پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

لیست وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار

لیست وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار

امروزه به دلیل وجود وسایل متنوع در منازل، کمبود فضا یکی از مشکلاتی است که اکثر خانواده ها با آن دست به گریبان هستند، یکی از راه‌های غلبه بر این مشکل ، نصب تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی ، بر روی دیوار است. با نصب تلویزیون روی دیوار می‌توان بر کمبود فضای منزل تا حدودی غلبه کرد و هم می‌توان تلویزیون را از آسیب هایی مثل ضربه و سقوط محافظت نمود. برای این کار نیازمند یک سری تجهیزات است که در ادامه به بررسی وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار می‌ پردازیم.

پایه براکت های دیواری تلویزیون در انواع مختلفی طراحی و تولید گردیده اند که می‌توانید بسته به نیازتان انواع مختلف آن را انتخاب کرده و روی دیوار نصب نمایید. روش نصب و وسایل مورد نیاز جهت نصب را برای شما خواننده ی عزیز بطور کامل توضیح خواهیم داد.

جهت نصب پایه براکت تلویزیون به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای نصب تلویزیون روی دیوار به یک سری تجهیزات نیاز داریم که در ادامه به معرفی وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار می‌پردازیم:

شخصی که در حال نصب براکت تلویزیون است

 تراز

جهت صاف نصب شدن پایه براکت روی دیوار به تراز نیاز داریم. چرا که اگر پایه براکت روی دیوار کج نصب شود، تلویزیون نیز بصورت کج روی آن قرار می‌گیرد. بنابراین نصب درست تلویزیون اهمیت زیادی دارد. به همین منظور به ترازکننده نیاز داریم. البته جهت سهولت در نصب، بعضی از پایه‌ها روی خودشان تراز دارند.

تعدادی پیچ بلند + رولپلاک

یکی دیگر از وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار، پیچ و رولپلاک است. رولپلاک نوعی ابزار نصب و محکم‌ سازی است که عمدتاً برای تثبیت و ایمن‌ سازی سنگ نمای ساختمان ‌ها به کار می ‌رود. با این حال، ممکن است در برخی موارد برای اهداف مشابه در داخل ساختمان ‌ها نیز استفاده شود. این فرآیند شامل نصب پیچ و مهره‌ های مخصوص به سنگ‌ نما یا دیوارها است تا از سقوط و جدا شدن آن‌ ها جلوگیری به عمل آید. به همین منظور برای قرار دادن تلویزیون روی دیوار نیز باید از رولپلاک و پیچ های بلند استفاده کنیم تا از استحکام کافی برخوردار باشد. پیچ ها باید بلند باشند تا به خوبی در دیوار فرو رفته و سطح اتکای پایه روی دیوار را کاملا محکم کنند.

دریل

برای سوراخ کردن دیوار و نصب رولپلاک و پیچ به دریل نیاز داریم. بنابراین باید یک دستگاه دریل خانگی به همراه یک عدد مته دیوار (نوع و شماره مته، بستگی به نوع دیوار و میزان ضخامت رولپلاک دارد)، تهیه کنید.

وصل کردن قطعات براکت توسط پیچ گوشتی

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی از جمله پرکاربردترین وسایل در هر خانه ای است. همینطور یکی از وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار نیز به حساب می آید.

آچار

به یک عدد آچار شماره ۱۰ و یک عدد آچار شماره ۱۳ برای نصب تجهیزات نیاز پیدا خواهید کرد.

جعبه پایه دیواری تلویزیون شامل چه وسایلی است؟

پس از خرید پایه دیواری تلویزیون و باز کردن جعبه آن، بسته به نوع پایه، متعلقات و وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار، درون جعبه برای نصب وجود دارد، که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

 پایه های ثابت

 یک سینی جهت نصب روی دیوار، ۲ عدد شاخک که به پشت تلویزیون پیچ می شوند، ۴ عدد پیچ مخصوص بستن شاخک ها به پشت تلویزیون و تعدادی پیچ بلند به همراه رولپلاک، جهت پیچ کردن سینی براکت روی دیوار موجود است.

پایه های نیمه متحرک، تک بازو و دوبازو

در جعبه این پایه نیز، تمام وسایل بالا موجود است؛ با این تفاوت که شاخک ها جهت بالا و پایین بردن تلویزیون از یک قطعه نیم دایره ی ریل مانند بهره می‌برند و در پایه های تک بازو و دوبازو، سینی قابل بستن روی دیوار، روی خود پایه نصب است و مفاصل و لولاها روی آن قرار گرفته اند.

براکت تلویزیون

نکات مهم و ترتیب نصب پایه تلویزیون

حال که با وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار آشنا شدید؛ لازم است تا با مراحل نصب آن ها نیز آشنایی پیدا کنید. ابتدا سینی کف محافظ صفحه را روی دیوار قرار می دهیم و با استفاده از یک تراز آن را روی دیوار بطور صاف نگه داشته و با یک وسیله ی نوک تیز جای سوراخ ها را مشخص می کنیم ، سپس با استفاده از دریل، سوراخ را به اندازه ی مناسب ایجاد کرده و رولپلاک ها را در جای خود ثابت می کنیم و با استفاده از پیچ ها ، سینی را به خوبی روی دیوار محکم می کنیم . (پایه های متحرک دو بازو و تک بازو نیز به همین ترتیب نصب می گردند).

 بعد از آن شاخک ها را با استفاده از پیچ هایی که در درون بسته بندی موجود است روی تلویزیون می ‌بندیم و تلویزیون را بلند کرده و قسمت بالایی شاخک ها را روی لبه ی بالایی سینی سوار می کنیم. سپس پیچ های زیر شاخک ها را با استفاده از یک پیچ گوشتی دسته بلند می ‌بندیم تا تلویزیون روی سینی ثابت شود و سقوط نکند به این ترتیب تلویزیون روی دیوار متصل می گردد.

سخن پایانی

نصب تلویزیون بر روی دیوار نه تنها به بهینه‌ سازی فضای موجود در منزل کمک می‌ کند، بلکه باعث می ‌شود تا دسترسی و مشاهده تلویزیون از زوایای مختلف بهتر و راحت ‌تر شود. استفاده از تجهیزات مناسب و دقیق در نصب، ضمن افزایش ایمنی، زیبایی خاصی به فضای داخلی منزل می ‌بخشد. پس از اطمینان از کیفیت پایه براکت و وسایل نصب، اقدام به نصب تلویزیون نمایید تا از استحکام و دوام آن مطمئن شوید. در این مقاله به بررسی برخی از وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار پرداختیم تا کار برای شما ساده تر شود.

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • آیا نصب تلویزیون بر روی دیوار برای انواع دیوارها مناسب است؟

نصب تلویزیون بر روی دیوار بسته به جنس دیوار می‌تواند متفاوت باشد. دیوارهای بتنی و آجری برای نصب مناسب‌ ترند زیرا استحکام بیشتری دارند، در حالی که نصب بر روی دیوارهای گچی یا خشک نیازمند استفاده از رولپلاک ‌ها و تقویت‌کننده ‌های خاص است.

  • چگونه می ‌توان از صاف بودن پایه تلویزیون پس از نصب اطمینان حاصل کرد؟

استفاده از یک تراز لیزری یا تراز معمولی پیش از نهایی کردن نصب بسیار مهم است. اطمینان از صاف بودن پایه قبل از محکم کردن پیچ‌ ها ضروری است تا از نصب صحیح و ایمنی تلویزیون اطمینان حاصل شود.

  • چه نوع پیچ و رولپلاکی باید برای نصب تلویزیون استفاده شود؟

انتخاب پیچ و رولپلاک باید بر اساس وزن تلویزیون و جنس دیوار انتخاب شود. استفاده از پیچ ‌های بلند و رولپلاک ‌های محکم برای دیوارهای گچی یا خشک توصیه می‌شود تا از افتادن تلویزیون جلوگیری شود.

نظر خود را بنویسید

whatsapp