پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

صفر تا صد انتخاب کنترل یدکی ال جی

صفر تا صد انتخاب کنترل یدکی ال جی

کنترل یدکی ال جی

در دنیایی قرار گرفتیم که برندهای گوناگون تولید کننده ی لوازم صوتی و تصویری موجودند و هر کدام مدلهای گوناگونی از دستگاهها را تولید می کنند. با بروز شدن تولیدات و پیشرفت تکنولوژی ، مدلهای ریموت کنترل این دستگاه ها هم مدام در حال تغییر است .

یکی از برندهای معروف ال جی می باشد. برای انتخاب کنترل یدکی ال جی به شکل درست با ما همراه باشید. ضمنا اگر قصد خرید و فروش کنترل تلویزیون آگاه شوید، از طریق سایت پیکاوکالا اقدام کنید.

کنترل یدکی ال جی

شرکت LG ، یکی از همین تولید کنندگان است که انواع ریموت کنترل در اشکال مختلف را برای تولیداتش ، تدارک دیده است. گاهی یافتن کنترل یدکی ال جی در بازار که تمام دکمه ها و یا شکل ظاهری آن دقیقا مطابق با ریموت کنترل اورجینال باشد، کار سختی است.

 اینجاست که وجود اطلاعات کافی در مورد فرکانس کنترل ها و اینکه چه کنترلی با چه مدل دیگری همخوانی فرکانس دارد، راه را برای شما هموار می کند .

با دانستن این اطلاعات دیگر لازم نیست که دقیقا مشابه ریموت کنترل خود را در بازار بیابید و وقت و هزینه ی خود را هدر دهید. کنترل یدکی ال جی با فرکانس مشابه همانند کنترل اورجینال دستگاهتان عمل خواهد کرد .

کنترل ال جی

کنترل هایی از برند ال جی با فرکانس مشابه

کنترل یدکی ال جی به دو گروه قدیم و جدید تقسیم بندی می شوند. سری قدیم به نام   GOLDSTAR  شناخته می شود که خود کنترل گلدستار به دو مدل است. یکی از این مدلها گلدستار بدون بازی یا 230A  (معروف به گلدستار PICTURE) است که فرکانس این کنترل روی سیستم F604 و فرمت 61214 فعال است.

دقیقا این سیستم و فرمت فرکانس را می توان روی کنترل های ال جی مدل 605 ، ال جی مدل 1162  ال جی مدل 4208 ، ال جی مدل 930 ، ال جی مدل 1404 ، ال جی مدل 1410 ، ال جی مدل 1411 ، ال جی مدل 810 ، ال جی مدل 1379 ، ال جی مدل 124E ، ال جی مدل 112V ، کنترل یدکی ال جی مدل 835 ماشین زمان دار ، ال جی مدل 915 و ال جی مدل 246 بیابیم .

یعنی تمامی کنترل یدکی ال جی فوق به علاوه کنترل گلدستار بدون بازی قدیمی، روی دستگاه های یکدیگر کارمی کنند و با یکدیگر فرکانس مشترک دارند. تنها تفاوت این کنترلها با یکدیگر تعداد دکمه های روی کنترل است. این کنترل ها کارهای اصلی دستگاه ها ( مثل ولم صدا ، کانال ، روشن و خاموش و منو ) را انجام می دهند.

بطور مثال تفاوت کنترل یدکی ال جی مدل 605 با ال جی مدل 1162 در دکمه ی ستینگ و 3 D است ، کنترل ال جی 605 دکمه ی ستینگ دارد، ولی کنترل ال جی 1162 دکمه 3 D دارد و الباقی کنترل های نام برده شده نیز به همین شکل است .

مدل دیگر گلدستار قدیمی، کنترل گلدستار بازی دار یا 230D  (معروف به گلدستار UBB) است. فرکانس این کنترل روی سیستم CO و E0 و فرمت 3010 فعال است. نمونه همین فرکانس را دقیقا در کنترل یدکی ال جی مدل 56E ، ال جی مدل 0007A (ال جی کشویی)، ال جی مدل 90A ، و ال جی مدل 77T می توانیم مشاهده کنیم.

کنترل LG

بنابراین تمامی 4 مدل کنترل نام برده شده در پارگراف بالا به علاوه کنترل گلدستار بازی دار قدیمی روی دستگاههای یکدیگر کار می کنند.

در این میان کنترل های دیگری مثل کنترل یدکی ال جی مدل 835 معمولی و الجی مدل 806 (معروف به پشت چرمی)، با هیچکدام از کنترلهای فوق فرکانس مشترک ندارند. علی رغم اینکه فرکانس آنها روی سیستم F604 و فرمتشان روی 61214 فعال است ولی DATA در آنها متفاوت است و بیشتر دکمه های آنها روی دستگاه های دیگر کار نمی کنند. 

حال باید در مورد کنترل هایی بدانید که آیسی آنها طوری طراحی گردیده است که قابلیت انعطاف فرکانس با تمام مدلهای الجی را دارند. این مدل ها بدون نیاز به کد و تنظیم خاصی، فقط با گذاشتن باطری داخلشان، بدون دردسر با تمام دستگاه های LG کار میکنند ، کنترل همه کاره ال جی مدل 609CB ، کنترل همه کاره ال جی مدل 158C و کنترل همه کاره ال جی مدل 859 از این قبیل کنترلها هستند .

تفاوت ریموت های موس دار ال جی

در تلویزیون های LED و LCD ال جی علاوه بر تکنولوژی‌های کنترل دستی قدیم، از فناوری کنترل های موس دار برای استفاده ی راحت تر از تلویزیون استفاده شده است. در هنگام کار با این نوع کنترل یدکی ال جی از موس برای گزینش و روانی بهتر ، هنگام کار با اینترنت و یا منوهای جدید می توان بهره برد. کنترل های موس دار ال جی در چند مدل در بازار وجود دارد.

کنترل موس دار ال جی

مدلهای بلند MR19 , MR600 , MR20 جزو معروفترین مدلهای کنترل موس دار ال جی هستند که هر کدام در دو مدل سرچ دار -با دکمه ی علامت ذره بین روی کنترل مشخص میگردند- و ویس دار -با دکمه ی بلندگو روی کنترل مشخص می گردند- در بازار ایران وجود دارند . مدل های کوتاه هم چند مدل هستند که از نظر ظاهر با هم متفاوتند. البته از نظر کارایی همه روی دستگاه های مختلف بصورت یکسان کار می کنند.در کنترل های اورجینال دانگل اتصال داخل خود دستگاه LCD و LED تعبیه شده و بدون احتیاج به دانگل خارجی روی دستگاه کار می کنند .

در کنترلهای غیر اورجینال دانگل خارجی برای کنترل در نظر گرفته شده که با اتصال به پورت USB تلویزیون با تمامی دستگاه های این برند هماهنگ می شود. در مورد کنترل یدکی ال جی اورجینال محدودیت هایی از نظر مدل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا بتوان از آنها روی دستگاه مخصوص به خودشان استفاده کرد.

این محدودیت‌ها شامل مدل کنترل و وجود یا عدم وجود دکمه ای خاص روی کنترل می شود که باعث تغییر فرکانس ارسالی کنترل و هماهنگی با دانگل داخلی دستگاه می گردد. معمولا بیشتر خرابی های کنترل های موس دار الجی مربوط به غلتک موس این کنترلها میشود که در برخی موارد قابل تعمیر است و در مواقعی که تعمیر ممکن نباشد ؛ با تعویض غلتک موس ؛ مشکل بر طرف خواهد شد .

 موس دار ال جی
محافظت بهتر از کنترل موس دار

به یاد داشته باشید که برای استفاده از کنترل های موس دار ال جی باید از باطری های نیکل کادمیوم آلکالاین مرغوب استفاده فرمایید تا کنترل شما از هر گونه آسیبی محفوظ بماند. استفاده از باطری های نامرغوب علاوه بر عمر کم این مدل باطری ها، باعث آسیب به آی سی فرمان و برد الکترونیکی کنترل شما می گردد و در برخی موارد در بلند مدت ؛ باعث از کارافتادن کلی کنترل موس دار شما می شود.

سخن پایانی

این مقاله احتمال کارنکردن تلویزیون با کنترل یدکی خریداری شده را از بین می برد. چرا که با رعایت نکات ذکر شده انتخاب درست و مطمئنی خواهید داشت. همچنین اگر قصد تعمیر و یا خرید کنترل ال جی موس دار و باطری های قابل استفاده روی این مدل کنترل ها را دارید میتوانید از مشاوره ی رایگان کارشناسان پیکاوکالا جهت آگاهی بیشتر و خرید امن و راحت استفاده فرمایید.

سوالات متداول

چگونه می توان از كنترل موس دار محافظت كرد؟

به یاد داشته باشید که برای استفاده از کنترل های موس دار ال جی باید از باطری های نیکل کادمیوم آلکالاین مرغوب استفاده فرمایید تا کنترل شما از هر گونه آسیبی محفوظ بماند.

آيا كنترل ها دانگل خارجی دارند؟

در کنترلهای غیر اورجینال دانگل خارجی برای کنترل در نظر گرفته شده که با اتصال به پورت USB تلویزیون با تمامی دستگاه های این برند هماهنگ می شود.

کنترل یدکی ال جی به چند دسته تقسيم می شود؟

به دو گروه قدیم و جدید تقسیم بندی می شوند.

 

 

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp