پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

مهم ترین نکات و مراحل نصب پایه دیواری تلویزیون

مهم ترین نکات و مراحل نصب پایه دیواری تلویزیون

قرار دادن تلویزیون روی دیوار از طریق نصب پایه دیواری تلویزیون، به خصوص در محیط هایی که با محدودیت فضا روبه رو هستند؛ راهکاری کاربردی به شمار می آید. نصب این گونه تجهیزات با آنکه به ظاهر ساده به نظر می رسد، اما نیازمند برخی راهنمایی ها است.

برای آنکه بتوانید تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید، باید ابتدا پایه دیواری خریداری نمایید. سایت پیکاوکالا با سال ها تجربه، مطمئن ترین گزینه برای خرید محصول با بهترین قیمت پایه دیواری تلویزیون است. فقط کافی است از محصولات سایت دیدن نمایید و پس از خریداری محصول مورد نظر برای نصب براکت، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مزایای نصب تلویزیون روی دیوار

از جمله مهمترین مزایای نصب تلویزیون بر روی دیوار، صرفه جویی در فضای داخلی ساختمان است؛ جایگزینی میزهای زیر تلویزیونی با براکت دیواری، علاوه بر آنکه مستلزم هزینه کمتری می باشد، می تواند موجب آزاد سازی فضای بیشتری شود که با توجه به متراژ پایین خانه ها، مزیتی کاربردی به حساب می آید.

نصب تلویزیون بزرگ روی دیوار خانه

از دیگر مزایای نصب پایه دیواری تلویزیون می توان به کاهش خطر آسیب دیدگی دستگاه در اثر بازی کودکان اشاره کرد. اگر به دنبال حفاظت بیشتر از تلویزیون خود هستید، می توانید پس از اطلاع از قیمت محافظ صفحه تلویزیون برای خرید آن، از طریق همین سایت اقدام کنید. 

همچنین اضافه کردن انواع متنوع شلف و اکسسوری در محل نصب تلویزیون به دیوار می تواند، طراحی هایی زیبا در چیدمان منزل ایجاد کند؛ که یکی دیگر از مزایای نصب پایه دیواری تلویزیون است.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

با وجود مزایای متعددی که نصب تلویزیون بر روی دیوار دارد اما این کار با معایبی نیز همراه است. برخی از مهمترین معایب نصب پایه دیواری تلویزیون عبارتند از :

  • احتمال بروز آسیب به ستون فقرات و درد در ناحیه گردن؛ البته این مورد بیشتر در مواقعی رخ می دهد که تلویزیون در ارتفاع بالا و غیر استاندارد نصب شود.
  • افزایش احتمال بروز آتش سوزی به دلیل نیاز به مخفی کردن سیم و کابل های برقی که به تلویزیون متصل می شوند، به خصوص در مکان هایی که رطوبت هوای بالایی وجود دارد. برای کاهش چنین خطری بهتر است که قبل از نصب تلویزیون از سلامت روکش تمامی سیم ها مطمئن شوید.
  • نیاز به ایجاد شیارهای سطحی و سوراخ کردن دیوار در زمان نصب براکت، که به خصوص در خانه های اجاره ای که با محدودیت تغییرات در ساختمان مواجه هستند، از معایب مهم این روش به شمار می آید.
  • بازتاب نورهای ورودی ساختمان بر روی صفحه تلویزیون نیز از دیگر معایب نصب پایه دیواری تلویزیون می باشد، بروز این مشکل در محیط هایی که دارای پنجره های زیاد می باشند با توجه به دامنه محدود چرخش تلویزیون بر روی برخی دیوارها، بیشتر به چشم می خورد.
  • مشکل دیگر استفاده از براکت های دیواری ، فاصله کم تلویزیون با شوفاژ یا رادیاتور است که می تواند موجب کاهش عمر مفید دستگاه شود. برای جلوگیری از چنین آسیب هایی بهتر است که ابتدا در دفترچه راهنمای تلویزیون فاصله ایمن تلویزیون با منابع گرمایی و همچنین دمای قابل تحمل دستگاه را بررسی کرده و سپس اقدام به نصب تلویزیون بر روی دیوار نمایید.

نصب براکت تلویزیون روی دیوار توسط یک فرد ماهر

نکات مهمی که قبل از نصب پایه دیواری تلویزیون باید بدانید

قبل از هر کاری می توانید مقاله مربوطه درباره راهنمای انتخاب بهترین براکت را مطالعه کنید. سپس به بررسی نکات مهم نصب پایه دیواری تلویزیون بپردازید. امروزه تلویزیون به یکی از اجزای اصلی در چیدمان هر خانه تبدیل شده است و محل نصب آن نیز باید به گونه ای باشد که برای تمامی ساکنان خانه قابل دسترس باشد. به همین جهت قبل از نصب این دستگاه بر روی دیوار، باید  نکات مختلفی از جمله ارتفاع آن از سطح زمین، روش صحیح نصب، زاویه تابش نور محیط و تناسب با مبلمان و چیدمان وسایل داخلی منزل مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید محلی برای نصب تلویزیون انتخاب شود که تا حد ممکن در هر زمان و موقعیتی قابلیت استفاده از تلویزیون وجود داشته باشد.

همان گونه که گفته شد ارتفاع استاندارد تلویزیون متناسب با خط دید افراد نیز باید با دقت مد نظر قرار گیرد تا از بروز مشکلات جسمی از قبیل گردن درد برای اعضای خانواده که در دراز مدت ممکن است رخ دهد، جلوگیری به عمل آید. در ادامه به بررسی کامل تر این نکات خواهیم پرداخت.

تعیین ارتفاع استاندارد برای نصب تلویزیون

می توان گفت که یکی از مهمترین نکات در نصب پایه دیواری تلویزیون، تعیین ارتفاع آن از سطح زمین است. این ارتفاع باید به گونه ای باشد که به طور تقریبی نقطه وسط صفحه دستگاه هم راستا با چشم بیننده قرار گیرد. بر همین اساس و مطابق با تجربه کاربران به طور معمول این ارتفاع در حدود 105 سانتی متر از سطح زمین می باشد. البته نباید فراموش کرد که این اندازه می تواند با توجه به نوع مبلمان و  سایز تلویزیون تا حدودی متغیر باشد.

براکت برای تلویزیون

انتخاب دیوار مناسب برای نصب پایه دیواری تلویزیون

پس از تعیین ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون، باید دیواری مناسب برای انجام این کار را پیدا کنید. توجه داشته باشید که روش نصب دستگاه با توجه به نوع دیوار می تواند متفاوت باشد. در ادامه این مطلب نکاتی را در مورد نصب پایه دیواری تلویزیون بر روی دیوارهای ساده و سفالی یا گچی بیان خواهیم کرد:

  • دیوار ساده و آجری

به طور معمول نصب تلویزیون بر روی دیوارهای ساده یا آجری به سادگی امکان پذیر است و تنها کافیست که متناسب با سایز و وزن دستگاه از پیچ و رول پلاک های مناسب برای نصب استفاده شود تا تحمل وزن تلویزیون را داشته باشند.

  • دیوار گچی یا سفالی

در مورد دیوار های گچی یا سفالی که مقاومت کمتری نسبت به دیوارهای آجری دارند باید از انواع مخصوص رول پلاک استفاده شود تا موجب ریزش و افتادن براکت از روی دیوار نشود. همچنین در برخی مواقع برای نصب تلویزیون بر روی چنین دیوارهایی لازم است تا از شلف های دیواری یا صفحات پشت بند استفاده شود تا بتوان با استحکام بیشتری دستگاه را به دیوار متصل نمود.

فراموش نکنید که در هر ساختمان دیوارهای باربر معمولا ضخامت و مقاومت بیشتری دارند و برای نصب تلویزیون های با سایز بزرگ مناسب تر می باشند.

  • نصب تلویزیون روی دیوار سه گوش

چنانچه بخواهیم تلویزیون را روی دیوار سه گوش و درون زاویه فضای داخلی یک ساختمان نصب کنیم؛ می توان از نصب یک صفحه نگهدارنده درست در گوشه دیوار استفاده کرد و پس از فیکس کردن این صفحه چوبی یا فلزی، براکت یا پایه دیواری تلویزیون را بر روی آن نصب نمود.

نصب تلویزیون در گنج و سه گوشه دیوار

مراحل نصب تلویزیون روی دیوار

برای نصب صحیح تلویزیون بر روی دیوار می توانید مطابق با مراحل زیر این کار را انجام دهید:

  • در اولین مرحله لازم است تا راهنمای مربوط به طریقه نصب تلویزیون بر روی براکت دیواری را به دقت مطالعه کنید، در این مرحله در صورت وجود هرگونه ابهام می توانید از مشورت یا کمک یک نصاب استفاده نمایید.
  • محل دقیق نصب تلویزیون و جای سوراخ های مورد نیاز را بر روی دیوار علامت گذاری کنید و تراز بودن این نقاط و ارتفاع مورد نظر از سطح زمین را بررسی نمایید.
  • با استفاده از دریل و مته متناسب با شماره پیچ ها و اندازه رول پلاک ها، سوراخ هایی در دیوار ایجاد نمایید.
  • پس از قرار دادن براکت و پایه نصب بر روی دیوار به کمک پیچ و واشرهای مخصوص آن را بر روی دیوار محکم نمایید.
  • در مرحله بعد با رعایت مواردی همچون ترتیب قرار گرفتن پیچ ها، واشر و بوش ها و همچنین تقارن و تناسب آنها، پایه دیواری یا همان براکت را به دستگاه خود متصل نمایید. برای انجام این مرحله در نصب تلویزیون های با ابعاد بزرگ بهتر است که از کمک شخص دیگری نیز برای حفظ تعادل دستگاه در زمان نصب استفاده نمایید.
  • در آخرین مرحله از نصب پایه دیواری تلویزیون می توانید پس از مشخص شدن زاویه مناسب دستگاه، آن را در جای خود ثابت کنید. فراموش نکنید که هر چند ماه یکبار براکت و قطعات مرتبط با آن را بررسی کنید تا در صورت لق یا شل شدن پیچ و رول پلاک ها، قبل از سقوط تلویزیون اقدامات لازم را انجام دهید.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم، نصب تلویزیون بر روی دیوار از جمله راهکارهای مفید در مدیریت فضای داخلی خانه های کوچک می باشد؛ هر چند که در برخی موارد دیگر برای محافظت تلویزیون در برابر شکستگی یا بازی کودکان یا تناسب با چیدمان خانه نیز ممکن است از این روش برای نصب تلویزیون استفاده شود. البته در نصب پایه دیواری تلویزیون بهتر است که ابتدا از محکم بودن دیوار مد نظر مطمئن باشیم و پس از تعیین ارتفاع مد نظر، با توجه به مراحلی که گفته شد ؛ اقدام به نصب آن نماییم.

نباید فراموش کرد که تا جایی که ممکن است باید محل نصب تلویزیون از رادیاتور، بخاری و سایر وسایل گرم کننده و رطوبت زا  دور باشد. همچنین در زمان خرید پایه دیواری نصب تلویزیون بهتر است انواعی را انتخاب نمایید که ارتفاع و زاویه متغیری دارند. این نوع از براکت ها پس از نصب دارای انعطاف بیشتری در زمان استفاده می باشند.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • آیا نوع دیوار هنگام نصب پایه دیواری تلویزیون اهمیت دارد؟

بله نوع دیوار و میزان استحکام آن برای نصب براکت تلویزیون اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال دیوارهای آجری نسبت به دیوارهای گچی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند.

  • چه نکاتی برای نصب تلویزیون روی دیوار مهم است؟

از جمله این نکات می توان به تعیین ارتفاع مناسب تلویزیون از زمین و انتخاب دیوار مناسب برای تلویزیون اشاره کرد.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp