پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

آشنایی با بهترین روش تمیز کردن ریموت کنترل

آشنایی با بهترین روش تمیز کردن ریموت کنترل

یکی از وسیله هایی که در هر خانه و مکانی یافت می شود، ریموت کنترل است که بایستی در حفاظت و تمیز نگه داشتن آن کوشا باشیم؛ تا از رسیدن آسیب به این وسیله جلوگیری نماییم. بسیاری از افراد به تمیز کردن ریموت کنترل، اهمیت چندانی نمی دهند و به این ترتیب علاوه بر ایجاد صدمه به این دستگاه، موجب انتقال بیماری های مختلف و میکروب ها خواهند شد.

ریموت کنترل پس از گذشت زمان، آلودگی ها را جذب نموده و ذرات گرد و غبار و مواد مختلف در میان کلیدهای آن و بر روی سطح کنترل، قرار می گیرند. وجود این ذره ها باعث ایجاد اختلال در عملکرد ریموت شده و ممکن است، صدمات جدی را به آن وارد کند. اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده که چگونه داخل کنترل تلویزیون را تمیز کنید، تا انتهای این مطلب با پیکاوکالا که سال ها است به فروش کنترل تلویزیون و سایر لوازم جانبی آن مشغول است؛ همراه باشید.

بهترین پاک کننده برای تمیز کردن کنترل تلویزیون

تمیز کردن ریموت کنترل ها با استفاده از مواد مختلفی به نام محلول ضد عفونی کننده، انجام می شود. محلول هایی که برای این منظور تولید می شوند، دارای ترکیبات به خصوصی هستند، که می توانند پاکیزگی را برای دستگاه ریموت کنترل به ارمغان بیاورند. ساختار این مواد به گونه ‌ای است که کم ترین ضرر را برای پوست دست داشته و موجب ایجاد مشکلات پوستی نمی گردند.

پاک کردن ریموت تلویزیون همراه با دستکش

این محصولات از طریق ترکیب مواد شیمیایی مختلف با درصدهای معین، تولید می شوند و قدرت پاک کنندگی مناسبی برای از بین بردن کثیفی ها و آلودگی های موجود در ریموت کنترل دارند. این  محلول های پاک کننده، معمولاً دارای الکل های ۷۰ درصد هستند، که موجب از بین رفتن انواع میکروب ها، از سطح دستگاه می گردند. یکی از ویژگی های این مواد، عدم واکنش دهندگی با ترکیبات موجود در قطعات ریموت کنترل است که باعث می شود؛ رنگ دستگاه تغییر پیدا نکند و اعداد و حروف موجود بر روی دکمه های آن دچار تغییر حالت نشوند. بهتر است برای داشتن محلول استاندارد و با کیفیت، انتخاب خود را از میان برندهای معتبر و استاندارد انجام دهید.

بهترین پاک کننده برای تمیز کردن کنترل تلویزیون عموماً الکل مالشی (اصولاً الکل ایزوپروپیلیک) می‌ باشد. این نوع الکل به عنوان یک محلول ضد عفونی کننده و ضد باکتری موثر است و می‌ تواند به تمیز کردن ریموت کنترل کمک کند.

آموزش ضد عفونی کردن ریموت کنترل

انجام عملیات ضد عفونی و تمیز کردن ریموت کنترل، شامل مراحلی می گردد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  1. در اولین مرحله بایستی باتری های کنترل را خارج کنید، تا از رسیدن رطوبت مواد پاک کننده به آن ها جلوگیری شده و موجب خراب شدن دستگاه نگردد.
  2. در مرحله دوم لازم است با استفاده از دستمال نمگیر یا مسواک بلا استفاده، تمام ذرات اضافی موجود در دکمه ها را از بین برده و آن ها را از وجود آلودگی و چرک پاک کنید.
  3. توجه داشته باشید، برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست دست، از دستکش استفاده کنید.
  4. یک دستمال نخی انتخاب کرده و آن را با مواد ضد عفونی کننده مرطوب کنید و سطوح مختلف دستگاه را به کمک این پارچه تمیز نمایید.
  5. در این مرحله نوبت به پاکیزه نمودن دکمه های کنترل می رسد. پارچه را به دور انگشت اشاره بپیچید و آن را بر روی دکمه ها مالش دهید.
  6. قسمت های کناری دکمه های کنترل با استفاده از این پارچه تمیز نخواهند شد و جهت زدودن آلودگی از این قسمت ها، می توانید از خلال دندان یا گوش پاک کنی که قبلاً آن را با مواد ضد عفونی کننده مرطوب کرده اید، استفاده کنید.
  7. هنگامی که عملیات ضد عفونی کردن کنترل به پایان رسید، می توانید آن را به وسیله پارچه دیگری خشک کنید.
  8. بهتر است پس از اتمام مراحل، کنترل را در مکان مناسبی قرار دهید تا کاملا خشک شود و سپس باتری ها را در آن قرار دهید.

با رعایت موارد گفته شده، کنترل شما دچار مشکل نخواهد شد. اما اگر به هر دلیلی ریموت کنترل شما در عملکرد خود دچار مشکل است؛ می توانید برای تعمیر کنترل تلویزیون اقدام کنید یا یک کنترل جدید خریداری کنید.

ضدعفونی کردن دکمه های کنترل تلویزیون

آموزش از بین بردن چسبندگی ریموت کنترل

گاهی اوقات پیش می آید که بنا به دلایل مختلفی ریموت کنترل  شما حالت چسبندگی پیدا کرده باشد. برای این که بتوانید این چسبناکی را هنگام تمیز کردن ریموت کنترل بزدایید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

 مایع ظرفشویی

از آن جایی که مواد موجود در مایع ظرفشویی، قدرت از بین بردن چربی ها را دارند، می توانید، پس از رقیق کردن این ماده با آب، آن را به عنوان پاک کننده کنترل به کار ببرید و مانند روش ضد عفونی کردن، نسبت به زدودن چربی های چسبناک ریموت، اقدام کنید. باید توجه داشته باشید؛ در این روش مایع ظرفشویی را به قدری با آب مخلوط کنید که باعث ایجاد کف بیش از حد نگردد.

 جوش شیرین

 جوش شیرین ماده ای است که می ‌تواند، لغزندگی در سطوح مختلف ایجاد کند. این ماده برای از بین بردن چسبندگی ها مناسب است و شما می توانید مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. به وسیله یک تکه پنبه یا دستمال مرطوب، مقداری از این خمیر را بر روی سطح کنترل مالش دهید تا چسبندگی های موجود، حذف شوند. خشک کردن کنترل پس از انجام این عملیات امری ضروری است تا از به وجود آمدن لکه در آن جلوگیری گردد.

آموزش تمیز کردن نشتی باتری ریموت کنترل

یکی از سخت ترین مراحل تمیز کردن ریموت کنترل، پاک کردن مواد سولفات شده باتری است. هنگامی که باتری کنترل برای مدت زمان طولانی تعویض نگردد، ممکن است باعث به وجود آمدن این مواد شود. مواد نشتی باتری به صورت خمیری سفت در قسمت های مختلف کنترل قرار می گیرند و در صورتی که تمیز نشوند، ممکن است موجب بروز اختلال در عملکرد ریموت گردند. برای این که بتوانید این مواد را پاک کنید، لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باتری های فاسد شده را از کنترل بیرون آورده و آن ها را به سطل زباله بیندازید.
  • مقداری آب را با سرکه سفید به حالت محلول در بیاورید.
  • یک تکه پنبه را در تماس با این محلول قرار دهید.
  • پنبه را بفشارید تا محلول اضافی از آن خارج شود.
  • با استفاده از این پنبه مرطوب می توانید، تمام مواد سولفات شده باتری را از ریموت خارج کنید.
  • دقت کنید در هنگام انجام عملیات آسیبی به سیم پیچ های باتری وارد نگردد.
  • بررسی لازم را در قسمت درپوش های محفظه باطری انجام دهید تا مطمئن شوید، تمام ذره های نشتی از بین رفته باشند.
  • ریموت کنترل را در مکانی قرار دهید که به خوبی خشک شود و سپس باتری های جدید را در آن بگذارید.

انواع ریموت کنترل در رنگ و سایزهای مختلف

بایدها و نبایدهای تمیز کردن ریموت کنترل

برای این که بتوانید، عملیات تمیز کردن ریموت کنترل را به صورت کامل و بدون نقص انجام دهید و از رسیدن آسیب به دستگاه جلوگیری کنید، لازم است نکاتی که در ادامه بیان می ‌شود را به خوبی رعایت کنید:

  • ضدعفونی کردن ریموت کنترل اهمیت زیادی دارد و لازم است، آن ها را در فواصل زمانی کوتاه مدت تمیز کنید تا از انتقال بیماری ‌ها جلوگیری گردد.
  • بهتر است قبل از این که ریموت را ضدعفونی کنید، آن را از وجود ذرات آلودگی و گرد و غبار پاک نمایید.
  • خارج کردن باتری ها از ریموت کنترل بایستی قبل از شروع ضد عفونی کردن انجام گردد تا از ایجاد اتصال کوتاه و آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری شود.
  • خواندن بروشور ریموت کنترل برای انجام صحیح پاک سازی می ‌تواند، کمک کننده باشد.
  • ریختن و اسپری کردن محلول ضدعفونی کننده به صورت مستقیم بر روی ریموت کنترل، باعث رسیدن آسیب به قسمت های مختلف آن خواهد شد.
  • اگر از ریموت کنترل هایی استفاده می کنید که صفحه LCD دارند، باید این نکته را در نظر داشته باشید که الکل را به صورت مستقیم به صفحه LCD مالش ندهید.
  • به کارگیری ماده وایتکس برای جرم گیری دکمه ها ممکن است، رنگ آن ها را از بین ببرد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت پیکاوکالا سعی کردیم تمام نکات لازم برای تمیز کردن ریموت کنترل را به شما گوشزد کنیم. اگر به هر دلیلی قصد تعمیر کنترل تلویزیون یا خرید مجدد آن را دارید؛ فروشگاه پیکاوکالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. از طریق شماره تماس 02133951896 با کارشناسان تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • آیا کنترل تلویزیون در صورت خراب شدن؛ قابلیت تعمیر دارد؟

بله. اگر به هر دلیلی کنترل تلویزیون شما خراب شده است؛ می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان پیکاوکالا برای تعمیر آن اقدام کنید.

  • از کجا می توانیم لوازم جانبی تلویزیون را خریداری کنیم؟

اگر به دنبال خرید لوازم جانبی تلویزیون همچون کنترل تلویزیون هستید، می توانید از سایت پیکاوکالا برای خرید اقدام کنید. همچنین اگر قصد خرید آنتن هوایی، پایه دیواری تلویزیون، محافظ صفحه تلویزیون و ... را دارید؛ می توانید از محصولات سایت دیدن کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تماس بگیرید.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp