پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

چگونگی و نحوه تنظیم کنترل جادویی ال جی روی تلویزیون

چگونگی و نحوه تنظیم کنترل جادویی ال جی روی تلویزیون

در دنیای پیشرفته فناوری هوش مصنوعی، ال ‌جی به عنوان یک پیشرو با کنترل ‌های جادویی و هوشمند خود ظاهر شده است. روزهایی که یک کنترل فقط کانال ‌ها را تغییر می ‌داد یا صدا را تنظیم می ‌کرد، رفته رفته گذشته و کنترل‌ های جادویی و هوشمند ال‌ جی برای کاربران تجربه ‌ای جذاب و هوشمندانه در مدیریت دستگاه‌ های تفریحی خود به دنبال می ‌آورد. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه تنظیم کنترل جادویی ال جی صحبت کنیم.

این کنترل‌های پیشرفته توسط ال‌ جی طراحی شده ‌اند و از قابلیت ‌های معمولی فراتر می‌ روند. آن ‌ها با تلویزیون‌ های هوشمند ال‌جی هماهنگی کامل دارند. تصور کنید یک کنترل که حرکات شما را درک می‌ کند و به دستورات صوتی شما پاسخ می ‌دهد.

برای خرید کنترل تلویزیون کلیک کنید.

کنترل جادویی چیست؟

قبل از آنکه به بررسی تنظیم کنترل جادویی ال جی بپردازیم، باید اول بدانید این کنترل ها چه ویژگی هایی دارند و چرا به آن ها جادویی می گویند. این کنترل‌ ها از فناوری حسگر حرکت پیشرفته استفاده می ‌کنند که به کاربران این امکان را می‌ دهد که تلویزیون خود را با حرکات طبیعی دست، کنترل کنند.

گرفتن ریموت تلویزیون به سمت آن و انجام تنظیمات مربوطه

کنترل جادویی یا مجیک نوعی از ریموت کنترل است که با استفاده از بلوتوث، اشعه مادون قرمز و ویس کنترل (فرمان صوتی)، کارهای مورد نظر ما را در تلویزیون های جدید بر پایه اندروید انجام می دهد. شما با استفاده از این ریموت کنترل ها می توانید با استفاده از کلام، دستورات لازم را به کنترل داده و ریموت کنترل با تبدیل فرمان صوتی شما به اشعه مادون قرمز و فرکانس، عمل موردنظر را بلافاصله روی تلویزیون انجام می دهد.

همچنین با استفاده از اسکرول روی کنترل، می توانید به راحتی روی منو و صفحه ی تلویزیون به چپ و راست، بالا و پایین حرکت کرده و بعد از انتخاب گزینه ی مورد نظرتان، تغییراتی را که می خواهید به سرعت اعمال کنید، این دستگاه دقیقا مانند ماوس کامپیوتر عمل می کند.

تعهد ال‌ جی به هوش مصنوعی در اینجا پایان نمی ‌یابد. کنترل هوشمند طراحی شده تا از ترجیحات کاربران یاد بگیرد و پیشنهادات شخصی‌ سازی ارائه دهد و موارد مختلف محتوا را به راحتی مدیریت کند. با طراحی زیبا و ارگونومیک، کنترل جادویی و هوشمند ال‌جی به تنهایی یک ابزار نیست؛ بلکه یک همراه است که تجربه تماشا را بهبود می ‌بخشد.

شرکت های تولیدکننده کنترل جادویی

در حال حاضر شرکت ال جی به عنوان پیشتاز این مدل کنترل ها در بازار معرفی شده است، و تقریبا روی تمامی تلویزیون های LED و LCD خود، از این کنترل ها استفاده می کند. در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

بعد از مدت کوتاهی شرکت سامسونگ نیز در محصولات خود از این کنترل ها استفاده کرد. چند نمونه از آن ها عبارتند از:

پس از سامسونگ نیز شرکت های بزرگ دیگری مثل سونی ، تی سی ال ، پاناسونیک و ...... نیز روی تولیدات جدید خود از ریموت کنترل های جادویی و شبیه آن استفاده کردند.

دو نمونه از ریموت کنترل تلویزیون

روش تنظیم کنترل جادویی ال جی روی تلویزیون

اکثر افرادی که کنترل جادویی و مجیک دارند، به دلیل عدم آگاهی در مورد تنظیم کنترل جادویی ال جی، روی دستگاه مورد نظرشان، به ناگاه تصور می کنند که کنترل مورد نظر روی دستگاه کار نمی کند و یا احتیاج به تعمیر دارد؛ در صورتی که معمولا با استفاده از روش های زیر به راحتی می توانند این مشکل را حل کنند. 

اگر کنترل جادویی و مجیک تلویزیون شما خراب شده و به تازگی ریموت کنترل جدیدی خریداری کرده اید و می خواهید آن را برای بار اول روی تلویزیون مدنظرتان تنظیم و هماهنگ کنید باید به روش های ذیل این کار را انجام دهید. 

  • ابتدا 2 عدد باطری آلکالاین تهیه کنید و آن را از طرف درست داخل کنترل بگذارید، دقت داشته باشید که جایگذاری نادرست باطری ها باعث آسیب به مدار ظریف کنترل جادویی خواهد شد.

  • تلویزیون را روشن کنید و تقریبا حدود 20 ثانیه صبر کنید.

  • کنترل جادویی را به سمت تلویزیون بگیرید و سپس دکمه OK (که معمولا با فشار دادن غلتک اسکرول عمل می کند) را فشار دهید.

  • پس از انجام این مراحل با پیامی حاوی موافقت شما از هماهنگ سازی و تنظیم کنترل جادویی ال جی با تلویزیون مواجه خواهید شد. در صوتی که آن را قبول کنید؛ کنترل جادویی با تلویزیون تنظیم و هماهنگ خواهد شد.

  • در صورت ست نشدن، دکه ی HOME  (معمولا روی کنترل روی دکمه ی هوم تصویر خانه چاپ گردیده است) را به همراه دکمه ی BACK همزمان به مدت 10 ثانیه بفشارید تا تنظیم و هماهنگ سازی صورت پذیرد.

  • چنانچه باز هم تنظیم نشد، شما باید از ابتدا تلویزیون را خاموش و روشن کنید و سپس دکمه Exit را به مدت 7 ثانیه فشار دهید تا عملیات انجام شده به طور کامل پاک و لغو شود و برای انجام دوباره و تنظیم کردن کنترل جادویی ال جی با تلویزیون، این مراحل را از سر بگیرید و دوباره امتحان کنید.
  • دقت داشته باشید که کنترل های هوشمند و جادویی غیر اصل، برای اتصال به تلویزیون از دانگل خارجی بهره می برند. برای اتصال این مدل کنترل ها به تلویزیون، باید دانگل اتصال آن را به پورت USB تلویزیون متصل نمایید تا بتوانید از کنترل هوشمند استفاده کنید و با خراب شدن یا گم شدن دانگل اتصال، عملا هیچ استفاده ی دیگری از تلویزیون نمی توانید بکنید. همچنین برخی از مدل های دانگل دار دکمه ی ویس کنترل ندارند و نمی توان از آن ها برای اجرای فرمان صوتی روی تلویزیون استفاده کرد، در حالی که کنترل های اورجینال از بلوتوث داخلی خود تلویزیون، برای اتصال، استفاده می کنند و بدون هیچ واسطه ای به تلویزیون متصل می گردند. همچنین دکمه ی مستقیم ویس کنترل هم روی کنترل اورجینال وجود دارد.

نمونه ای از ریموت تلویزیون

سخن پایانی

حال که با نحوه تنظیم کنترل جادویی ال جی آشنا شدید، می توانید برای خرید عمده و تک این کنترل جادویی و هوشمند با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی پیکاوکالا اقدام نمایید و محصول خود را درب فروشگاه یا منزل خود تحویل بگیرید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات و خرید سایر محصولات جانبی تلویزیون همچون خرید آنتن هوایی، خرید پایه دیواری، خرید محافظ صفحه تلویزیون از طریق همین سایت اقدام نمایید.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • کنترل جادویی ال‌ جی چیست؟

کنترل جادویی ال ‌جی نوعی پیشرفته از کنترل از راه دور است که برای کار با تلویزیون هوشمند طراحی شده است. از فناوری حسگر حرکت استفاده می ‌کند که به کاربران این امکان را می ‌دهد که تلویزیون خود را از طریق حرکات طبیعی دست، دستکاری کنند و یا با دستورات صوتی و اتصال بلوتوث ارتباط برقرار کنند.

  • چگونه کنترل جادویی کار می‌کند؟

کنترل جادویی از طریق بلوتوث، اشعه مادون قرمز و کنترل صوتی عمل می‌ کند. این دستگاه دستورات صوتی را به اشعه مادون قرمز و فرکانس ترجمه می‌ کند که به کاربران امکان تعامل با تلویزیون خود از طریق گفتگو را می ‌دهد. کنترل همچنین دارای یک قابلیت اسکرول برای میانبرهای آسان استفاده می‌ شود.

نظر خود را بنویسید

whatsapp