پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

آشنایی با بهترین تلویزیون مخصوص بازی

آشنایی با بهترین تلویزیون مخصوص بازی

دنیای بازی های کامپیوتری در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است به همین دلیل وجود یک تلویزیون مخصوص بازی برای بازی کردن در خانه ضروری است. بیشتر تلویزیون هایی که برای بازی تولید می شوند قابلیت گیمینگ دارند. نوجوانان و جوانان نیز علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری دارند و اوقات فراغت خود را با این بازی ها پر خواهند کرد. به همین دلیل برای بازی کردن باید لوازم جانبی آن را تهیه شود.

لازم است قبل از خرید تلویزیون مخصوص بازی کنسول هایی مانند پلی استیشن و ایکس باکس را انتخاب نمایید، البته می توانید از بین این دو محصول یکی را خریداری کنید. پس از آنکه کنسول بازی انتخاب شد باید به دنبال یک تلویزیون مناسب برای آن باشید تا بتوانید بازی بهتری را تجربه کنید. قیمت دقیقی از این تلویزیون ها در دست نیست؛ چرا که از برندهای مختلفی هستند و انواع متفاوتی دارند به همین دلیل قیمت آن ها متغیر است. البته قیمت تلویزیون به نوسانات در بازار نیز بستگی دارد.

مزایای تلویزیون مخصوص بازی

موارد مهم در یک تلویزیون مخصوص بازی

تلویزیون بازی انواع مختلفی دارد که فرد می تواند با در نظر گرفتن بودجه خود یکی از انواع آن ها را انتخاب نماید. اگر می خواهید یک تلویزیون مناسب برای بازی انتخاب کنید باید به عوامل مختلفی توجه کنید. در ادامه با برخی از این موارد آشنا خواهید شد:

  • رزولوشن تلویزیون

تلویزیون هایی که در بازار وجود دارند کیفیت های مختلفی مانند 4K، HD و... دارند. این نمادها رزولوشن را نشان می دهند. هر چه رزولوشن بالاتر باشد، کیفیت تلویزیون نیز افزایش پیدا می کند؛ زیرا رزولوشن بالاتر باعث می شود تا پیکسل های بیشتری در هر اینچ قرار گیرند. البته باید به این نکته توجه داشت که کیفیت تلویزیون فقط به رزولوشن بستگی ندارد و شامل موارد دیگر نیز می شود.

 ممکن است برخی از افراد تلویزیون مخصوص بازی را با رزولوشین k8 نتوانند تهیه کنند، در این صورت باید به سراغ تلویزیون هایی با رزولوشن FHD یا k4 بروند. بهتر است تلویزیونی را انتخاب کنید که از رزولوشن بالایی برخوردار است، البته بستگی به بودجه مورد نظر نیز دارد.

اگر در اتاق خود فضای کافی برای قرار دادن تلویزیون و میز آن ندارید، می توانید از پایه دیواری استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت پایه دیواری تلویزیون کلیک کنید.

  • فناوری ساخت پنل

این روزها انتخاب فناوری مناسب بسیار سخت شده است، هنگام خرید باید حتما به فناوری ساخت پنل دقت کنید؛ چرا که انواع مختلفی از پنل ها وجود دارد.

  • سرعت تغییر تصویر یا موشن بلور

در برخی از تلویزیون های مخصوص بازی ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا تلویزیون از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود. هر چه مدت زمان تغییر رنگ تلویزیون کمتر باشد، یعنی تلویزیون می تواند سریع تر رنگ را عوض کند در نتیجه افراد می توانند بهتر ببیند و میزان تار شدن بسیار کم می شود. تلویزیون های LED عملکرد بدتری در این زمینه نسبت به دیگر تلویزیون ها دارند و حدود چند ثانیه طول می کشد تا رنگ تلویزیون تغییر نماید.

اما تلویزیون مخصوص بازی OLED مدت زمان کمتری برای تغییر رنگ صفحه نمایش نیاز دارند. در واقع این تلویزیون ها کیفیت بهتری دارند و تار شدن تصویر خیلی کم است، به همین دلیل افراد می توانند روان تر و بهتر صفحه نمایش را ببیند.     

روشنایی و وضوح تصویر در تی وی          

  • روشنایی تلویزیون

روشنایی تلویزیون بسیار مهم است، حتی اگر نور کافی در خانه باشد باید تلویزیون روشنایی کافی را داشته باشد تا افراد بتوانند تصاویر را بهتر و واضح تر ببینند. روشنایی تلویزیون به عوامل مختلفی از جمله شرکت سازنده بستگی دارد، تلویزیون های سامسونگ از نور بیشتری برخوردارند. انواع مختلفی از تلویزیون مخصوص بازی وجود دارد که همه ی آن ها روشنایی یکسانی ندارند. معمولا روشنایی تلویزیون های OLED از تلویزیون های LED/QLED  بسیار کمتر است. اگر روشنایی تلویزیون ها به اندازه کافی باشد، تصاویر و صحنه های تلویزیون بهتر دیده می شود، در نتیجه بازی برای افراد لذت بخش تر خواهد شد.

با خرید محافظ صفحه تلویزیون ، طول عمر تلویزیون خود را افزایش دهید.

  • گستره ی رنگی و حجم رنگ ها  

گستره رنگی و حجم زیاد رنگ ها در بازی بسیار لذت بخش و دلنشین است. هر چه گستره رنگی و حجم رنگ ها تلویزیون بیشتر باشد، بهتر می تواند زیبایی و جذابیت صحنه ها را به نمایش بگذارد. تلویزیون هایی که از قیمت بالاتری برخوردارند گستره رنگی بهتر و زیباتری دارند.

  • عمق رنگ مشکی

بسیاری از پنل ها عمق رنگ مشکی دارند و این موضوع باعث می شود تا محتوا با رنگ مشکی بسیار لذت بخش شود. تلویزیون مخصوص بازی زمانی که عمق رنگ مشکی بالایی داشته باشد، باعث می شود افزایش جذابیت بازی می شود.

پنل های LED و QLED معمولا برای تولید عمق رنگ مشکی یکسان عمل می کنند. پنل OLED در واقع نسبت به دیگر پنل ها رنگ مشکی تیره تری تولید می کند و این زیاد خوب نیست. پنل های LED و QLED عمق رنگ مشکی بهتری دارند و باعث می شوند تا صفحه نمایش محتوا را جذاب تر نشان دهد.

زاویه دید تلویزیون

  • زاویه دید تلویزیون

برخی از افراد بازی کردن را به تنهایی دوست ندارند و بازی کردن با دوستان یا افراد خانواده را ترجیح می دهند. زمانی که افراد بخواهند دسته جمعی مشغول بازی کردن شوند باید فاصله خود را با تلویزیون مخصوص بازی حفظ کنند تا همه افراد به صفحه نمایش دید داشته باشند.

هر پنلی دارای پیکسل هایی است، پیکسل پنل OLED به صورت مجزا عمل می کند و حتی زمانی که از کناره تلویزیون به آن نگاه می کنید کیفیت خود را از دست نخواهد داد و دید از کناره تلویزیون مانند دید از روبرو است. اما زاویه دید پنل های QLED و LED مانند زاویه دید پنل OLED نیست و زمانی که از کناره تلویزیون به آن نگاه کنید، متوجه تاریک شدن صفحه نمایش خواهید شد.

اگر بخواهیم زاویه دید را رتبه بندی کنیم، می توان گفت پنل OLED در رتبه اول قرار خواهد گرفت و رتبه دوم نیز به پنل QLED اختصاص می گیرد؛ اما رتبه آخر نیز به پنل LED تعلق می گیرد.

  • نرخ تاخیر

نرخ تاخیر می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت تلویزیون مخصوص بازی داشته باشد. نرخ تاخیر به مدت زمانی که طول می کشد تا تغییرات و دستورات تلویزیون اعمال شود؛ گفته می شود.                 

  • درگاه های ارتباطی

تمامی تلویزیون ها دارای درگاه های ارتباطی هستند، البته ممکن است برخی از تلویزیون ها ورودی های زیادی نداشته باشند. بهتر است هنگامی که قصد خرید تلویزیون مخصوص بازی را دارید به تمامی درگاه های آن توجه کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که باید ورودی ها را چک کنید تا نسل جدید و پیشرفته باشند. چرا که ورودی های نسل جدید بهتر می توانند محتوا را از کنسول به تلویزیون ارائه دهند.

  • نرخ نوسازی

هر چه نرخ نوسازی نمایشگر تلویزیون بالاتر باشد، بهتر می تواند محتوا را نشان دهد یا به عبارت دیگر باعث می شود تا تغییرات محتوا سریع تر نمایش داده شود. اگر بودجه کافی دارید می توانید به سراغ تلویزیون هایی که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارند بروید. معمولا تلویزیون هایی که ۶۰ هرتزی هستند برای بازی مناسب هستند؛ اما اگر می خواهید بازی لذت بخش باشد می توانید تلویزیون مخصوص بازی را با هرتز بالاتری تهیه کنید، در این صورت قیمت نیز بالاتر خواهد رفت.

تلویزیون برای گیمینگ

معرفی چند مدل تلویزیون مناسب برای گیمینگ

انواع مختلفی از تلویزیون مخصوص بازی وجود دارد، این تلویزیون ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند و کاربران می توانند با توجه به شرایط و موقعیت خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند. در ادامه این مطلب با برخی از مدل های مناسب برای گیمینگ آشنا خواهیم شد:

بهترین تلویزیون OLED برای بازی کردن

اگر به دنبال بهترین فناوری هستید، توصیه می شود به سراغ تلویزیون های OLED بروید. این فناوری گران ترین تلویزیون مخصوص بازی محسوب می شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. چندین پیسکل در تلویزیون ها وجود دارد که در این فناوری هر پیسکل به صورت جداگانه نور تولید می کنند، اما در فناوری های دیگر فقط یک نور برای پس زمینه وجود دارد.

زمانی که پیسکل ها به صورت جداگانه و مستقل فعالیت کنند باعث می شوند دقت رنگ تلویزیون بسیار بالا رود و کیفیت بالایی داشته باشد. عمق رنگ مشکی در این تلویزیون بسیار زیبا و جذاب است و باعث می شود تا فرد از بازی لذت ببرد. عمق رنگ مشکی در این تلویزیون ها بی نهایت است. همانطور که قبلا گفته شد این فناوری بسیار گران قیمت است اما اگر بودجه کافی دارید و می خواهید نهایت لذت را از بازی ها ببرید، بهتر است به سراغ تلویزیون های OLED بروید.

بهترین تلویزیونQLED برای بازی

فناوری QLED برای اولین بار توسط فناوری سامسونگ ساخته شد و پیشرفت بسیاری کرد. برای تولید نور در این فناوری نیاز به نقاط کوانتومی است. زمانی که از نقاط کوانتومی برای تولید نور استفاده می شود، روشنایی تلویزیون بیشتر خواهد شد و رنگ بندی بهتر و دقیق تری دارد. با روشنایی بیشتر کیفیت این فناوری نیز بالا خواهد رفت و می تواند خود را به تلویزیون های OLED برساند.

کیفیت تلویزیون QLED نسبت به تلویزیون LED بیشتر است، اگر می خواهید یک تلویزیون با کیفیت بسیار خوب بخرید می توانید به سراغ تلویزیون های OLED بروید؛ اما قیمت این تلویزیون ها بالاست. اگر توان خریدن تلویزیون OLED را ندارید و از طرفی کیفیت برای شما مهم است و می خواهید محصولی با کیفیت تر از پنل LED  را خریداری کنید، باید به سراغ تلویزیون های QLED بروید. کیفیت این تلویزیون بالاست و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

تلویزیون های led برای بازی

بهترین تلویزیون LED برای بازی

فناوری تلویزیون های LED معمولا بیشتر مانند تلویزیون های LCD است، اما این دو تلویزیون یک تفاوت با یکدیگر دارند و آن نور پس زمینه است که به جای فناوری CCFL استفاده می شود. نور مورد نیاز نمایشگر از طریق دیودهای که پشت تلویزیون های LED قرار می گیرند تامین می شود. پنل LCD نور مورد نیاز خود را از طریق پنل LED تامین می کند و تفاوت این تلویزیون ها نیز در همین چگونگی تامین نور پنل است.

این نوع تلویزیون قیمت مناسبی نسبت به دیگر تلویزیون مخصوص بازی دارند، اما کیفیت این تلویزیون ها نسبت به دو نوع دیگر QLED /OLED پایین تر است. اگر به دنبال یک تلویزیون برای بازی کردن با قیمت مناسب هستید، می توانید به سراغ تلویزیون های LED بروید.

تلویزیون های اقتصادی گیمینگ

چندین سال است که بازی های کامپیوتری به میان مردم آمده است و باعث شده تا افراد زیادی اوقات فراغت خود را با آن ها پر کنند. برای بازی کردن با پلی استیشن نیاز به یک تلویزیون است تا فرد بتواند محتوا را تماشا کند و بازی را انجام دهد. ممکن است بسیاری از افراد بودجه کافی برای خرید تلویزیون مخصوص بازی را نداشته باشند در این صورت می توانند به سراغ تلویزیون های ارزان قیمت بروند که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. در این قسمت قصد داریم چند مورد از تلویزیون هایی را که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند، به شما معرفی کنیم.

تلویزیون سامسونگ Q70A

اگر قصد خرید تلویزیون مخصوص بازی با قیمت مناسب و ارزان دارید، به سراغ تلویزیون های سامسونگ Q70A بروید؛ بدون شک این تلویزیون می تواند جزء بهترین تلویزیون ها برای بازی های گمینگ به شمار رود. این محصول تمامی امکانات گیمینگ را دارد، علاوه بر این ها از امکانات خاص دیگری نیز برخوردار است.

انواع تلویزیون مناسب بازی

تلویزیون سونی X85j

این نوع تلویزیون برای بازی های گیمینگ بسیار مناسب است، همچنین از دقت رنگ بسیار عالی برخوردار است. اگر به دنبال یک تلویزیون مخصوص بازی هستید توصیه می شود این نوع تلویزیون را انتخاب نمایید؛ چرا که از قیمت مناسبی برخوردار است و کیفیت بالایی نیز دارد.

تلویزیون ال جی نانو

این تلویزیون قیمت بسیار مناسبی دارد و با توجه به قیمت ارزان از نظر دقت رنگ بسیار عالی است. همچنین این محصول کیفیت مناسب برای بازی های گیمینگ را دارد و جزییات رنگی آن برای بازی بسیار مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله از پیکاوکالا با انواع تلویزیون مخصوص بازی آشنا شدید و درباره نکات مهمی که هنگام خرید تلوزیون برای گیم باید در نظر بگیرید نیز صحبت کردیم. لازم است بدانید که پیکاو کالا سال ها است در زمینه ی فروش لوازم جانبی تلویزیون همچون پایه دیواری، کنترل تلویزیون و ماهواره و ... فعالیت می کند. به همین دلیل اگر قصد خرید کنترل ماهواره یا کنترل تلویزیون و سایر لوازم جانبی تلویزیون را دارید، پیکاوکالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • هنگام خرید تلویزیون مخصوص بازی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

رزولوشن تصویر، عمق رنگ، نرخ تاخیر، نرخ نوسازی، زاویه دید، درگاه های ارتباطی و ...

  • چه محصولاتی را می توان از پیکاوکالا خریداری کرد؟

فروشگاه پیکاوکالا در زمینه ی فروش لوازم جانبی تلویزیون فعالیت می کند و شما می توانید انواع آنتن رومیزی و هوایی، انواع کنترل تلویزیون و ماهواره، محافظ صفحه تلویزیون و پایه دیواری تلویزیون را با بهترین قیمت و کیفیت از این فروشگاه تهیه کنید.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp