پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

بررسی مزایا و معایب تلویزیون‌ نانوسل به طور كامل

بررسی مزایا و معایب تلویزیون‌ نانوسل به طور كامل

برندهای تلویزیونی به طور مداوم هر ساله، کیفیت تلویزیون های خود را بهبود می بخشند. برای انجام این کار، آنها ممکن است فناوری جدیدی مانند نقاط کوانتومی یا دیودهای ساطع کننده نور آلی (OLED) را معرفی کنند. یکی از جدیدترین فناوری های معرفی شده، نانوسل است که احتمالاً یکی از بهترین تلویزیون ‌های بازار خواهد بود. این فناوری جدید ممکن است مردم را متعجب کند و بخواهند بدانند که تلویزیون نانوسل چیست و چه مزایا و معایبی دارد.

تاریخچه تلویزیون نانوسل

در میان بسیاری از فناوری‌ های جهان، تلویزیون یکی از فناوری‌ هایی بوده که در قرن بیستم تا بیست و یکم تا تولید تلویزیون نانوسل به سرعت تکامل یافت. از زمان جایگزینی رادیو به عنوان محبوب ترین رسانه جمعی در دهه 1950، تلویزیون چنان نقش مهمی در زندگی مدرن ایفا کرده که برای برخی تصور زندگی بدون آن دشوار است.

تلویزیون در شکل‌ دهی ارزش ‌های فرهنگی و گاه به خاطر تأثیرات منفی  بر کودکان و جوانان مورد انتقاد قرار گرفته و در مواقع دیگر به دلیل توانایی ‌اش در ایجاد تجربه‌ ای مشترک برای همه بینندگانش مورد تحسین قرار گرفته است.

این امر منجر به ظهور بسیاری از سازندگان تلویزیون در سطح جهان شد که از زمان ظهور عصر طلایی تلویزیون، سالانه محصولات جدیدی را تولید می کردند. در این زمان، ال ‌جی، پیشگام در صنعت تلویزیون، به وجود آمد. شاید برای خیلی ها شناخته شده نباشد، اما در سال 1966، ال جی اولین برندی بود که یک تلویزیون تولید خود را به بازار کره وارد کرد.

 54 سال بعد، ال جی در نهایت اولین تلویزیون OLED 4K با قابلیت HDR و پرچمدار تلویزیون OLED SIGNATURE LG را روانه بازار کرد. از زمان معرفی اولین تلویزیون کره ای، صنعت الکترونیک کره به سطح کاملا جدیدی رسیده است. امروزه بسیاری از فناوری ‌های نوآورانه ال‌ جی در سراسر جهان یافت می ‌شوند.

ویژگی های تلویزیون نانوسل

تلویزیون‌ نانوسل ال‌جی نیز به لطف فناوری‌ های نمایشگر پیشرفته ال ‌جی، رنگ ‌های زنده ارائه می‌کنند. در واقع باید گفت که ال‌جی مجموعه ‌ای از تلویزیون‌ های نانوسل را توسعه داده است که تجربه تماشای غنی ‌تر و کیفیت تصویری درجه یک را با طیف رنگی گسترده ‌تر و سایه ‌های دقیق‌ تر برای تصویری واقعا خیره ‌کننده ارائه می‌ دهند.

برای خرید آنتن رومیزی يا خرید کنترل ماهواره كليك كنيد.

تلویزیون نانوسل چیست

NanoCell یکی از جدیدترین فناوری های افزایش رنگ ال جی است. جدیدترین فناوری نمایشگر ال‌ جی از یک پنل LED-LCD سنتی استفاده می‌ کند و یک لایه فیلتر برای بهبود عمق رنگ، کیفیت تصویر و وضوح رنگ اضافه می ‌کند. تا آنجا که فناوری نمایشگر پیش می ‌رود، تلویزیون نانوسل نسبتاً جدید است به این معنی که تلویزیون ‌هایی که از آن استفاده می ‌کنند طبیعتاً دارای قیمت نسبتاً بالایی هستند.

تلویزیون نانوسل مانند مدل ‌های نمایشگر کریستال مایع (LCD) با دیود ساطع نور (LED) عمل می ‌کنند، اما دارای یک لایه فیلتر اضافی هستند. تلویزیون‌ های LCD، کریستال ‌های مایع زیادی را در خود جای می‌ دهند که در یک شبکه قرار گرفته‌ اند، با سه فیلتر رنگی، قرمز، سبز و آبی.

این کریستال ها نور لازم برای نمایشگر را تولید نمی کنند، بنابراین هر تلویزیون دارای یک سیستم نور پس زمینه است. در واقع باید گفت که چیدمان های مختلفی از پانل های LED وجود دارد. تلویزیون ‌های نانوسل ال‌ جی دارای چیدمان LED منحصر به ‌فردی هستند که دامنه دینامیکی آن ‌ها را به‌ طور قابل ‌توجهی بهبود می ‌بخشد و به آن ‌ها اجازه می ‌دهد تا رنگ ‌های سیاه فوق‌ العاده عمیق را ارائه کنند.

تلویزیون نانوسل دارای یک لایه فیلم هستند که حاوی نانوسل می باشد. هدف این لایه افزایش روشنایی و کنتراست رنگ و همچنین کاهش نور در نواحی تیره تر است.

مزایای بی شمار تلویزیون های نانوسل

تلویزیون نانوسل با چه فناوری ساخته شده است

فناوری نانوسل در انحصار برند LG Electronics است. NanoCell کیفیت تصویر بی ‌نظیری را با خلوص رنگ افزایش یافته ارائه و نشان می‌دهد. ال‌جی پیش از این فناوری تلویزیون نانوسل را IPS-Nano می‌ نامید. به این دلیل که این فناوری ترکیبی از فناوری LCD IPS ال‌ جی و سلول‌ های نانو بود.

در قلب هر تلویزیون نانوسل ال ‌جی یک صفحه نمایش IPS وجود دارد. این فناوری امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند و تبلت ها به دلیل زاویه دید وسیع و رنگ های عالی استفاده می شود. به بیان ساده، این فناوری با حذف رنگ های کسل کننده، رنگ ها را بهبود می بخشد. در واقع می توان گفت که فناوری نانوسل، رنگ ‌های قرمز و سبز را خالص ‌تر می‌ کند. به طور کلی، رنگ ها در این طول موج 580 و 610 نانومتر از فناوری استاندارد تلویزیون عبور می کنند.

در نتیجه، این امر به اشباع شدن رنگ های قرمز و سبز کمک می کند. در واقع می توان گفت که فناوری تلویزیون نانوسل با مسدود کردن نور، تضمین می کند که رنگ ‌های قرمز و سبز یکدستی روی صفحه تلویزیون تولید ‌شوند.

مقایسه تلویزیون های نانوسل با سایر تلویزیون ها

این تلویزیون ها به چه شکل عمل می کنند

تلویزیون نانوسل یک فناوری جدید است که با فیلتر کردن رنگ ‌های نامناسب، آن ها را خالص می کنند. ذرات نانو از یک فیلتر جذب کننده نور (فناوری مسدود کننده نور) برای حذف سایه ها و رنگ های کسل کننده و ناخواسته استفاده کرده و رنگ ها را تقویت می کنند و آنها را خالص تر، زنده تر و طبیعی تر می کنند.

علاوه بر این، تلویزیون ‌های دارای IPS به کاهش انعکاس نور پنجره ‌ها یا لامپ ‌ها کمک می‌ کنند و برخلاف رقبا مانند سامسونگ و QLED آن، برای اتاق ‌های روشن بهتر هستند. از سوی دیگر، تلویزیون ‌های نانوسل سیاهی کم عمق و پر جنب و جوش ارائه می ‌کنند و به دلیل نور پس ‌زمینه، نقطه سیاه یا خاکستری در محیط‌ های تاریک با تلویزیون نانوسل قابل مشاهده است.

ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که منابعی در این تلویزیون های نانوسل وجود دارد که هدف آنها بهبود نقاط آسیب دیده قبلی است. از جمله آن ها می توان به فناوری Full Array Local Dimming اشاره کرد که کنتراست را افزایش می دهد و به روشی هوشمندانه روی روشنایی صحنه ها عمل می کند و سیاهی ها را نیز بهبود می بخشد.

مزایای تلویزیون نانوسل

مزیت اصلی تلویزیون‌ نانوسل ال‌ جی، دستیابی به رنگ خالص ‌تر با فیلتر کردن امواج رنگ نادرست است. از طرفی در این نوع تلویزیون ها، زوایای دید گسترده‌ تر بوده، نه تنها به این دلیل که از پنل IPS استفاده می ‌شود، بلکه به این دلیل که این لایه اضافه شده به پنل باعث می ‌شود از هر موقعیتی بهتر دیده شود.

مزایای تلویزیون نانوسل

یکی دیگر از مزایای تلویزیون های نانوسل این است که زمان پاسخگویی بهتری را ارائه می دهند. بنابراین، آن ها در کاهش تاری حرکت موثرتر هستند و در هنگام حرکت سریع، تجربه دید راحت تری را به همراه دارند. در بسیاری از مدل ‌ها، تلویزیون نانوسل ممکن است زاویه دید وسیع‌ تری را نیز فراهم کند و رنگ ‌ها دقیق ‌تر هستند. به این معنی است که بینندگان می توانند در موقعیت های متنوع تری بنشینند و تصویر مشابهی را ببینند.

معایب این فناوری در تلویزیون

هیچ فناوری بی نقصی نیست و تلویزیون های نانوسل نیز معایب زیادی دارند. اولا، ال‌جی در اکثر تلویزیون ‌های LED خود از پنل‌ های IPS استفاده می‌ کند، که کنتراست کمتری نسبت به پنل‌ های VA ارائه می ‌دهندکه باعث می ‌شود رنگ سیاه خیلی عمیق نباشد.

کیفیت بالای تلویزیون های نانوسل

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این پایان داستان کیفیت تصویر نیست. تمام تلویزیون‌ های نانوسل K4 هستند و از فرمت ‌های مختلف HDR، اعم از Dolby Vision، Technicolor، HLG یا HDR10 پشتیبانی می ‌کنند. این بدان معناست که تصاویر بدون در نظر گرفتن فرمت HDR دارای جزئیات و کنتراست فوق العاده واضح هستند.

تلویزیون های نانوسل که تاكنون وارد بازار شده اند

فناوری نانوسل در سال 2017 توسط ال جی به عنوان راهی برای بهبود کیفیت تصویر تلویزیون های ال سی دی خود معرفی شد. از آن زمان تاکنون، این فناوری به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. در سال 2018، ال ‌جی اولین تلویزیون نانوسل را به نام SK9500 عرضه کرد که دارای فناوری Full Array Dimming Pro بود. این تلویزیون امکان کنترل دقیق ‌تر نور پس ‌زمینه تلویزیون و در نتیجه بهبود کنتراست و کیفیت تصویر را فراهم می‌ کرد.

فناوری نانوسل

ال ‌جی در سال ۲۰۱۹ نسل دوم تلویزیون ‌های نانوسل را با مدل ‌هایی مانند SM9000 و SM9500 عرضه کرد. این تلویزیون ‌ها دارای فناوری نانو رنگ بودند که دقت بیشتری را در بازتولید رنگ و کنتراست ارائه می ‌داد. در سال 2020، ال ‌جی نسل سوم تلویزیون نانوسل را عرضه کرد که شامل مدل ‌هایی مانند NANO99، NANO97 و NANO95 بود. این تلویزیون ها دارای فناوری NanoCell Pro بودند که از ذرات نانو سلولی حتی کوچکتر از نمونه های قبلی استفاده می کرد تا رنگ های دقیق تر و درخشان تر تولید کند.

مدل های موجود در بازار

تلویزیون نانوسل را می ‌توان به راحتی شناسایی کرد زیرا همه آن‌ ها در نام مدل «نانو» دارند. در واقع، برترین مدل ‌های نانوسل ال‌ جی دارای نور ماتریس کامل هستند که با کنترل نور پس زمینه LED به صورت جداگانه کنتراست شدیدی را ایجاد می کند. جدیدترین مدل های تلویزیون نانوسل عبارتند از:.

  • NANO80 2022
  • NANO75 2022
  • NANO75 2021

سری

کیفیت تصویر

پردازنده تصویر

گیمینگ

تلویزیون ال جی NANO75

4K

α5 Gen5 4K

خیر

تلویزیون ال جی NANO80

4K

Fast Quad Core 4K

خیر

تلویزیون ال جی NANO85

4K

α7 Gen4 AI

بله

تلویزیون ال جی NANO86

4K

α7 Gen4 AI

بله

تلویزیون ال جی NANO90

4K

α7 Gen4 AI

بله

تلویزیون ال جی NANO95

8K

α9 Gen3 8K

بله

تلویزیون ال جی NANO99

8K

α9 Gen3 8K

بله

جمع بندی 

در این مقاله شما را با تکنولوژی نانوسل در تلویزیون که پیشتاز آن برند ال جی بوده، آشنا کردیم. در صورتی که نیاز به خرید کنترل ماهواره یا تولویزیون و یا حتی آنتن دارید، می توانید با پیکاوکالا در ارتباط باشید.

منبع: lg

پيكاوكالا

سوالات متداول

تلویزیون نانوسل چیست؟

NanoCell یکی از جدیدترین فناوری های افزایش رنگ ال جی است.

معایب تلویزیون نانوسل ال جی؟

هیچ فناوری بی نقصی نیست و تلویزیون های نانوسل نیز معایب زیادی دارند. اولا، ال‌جی در اکثر تلویزیون ‌های LED خود از پنل‌ های IPS استفاده می‌ کند، که کنتراست کمتری نسبت به پنل‌ های VA ارائه می ‌دهندکه باعث می ‌شود رنگ سیاه خیلی عمیق نباشد.

جدیدترین مدل های تلویزیون نانوسل چيست؟

NANO80 2022، NANO75 2022، NANO75 2021 جديدترين مدل ها هستند.

 

 

 

 

نظر خود را بنویسید

نظرات 3

تلویزیون من نانوهشتاد زبان فارسی نداشت زبان اصلی انگلیسی بود بعد از اولین بروز رسانی و اضافه شدن زبان فارسی تلکست  پرید و در ومنوها نیست انگار از اول نداشته در صورتی که قبل از بروز رسانی تلتکست فعال بود آیا راه حل چنین مشکلی هست
۱۴۰۲/۵/۱۳
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، برای رفع این مشکل باید از کنترل سرویس استفاده کنید که فقط سرویسکاران مجاز کدهای مخصوص آنرا در اختیار دارند

سلام عرض احترام  تلوزیون ال جی90una 55Nano
مدل ۲۰۲۱  از ابتدا که خریدم بدون دلبل صدای  دارد هرچند یکبار یک صدای تق دارد هز یک کارشناس سوال کردم گفت بخاطر انبساط و گرمای داخل دستگاه هست وطبیعی است اما صوایش به دفعات بیشتر است
۱۴۰۲/۸/۵
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، غیر از انبساط میتواند ایراد از بلندگو باشد و یا پیچ های اتصال مدار و قاب به درستی محکم نشده باشند .

تلویزیون 75nono883pb گرفتم.بعد از نیم ساعت قاب پایین تلویزیون وزیر داغ میشود .این گرما
طبیعی هستش؟؟؟؟
۱۴۰۲/۹/۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام توجه داشته باشید که تلویزیون نباید در کنار وسایل گرمایشی باشد و از نظر گردش هوا هم باید وضعیت مساعدی داشته باشد ، چنانچه گرما با رعایت این شرایط همچنان زیاد باشد باید توسط متخصص بررسی گردد.

whatsapp