پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

آشنایی با انواع کنترل | 6 مورد

آشنایی با انواع کنترل | 6 مورد

امروزه در بازار انواع مختلفی از کنترل های از راه دور وجود دارند. هر یک از این کنترل ها مکانیزم عملکرد متفاوتی داشته و برای دستگاه های مختلفی به کار می روند. انواع کنترل نسبت به کاربرد خود، از موج های مختلفی استفاده می کنند. به طور کلی موج های به کار رفته در کنترل ها عبارتند از: فرکانس رادیویی، مادون قرمز. موج ها و انواع ارتباطات دیگری نیز وجود دارند که همگی زیر مجموعه ای از این دو نوع سیگنال هستند.

در ادامه مطلب، با انواع ریموت کنترل ها برحسب دستگاه و عملکردان اشنا می شویم.

 انواع کنترل موجود در بازار

تنوع ریموت ها در زندگی نوین افزایش یافته است. انواع کنترل های موجود در بازار عبارتند از:

ریموت کنترل کولر

در طول سال ‌ها، کنترل ‌کننده ‌های AC رشد کرده‌ و پیشرفته‌ تر، پیچیده‌ تر و فنی‌ تر شده اند. با ترکیب جدیدترین فناوری ها در صنعت تولید کولر، این کنترل‌ کننده‌ های AC می‌ توانند انواع عملکردهای کولرها را کنترل کنند.

 این روزها، کولر گازی معمولی و اسپلیت، هر دو مجهز به یک ریموت کنترل هستند. به همین دلیل استفاده از عملکردهای مختلف این تهویه کننده های هوا بسیار آسان تر شده است.

شاید گمان کنید که با توجه به آپشن های گسترده کولرهای امروزی، استفاده از انواع کنترل ها می تواند پیچیده و دشوار باشد. در این مورد باید گفت که اصلا جای نگرانی نیست. ریموت کنترل های امروزی کاربری آسانی داشته و طراحی کاربر پسندی دارند. برخی از عملکردهای قابل انجام با این کنترل ها عبارتند از:

  • کنترل روشن و خاموش کردن کولر
  • کنترل طیف گسترده ای از حالت های مختلف کولر
  • ارائه حالت اقتصادی یا خواب برای کمک به صرفه جویی در مصرف انرژی و برق
  • تنظیم سرعت فن کولر
  • تنظیم یک تایمر برای خاموش و روشن شدن دستگاه
  • دارای یک ویژگی راه اندازی مجدد تصادفی خودکار، برای مواقع قطعی برق
  • هدایت کولر برای ایجاد و رهاسازی یون های منفی جهت جمع آوری گرد و غبار
  • کنترل عملکرد دریچه هوا

انواع كنترل

ریموت کنترل صوتی تصویری

AVRCP یا ریموت کنترل صوتی تصویری، با استفاده از دکمه های موجود در دستگاه، برای شما قابلیت های زیر را فراهم می کند.

  • پخش موزیک
  • مکث موسیقی
  • توقف آهنگ
  • تغییر موسیقی یا فیلم و تنظیم زمان آن
  • تنظیم صدا
  • کند یا تند کردن
  • تنظیم افکت های مختلف صدا

اگر دستگاهی از AVRCP پشتیبانی کند، حتی می توانید به کمک تلفن های هوشمند نیز آن را کنترل کنید. انواع کنترل های صوتی تصویری از فرکانس مادون قرمز استفاده می کنند. این نوع فرکانس توانایی کنترل از فاصله های زیاد را نیز دارد. البته به سرعت، شارژ باتری کنترل را تمام می کند. همچنین تک جهته بوده و حتما باید مقابل دستگاه قرار گیرد.

ریموت کنترل ضبط ماشین

گاهی اوقات تغییر موسیقی یا تنظیم صدای آن حین رانندگی می تواند دشوار باشد. از طرفی دسترسی به رادیو خودرو برای سرنشینان عقب ممکن نیست. انواع کنترل ضبط ماشین به شما امکان کنترل دستگاه صوتی تصویری خودرو را می دهد. به کمک این کنترل، می توانید در هر نقطه ای از ماشین و گاهی حتی خارج از ماشین، ضبط را کنترل کنید.

ریموت کنترل هوشمند

اگر قبلا اصطلاح ریموت همه کاره را شنیده اید، کنترل از راه دور هوشمند نیز، شبیه به همان نوع است. تفاوت این دو نوع، قابلیت یک ریموت کنترل هوشمند در کنترل وسایل الکترونیکی فراتر از تلویزیون می باشد. یک کنترل از راه دور هوشمند اغلب می تواند پنج یا چند دستگاه را در خانه شما کنترل کند.

این وسایل می توانند شامل وسایل اصلی رسانه خانگی مانند تلویزیون و بلندگوها و حتی دستگاه هایی مانند سیستم روشنایی هوشمند یا ترموستات شوند. انواع کنترل هوشمند از طریق طیف وسیعی از حسگرها و رادیوهای مادون قرمز (IR)، مانند Wi-Fi و بلوتوث، به دستگاه ها فرمان می دهد. یک کنترل از راه دور هوشمند دارای صفحه نمایشی است که بسته به هر دستگاه سازگار می شود. همین موضوع سبب شده تا این ریموت ها با فروش کنترل تلویزیون رقابت کنند.

مدل های كنترل

سایر کنترل های گیج کننده دستگاه های مختلف را دور انداخته و آنها را تنها با یک ریموت کنترل هوشمند خوب جایگزین کنید. بهترین ویژگی این کنترل، کار با انواع دستگاه های الکترونیکی آن هم بدون نیاز به پیمایش در منوها یا ضربه زدن به تعداد زیادی دکمه است. آنها در اشکال و اندازه های مختلفی موجود بوده و می توانید بر اساس ترجیحات خود یکی را انتخاب کنید. اگر ضربه زدن روی یک دکمه را به کشیدن صفحه نمایش ترجیح می دهید، یک کنترل با صفحه لمسی بخرید.

ریموت کنترل همه کاره

امروزه تعداد زیادی ریموت کنترل اختصاصی برای چندین دستگاه مانند تلویزیون، ستاپ باکس، سینمای خانگی، تیونر تلویزیون و غیره وجود دارند. گاهی کار کردن با حجم زیادی از کنترل ها به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌ شود. انواع کنترل همه کاره تا حدی می تواند چنین آشفتگی را کاهش دهد. به کمک این کنترل، کاربر می تواند چندین ریموت را با یک ریموت کنترل همه کاره جایگزین کند.

ریموت کنترل همه کاره می تواند دو یا چند دستگاه از برندهای مشابه یا متفاوت را کنترل نماید. این کنترل از قبل با کدهای مادون قرمز برنامه ریزی شده است. کدهای مادون قرمز چندین دستگاه /مارک، در حافظه (IC) کنترل‌ همه کاره ذخیره یا برنامه ‌ریزی می ‌شوند.

 به همین دلیل است که این کنترل ها روی دستگاه‌ ها یا مارک‌ های مختلف کار می ‌کنند. به طور کلی، این کنترل ها تمام عملکردهای اصلی دستگاه مورد نظر را کنترل می نمایند.

باید بدانید که این انواع کنترل ‌ها قابل ارتقا نیستند، بنابراین هر برند یا دستگاه جدیدی در بازار ممکن است توسط آنها پشتیبانی نشود. دلیل آن هم ذخیره نبودن کدهای IR آن دستگاه در حافظه کنترل خواهد بود. برخی از ریموت‌ های همه کاره دارای ویژگی یادگیری هستند. به کمک این ویژگی، آنها می توانند کدها/عملکردهای دستگاه های جدید را به حافظه کدهای IR خود اضافه کنند.

ریموت کنترل همه کاره

ریموت کنترل ایرموس دار

ریموت ایرموس دار یک دستگاه اشاره گر با ژیروسکوپ داخلی است. ژیروسکوپ به جای حرکت دادن ماوس روی میز برای حرکت نشان روی صفحه، از حرکت دست استفاده می کند. نسخه اصلی این کنترل ها برای رایانه ‌ها طراحی شده بود، اما نسخه ‌های بعدی برای دستگاه ‌های استریم و باکس ‌های اندروید عرضه شدند.

دستگاه ‌های پخش جریانی پیشرفته مانند تلویزیون هوشمند، عملکردهایی دارند که با انواع کنترل معمولی قابل استفاده نیستند. برای مثال، گشت و گذار در مرورگر با یک کنترل معمولی آسان نیست. ریموت کنترل ایرموس دار یک ابزار عالی برای اضافه کردن قابلیت های بسیار بیشتر به جعبه اندروید شما است.

جمع بندی

ریموت کنترل ها یکی از ابزارهایی هستند که زندگی انسان را بسیار راحت تر و منظم تر کرده است. به کمک آنها دیگر نیازی به بارها بلند شدن از روی مبل برای تغییر کانال تلویزیون ندارید. همچنین می توانید بدون بالا رفتن از پله برای رسیدن به کولر، دمای آن را تنظیم کنید.

 به علاوه، می توانید با یک کنترل همه کاره یا هوشمند، حتی از شر کار کردن با چند ریموت هم خلاص شوید. به عبارتی کنترل ها شما را به ارباب تمام عیار وسایل الکترونیکی تبدیل می کنند. اگر قصد تهیه انواع کنترل ها را دارید، می توانید به سایت پیک کالا مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین پیک کالا عرضه کننده انواع لوازم الکترونیکی از جمله کنترل های مختلف است.

منبع: icape-group

پیکاوکالا

سوالات متداول

ریموت ایرموس دار چیست؟

ریموت ایرموس دار یک دستگاه اشاره گر با ژیروسکوپ داخلی است. ژیروسکوپ به جای حرکت دادن ماوس روی میز برای حرکت نشان روی صفحه، از حرکت دست استفاده می کند.

ریموت کنترل همه کاره چیست؟

ریموت کنترل همه کاره می تواند دو یا چند دستگاه از برندهای مشابه یا متفاوت را کنترل نماید.

ریموت کنترل هوشمند چيست؟

یک کنترل از راه دور هوشمند اغلب می تواند پنج یا چند دستگاه را در خانه شما کنترل کند.

نظر خود را بنویسید

whatsapp