پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

مشکل عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی

مشکل عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی

تلویزیون الجی با وجود کیفیت بسیار بالایی که دارد، احتمال دارد که به دلایلی دچار آسیب شود. یکی از مشکلات رایجی که رخ می دهد، عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی است. این اتفاق برای هر تلویزیونی رخ می دهد. در صورتی که قطعات اصلی دستگاه دچار آسیب و مشکل شده باشد، روی صفحه الجی صفحه نمایش تشکیل نمی شود.

در واقع، مشکل نشان ندادن تصویر در تلویزیون های برند الجی به عوامل فنی و غیر فنی مختلفی بستگی دارد. آیا با دلایل عدم نمایش تصویر در تلویزیون الجی آشنایی دارید؟ در این مطلب، اطلاعات کاربردی درباره این مشکل را به شما ارائه خواهیم داد. پس از خواندن این مطلب متوجه می شوید که علت نبود تصویر در تلویزیون ال جی چیست؟ به علاوه راهکارهایی نیز به منظور رفع این مشکل به شما آموزش داده می شود.

قطعی تصویر در تلویزیون

دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون

اگر تصویر تلویزیون ال جی به صورت ناگهانی قطع شده است، باید هر چه زودتر به دنبال علت بروز این مشکل باشید. دلایل مختلفی باعث قطع شدن تصویر تلویزیون می شوند. اگر علت قطع تصویر در تلویزیون زودتر مشخص شود، پروسه رفع این ایراد سریعتر صورت خواهد گرفت. دلایل قطع تصویر تلویزیون شامل موارد زیر هستند:

  • Energy Saving در تلویزیون ال جی

دستگاه های ال جی دارای گزینه ای به اسم Energy Saving یا همان صرفه جویی در انرژی هستند. از طریق فعالسازی این گزینه می توانید نور صفحه نمایش را نیز کاهش دهید. البته، کاهش نور صفحه نمایش هم می تواند نقش زیادی در صرفه جویی برق داشته باشد. کاربران با انتخاب این گزینه در تلویزیون های ال جی می توانند نور صفحه نمایش را به میزان دلخواه خود تنظیم کنند.

صفحه نمایش خاموش یکی دیگر از گزینه های این قسمت است. اگر این گزینه را فعال کنید، صفحه تلویزیون شما خاموش می شود. در نتیجه فقط یک تصویر سیاه روی تلویزیون مشاهده خواهید کرد. بنابراین، فعال کردن این گزینه می تواند دلیل عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی باشد.

برای خرید کنترل ماهواره کلیک کنید.

  • پیغام برنامه ریزی نشده در تلویزیون ال جی

گاهی اوقات پس از عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی، پیغام برنامه ریزی نشده را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. یکی از فاکتورهایی که منجر به تاریک شدن صفحه تلویزیون ال جی و عدم نمایش برنامه ها می شود، مشکل در دریافت کانال های تلویزیونی است. در این صورت ممکن است که گزینه برنامه ریزی نشده را روی صفحه تلویزیون ببینید. این گزینه نشان می دهد که تلویزیون هیچگونه ایراد خاصی ندارد. شما می توانید از طریق تنظیم کانال ها، این مشکل را خیلی راحت برطرف کنید.

علل عدم نمایش تصویر در تلویزیون الجی

  • پیغام NO Signal تلویزیون LG

گاهی اوقات بعد از سیاه شدن صفحه تلویزیون، پیغام No Signal  را روی صفحه نمایش آن مشاهده خواهید کرد. این پیغام نشان می دهد که ورودی هایی که به تلویزیون اتصال پیدا کرده اند قادر به ارسال سیگنال به صفحه نمایش نیستند. شما می توانید با کلیک روی گزینه source و input ورودی های تلویزیون را عوض کنید. پس از انتخاب ورودی صحیح، تصویر روی تلویزیون به نمایش گذاشته می شود.

مشکل No signal را می توان با بررسی اتصال آنت و فیش ها برطرف کرد. به علاوه، بررسی میزان زاویه آنتن نیز نقش بسزایی در رفع این مشکل دارد.

  • مشکل بکلایت تلویزیون ال جی

یکی دیگر از دلایل عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی، مشکل بکلایت است. بکلایت در واقع همان نور پس زمینه است. این نور باعث روشن شدن پیکسل ها می شود. بنابراین، یکی از علل مهم روشن نشدن تلویزیون ال جی، مشکل در بکلایت است. اگر بکلایت مشکل پیدا کرده باشد، تصویری روی صفحه به نمایش گذاشته نمی شود. در واقع، صفحه به شکل کامل خاموش است.

  • عدم نمایش تصویر تلویزیون به دلیل خرابی برد پاور تلویزیون

خرابی برد پاور نیز جزو دیگر عواملی است که باعث عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی می شود. برد پاور قطعه ای است که میزان ولتاز برق را تامین می کند. اگر ولتاژ به اندازه کافی به بکلایت نرسد، تصویر تلویزیون قطع می شود. در واقع، می توان گفت که فقدان هماهنگی بین بخش هایی مانند بکلایت و برد پاور می تواند باعث قطع تصویر شود. در صورتی که تلویزیون روشن شده ولی تصویری دیده نمی شود، احتمالاً مشکل از بک لایت است. اگر ایراد از برد پاور باشد باید دستگاه را برای تعمیر پیش تعمیرکار ببرید.

خرابی تلویزیون و رفع آن

  • ایراد برد مین تلویزیون ال جی

یکی از قطعات مهم تلویزیون های ال جی، برد مین است. برد مین در عملکرد دستگاه نقش مهمی دارد. از وظایف این قطعه می توان به کنترل میزان صدا و تصویر صفحه نمایش اشاره کرد. به علاوه، این قطعه در پردازش اطلاعات پورت های ورودی و خروجی تلویزیون نیز نقش دارد. همچنین روی برد مین، تیونر دیجیتال قرار گرفته است و اگر عملکرد صحیح نداشته باشد، تصاویر تلویزیون نمایش داده نخواهند شد.

  • آبخوردگی و ضربه خوردگی تلویزیون ال جی

یکی از دلایل مهم قطع شدن و نبود تصویر در تلویزیون ال جی، آبخوردگی و ضربه خوردگی است. ریختن آب روی صفحه تلویزیون می تواند آسیب جدی به آن وارد کند. به منظور جلوگیری از خسارت به تلویزیون ال جی باید به خوبی از آن مراقبت کنید. اگر روی صفحه نمایش ال جی آب بریزد، تصویر روی صفحه، نمایش داده نمی شود.

به منظور جلوگیری از مشکل آبخوردگی در تلویزیون های ال جی، هنگام تمیز کردن دستگاه نباید تمیز کننده به شکل مستقیم روی آن اسپری شود. در ابتدا باید تمیز کننده را روی دستمال بریزید و سپس دستگاه را با آن پاک کنید. در صورت نفوذ مایع تمیز کننده به درون دستگاه امکان خرابی صفحه نمایش وجود دارد. در صورتی که متوجه نفوذ آب به تلویزیون شدید باید خیلی زود با تعمیرکار تماس بگیرید. به منظور پیشگیری از ایجاد آسیب زیادتر به دستگاه باید تلویزیون را خاموش کنید تا وقتی که کارشناس آن را تعمیر کند، از روشن کردن آن خودداری کنید.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قیمت محافظ صفحه تلویزیون کلیک کنید.

راهکار رفع مشکل عدم نمایش تصویر تلویزیون

به منظور رفع ایراد عدم به نمایش گذاشتن تصاویر در تلویزیون های ال جی باید علت بروز این مشکل مشخص شود. پس از اینکه علت بروز این مشکل و ایراد مشخص شد، تصمیم گیری در زمینه رفع آن راحت تر خواهد بود. اگر می خواهید تلویزیون شما کمتر دچار ایراد شود باید به خوبی از آن مراقبت کنید. ضربه دیدگی یا آبخوردگی دستگاه می تواند باعث مشکل در نشان دادن تصویر شود. بنابراین، هنگام تمیز کردن یا جابه جایی تلویزیون های الجی باید دقت زیادی داشته باشید. اگر احتیاط های لازم حین تمیز کردن تلویزیون صورت نگیرد، دستگاه دچار آسیب جدی می شود.

راهکار عدم نمایش تصویر در تلویزیون

راهکارهایی برای رفع مشکل عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی وجود دارد. اول از همه قبل از اینکه تلویزیون دچار مشکل شود باید از تعمیرکار کمک بگیرید. تعمیرکاران تلویزیون ال جی با استفاده از دستگاه های مخصوص می توانند علت عدم نمایش صفحه نمایش را به سرعت تشخیص دهند. اگر تعمیرکار بعد از بررسی برد پاور متوجه شد که ایراد عدم نمایش تصویر مربوط به این قطعه است، باید سراغ ‏تعمیر یا جایگزینی این قطعه برود. خرابی برد پاور می تواند عملکرد بکلایت را نیز مختل کند. بنابراین، حتماً این ‏مشکل باید سریع برطرف شود.‏

به عنوان مثال، اگر پس از انجام بررسی های لازم مشخص شد که علت عدم نمایش تصویر، مشکل در بکلایت است باید این قطعه جایگزین یا تعمیر شود. اگر بکلایت مشکل داشته باشد، تلویزیون دارای صدا و فاقد تصویر است.

 اگر تعمیرکار تلویزیون پس از انجام بررسی متوجه شود که خرابی تصویر به دلیل مشکل در برد مین است. در این صورت لازم است که برد مین تعمیر شود و قطعه دیگری به عنوان جایگزین انتخاب گردد.

سخن آخر

خرابی تلویزیون های الجی به دلایل فنی و غیرفنی رخ می دهد. به منظور جلوگیری از خرابی تلویزیون باید عملکرد قطعات دستگاه به خوبی بررسی شود. مشکل بکلایت، ایراد برد مین، خرابی برد پاور، آبخوردگی، ضربه دیدگی و... می تواند علل نبود تصویر در تلویزیون ال جی شود. در صورتی که تلویزیون شما نیز دچار این ایراد شد باید هر چه زودتر نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کنید.

تعمیرکار تلویزیون پس از بررسی قطعاتی مانند برد مین، برد پاور، بکلایت و... علت خرابی تصویر تلویزیون را مشخص می کند. اگر هر یک از این قطعات از قبیل برد پاور، برد مین و بکلایت دچار آسیب دیدگی شده باشند، پروسه تعویض و تعمیر قطعه باید انجام شود. معمولاً تعمیرکاران از قطعات اورجینال به عنوان جایگزین قطعات خراب استفاده می کنند تا کیفیت و کارایی بیشتری داشته باشند.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • علل مختلف عدم نمایش تصویر در تلویزیون ال جی چیست؟

علل مختلفی برای عدم نمایش تصویر در تلویزیون ها وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از: آبخوردگی و ضربه خوردگی تلویزیون، ایراد در برد پاور ، مشکل در بکلایت، مشکل در برد مین و ...

  • برای خرید لوازم جانبی تلویزیون از طریق کدام فروشگاه اقدام کنیم؟

اگر قصد خرید لوازم جانبی تلویزیون همچون خرید آنتن رومیزی، خرید پایه دیواری تلویزیون، کنترل تلویزیون و ... را دارید، سایت پیکاوکالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp