید.
  2. Device Preferences را انتخاب کنید.
  3. نوبت کلیک بر روی Screen Saver است.
  4. باز هم انتخاب شما باید گزینه Screen Saver باشد.
  5. به سراغ محافظ صفحه انتخابی تان بروید.
  6. کار تمام شد، دکمه برگشت را فشار دهید.

به‌روز رسانی نرم‌افزارها

برای استفاده کامل از امکانات Android TV، همیشه سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده روی آن را بروز رسانی کنید تا آخرین نسخه برنامه ها در اختیارتان باشد. این کار عملکرد، ویژگی ‌ها و امنیت تلویزیون شما را بهبود می بخشند. برای بروزرسانی، به یکی از روش های زیر عمل کنید:

  • به ‌روزرسانی مستقیم از اینترنت
  • استفاده از درایو فلش USB

جمع بندی

اندروید تی وی به کاربران اجازه می دهد، از خدمات و شخصی سازی امکانات، حداکثر بهره مندی و لذت را ببرند و کارهای مربوطه را سریع تر و راحت تر انجام دهند.  در این مقاله از سایت به بررسی راهنمای استفاده از اندروید تی وی پرداختیم و نکات کاربردی در اندروید تی وی را برای شما شرح دادیم. حال اگر قصد دارید، برای تلویزیون خود لوازم جانبی مختلفی همچون پایه دیواری تلویزیون، محافظ صفحه نمایش، انواع آنتن های هوایی و رومیزی و انواع کنترل های تلویزیون را خریداری نمایید؛ می توانید از محصولات سایت پیکاوکالا دیدن نمایید.

فروشگاه پیکاوکالا

سوالات متداول

  • دستیار صوتی در تلویزیون چه کارایی دارد؟

Assistant Google  نرم افزار صوتی است، که اجازه می دهد، با دستگاه Android TV ارتباط برقرار کنید و از او سوال بپرسید و از آن برای کنترل تلویزیون، جست ‌و جوی برنامه، پخش موسیقی، بررسی آب ‌و ‌هوا و... کمک بگیرید. برای دریافت خدمات این بخش از نکات کاربردی در اندروید تی وی به دکمه میکروفون یا آیکون صوتی در کنترل از راه دور نیاز دارید. قبل از آن باید تلویزیون به شبکه Wi-Fi تلفن ‌تان وصل باشد و به حساب Google خود وارد شوید.

  • اندروید تی وی برای افرادی که دچار معلولیت هستند، چه امکاناتی دارد؟

صفحه خوان، زیرنویس بسته، توضیحات صوتی، اندازه قلم و ...

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp