پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

چگونه بهترین سایز تلویزیون را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین سایز تلویزیون را انتخاب کنیم؟

آیا شما هم هنگام خرید تلویزیون برای انتخاب سایز مناسب سردرگم شده ‌اید؟ فروشنده ‌ها همیشه سایزهای بالا را پیشنهاد می ‌دهند و امروز داشتن تلویزیون بزرگ تا ۷۰ اینچ در خانه دور از ذهن نیست؛ اما لزوماً خرید تلویزیون بزرگ برای هر خانه ‌ای، بهترین انتخاب نیست. اینکه چگونه اندازه تلویزیون مناسب را برای اتاق خود انتخاب کنید، به مسائل مختلفی بستگی دارد. در هنگام انتخاب تلویزیون باید هم اندازه و هم وضوح را با توجه به محل نصب و جای نشستن خود در نظر بگیرید. ما در این مطلب به بررسی انتخاب بهترین سایز تلویزیون، برای اتاق و خانه‌ ی شما را داریم.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین سایز تلویزیون

قبل از اینکه بتوانید بهترین سایز تلویزیون خود را انتخاب کنید، باید مکان مناسب را برای قرارگیری پیدا کنید. اول باید تعیین کنید که می خواهید از میز یا یک پایه برای نصب به دیوار استفاده کنید؟

 اگر قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار اولویت شماست، اول باید برای خرید پایه دیواری تلویزیون اقدام کنید. سپس به فاصله‌ ای که از محل نشستن خود دارید، ارتفاع تا سقف، دیوارها، شومینه یا بخاری و سایر وسایل نزدیک فکر کنید. پس ابتدا فضایی را که می ‌خواهید تلویزیون را قرار دهید اندازه‌گیری کنید. اگر ابتدا تلویزیون بزرگ خریداری کنید، ممکن است نتوانید بهترین وضوح تصویر را در آن فضا داشته باشید.

تعیین اندازه سایر تی وی

محاسبه اندازه تلویزیون

برای محاسبه بهترین سایز تلویزیون، پس از انتخاب محل مناسب، فاصله دید خود را اندازه‌گیری کنید. بهترین تلویزیون‌ ها، حدود ۳۰ درصد از دید شما را، هنگام تماشای یک برنامه یا تلویزیون پر می ‌کنند. این بدان معنی است که شما باید تعیین کنید که بهترین اندازه تلویزیون بر اساس اتاق شما چیست. فاصله نشستن از جایی که قصد دارید تلویزیون را نصب کنید تا جایی که آن را تماشا می‌ کنید، به اینچ اندازه‌گیری کنید.

وقتی این رقم را به دست آوردید، آن را در ۰٫۶۲۵ ضرب کنید؛ یعنی اگر ۱۲۰ اینچ از محل نشیمن تا تلویزیون خود فاصله داشته باشید، یک تلویزیون ۷۵ اینچی به خوبی کار خواهد کرد. وقتی فقط ۸۰ اینچ (حدود ۲ متر) فاصله دارید، بهتر است یک مدل ۵۰ اینچی بخرید.

این ارقام مربوط به تلویزیون‌های p1080 HD  است. اگر یک تلویزیون K4 یا K8 با UHD یا HDR خریداری می ‌کنید، می ‌توانید آن را ۶۰ تا ۹۰ سانت نزدیک‌ تر کنید. در جدول زیر می‌ توانید بهترین فاصله برای نصب تلویزیون ۱۰۸۰ تا مبلمان را بدانید.

اندازه تلویزیون

فاصله از تلویزیون

۴۳ اینچ

۱.۵ تا ۲ متر

۵۰ تا ۵۵ اینچ

۲ تا ۲.۵ متر

۶۰ تا ۶۵ اینچ

۲.۵ تا ۳ متر

۷۰ تا ۷۵ اینچ

۳ تا ۳.۲ متر

۸۰ تا ۸۵ اینچ

۳.۲ تا ۳.۵ متر

 کیفیت در مقابل سایز تلویزیون

بودجه ‌ی شما عامل مهمی برای انتخاب اندازه تلویزیون برای اتاق شما است. به خاطر داشته باشید که تلویزیون بزرگ‌تر به این بهتر بودن نیست. اگر صفحه ‌نمایش بزرگ‌تری می‌ خواهید اما بودجه کمی دارید، کیفیت تصویر خوبی نخواهید داشت. گاهی اوقات انتخاب یک صفحه ‌نمایش کوچک‌تر با کیفیت تصویر و صدای بهتر، کارآمدتر خواهد بود.

تلویزیون‌های1080p در مقابل 4K

یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت تلویزیون، رزولوشن است. در حالی که تلویزیون‌ های 1080 دارای وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل هستند، تلویزیون‌ های 4K دارای وضوح بالاتر از x 2160 3840 هستند. از آنجایی که تلویزیون‌ های فورکی دارای وضوح بالایی هستند، می‌ توانید بدون از دست دادن کیفیت تصویر به آن ‌ها نزدیک‌تر بنشینید.

پیکسل ‌ها در تلویزیون 4K به اندازه یک چهارم پیکسل ‌های یک تلویزیون ۱۰۸۰ است؛ بنابراین تا زمانی که خیلی به آن نزدیک نشوید، این پیکسل ‌ها را مشاهده نخواهید کرد. پس شما باید نزدیک‌ تر به یک تلویزیون 4K بشینید تا تصویر بهتری ببینید و چشم نیز خسته نشود.

قیمت تلویزیون

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب بهترین سایز تلویزیون، بودجه ای است که می خواهید خرج کنید. دو دهه پیش تلویزیون‌ پلاسما ۴۰ اینچی بسیار لوکس و گران به نظر می ‌آمد؛ اما امروزه خرید یک تلویزیون 4K بالاتر از ۵۰ اینچ برای یک آپارتمان بسیار عادی است. تلویزیون‌ های امروزی بسته به سایز، وضوح تصویر و هوشمند بودن یا نبودن، قیمت‌ هایی از پنج میلیون تومان به بالا دارند. تلویزیون یک فناوری است، بنابراین همیشه در حال پیشرفت است.

انواع سایز برای تلویزیون

انواع سایزبندی تلویزیون

تلویزیون در سایزهای استانداردی تولید می ‌شود و اکثر برندها در سایزهای رایج، تلویزیون تولید می ‌کنند. به طور معمول تلویزیون در سایزهای ۳۲ اینچ، ۴۰ اینچ، ۴۳ اینچ، ۵۰ اینچ، ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۰ اینچ، ۷۵ اینچ و ۸۵ اینچ در بازار عرضه می‌ شود. هر فرد با توجه به فضای خود، سایز مناسب را انتخاب می ‌کند. در این راهنما سایزهای مختلف را بر اساس سانتی‌متر می‌ توانید ببینید.

ابعاد تلویزیون‌های کوچک (۲۴ تا ۳۲ اینچ)

خوشبختانه امروزه، تولیدکنندگان، تلویزیون ها را در اندازه های مختلف برای کاربردها و فضاهای متفاوت می سازند. اگر به دنبال یک مانیتور برای کامپیوتر خود هستید یا فضای محدودی از اتاق را می خواهید به تلویزیون اختصاص دهید؛ می توانید از تلویزیون با اندازه 24 اینچ تا 32 اینچ استفاده کنید. در ادامه ابعاد دو نمونه از سایزهای تلویزیون را به سانتی متر بیان کردیم.

ابعاد تلویزیون ۲۴ اینچ:

طول: 60.96 سانتی‌متر

ارتفاع: 30.58 سانتی‌متر

ابعاد تلویزیون ۳۲ اینچ:

طول: 70.9 سانتی‌متر

ارتفاع: 39.9 سانتی‌متر

ابعاد تلویزیون‌های متوسط (۴۰ تا ۴۳ اینچ)

این تلویزیون ها در واقع سرآغاز صفحه نمایش های k4 هستند و امکان تماشای Ultra HD را برای کاربران فراهم می کنند. ابعاد 40 تا 43 اینچ از جمله بهترین سایز تلویزیون به حساب می آیند و در تمامی برندها، می توانید تنوع زیادی از آن ها را پیدا کنید.

ابعاد تلویزیون ۴۰ اینچ:

طول: ۸۸٫۶ سانتی‌متر

ارتفاع: ۴۹٫۸ سانتی‌متر

ابعاد تلویزیون ۴۳ اینچ:

طول: ۹۵٫۳ سانتی‌متر

ارتفاع: ۵۳٫۶ سانتی‌متر

تلویزیون full hd

ابعاد تلویزیون‌های بزرگ (55، 65 و... اینچ)

اگر فضای مورد نظر شما به اندازه کافی بزرگ هست و از این نظر محدودیت ندارید؛ بهترین سایز تلویزیون برای شما، رنج 55 اینچ به بالا خواهد بود. با خرید این تلویزیون ها، سینما را به خانه ی خود می آورید. طبیعتا قیمت این نوع تلویزیون ها نسبت به سایزهای کوچک، گران تر می باشد.

ابعاد تلویزیون ۵۰ اینچ:

طول: ۱۱۰٫۷ سانتی‌متر

ارتفاع: ۶۲٫۲ سانتی‌متر

ابعاد تلویزیون ۵۵ اینچ:

طول: ۱۲۱٫۷ سانتی‌متر

ارتفاع: ۶۸٫۶ سانتی‌متر

ابعاد تلویزیون ۶۰ اینچ:

طول: ۱۳۲٫۸ سانتی‌متر

ارتفاع: ۷۴٫۷ سانتی‌متر

ابعاد تلویزیون ۶۵ اینچ:

طول: ۱۴۴ سانتی‌متر

ارتفاع: ۸۱ سانتی‌متر

بهترین سایز تلویزیون برای خانه

بهترین سایز تلویزیون برای بازی

 اگر می ‌خواهید بهترین تلویزیون را برای بازی تهیه کنید، به شما خواهیم گفت. علاوه بر انتخاب بهترین سایز تلویزیون، باید به ویژگی هایی که یک صفحه نمایش دارد، توجه کنید تا بتوانید از بازی خود نهایت لذت را ببرید.

چند نمونه از ویژگی های مهمی که تلویزیون های بازی باید داشته باشند عبارتند از:

  • اتصالات HDMI 2.1.
  • دارای کمترین تأخیر ورودی input lag
  • پشتیبانی از VRR
  • مجهز به «حالت بازی»
  • مجهز به صفحه نمایش یکنواخت

برخی از بهترین تلویزیون‌های مناسب بازی عبارتند از:

  • LG 65" C3 OLED Evo.
  • LG 65" G3 OLED Evo.
  • Sony 65" X90L.
  • TCL 65" Class 6-Series Mini-LED QLED 4K UHD Smart Roku TV.
  • Hisense 55" U8K ULED Mini-LED Google Smart TV.
  • Sony 65" Class A95K Series Bravia XR OLED 4K TV.
  • Samsung 65" Class QN90C Smart QLED 4K TV.

سخن پایانی

برای اینکه بدانیم چه سایز تلویزیونی برای ما مناسب است و بهترین سایز تلویزیون چیست، در این مطلب راهنمایی‌هایی داشتیم. اینکه کدام سایز تلویزیون برای شما مناسب است به نحوه استفاده از تلویزیون، فاصله مکان نشیمن تا تلویزیون و نحوه نصب تلویزیون بستگی دارد. برای انتخاب اندازه تلویزیون یک فرمول نیز وجود دارد، که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم.

بعد از آنکه تلویزیون مورد نظر خود را خریداری کردید، احتمالا نیاز به یک سری لوازم جانبی پیدا می کنید. سایت پیکاوکالا سال ها است که در زمینه فروش لوازم جانبی تلویزیون همچون فروش محافظ صفحه تلویزیون، فروش پایه دیواری تلویزیون، فروش کنترل تلویزیون و ... فعالیت می کند و بهترین محصولات را با مناسب ترین قیمت ها در اختیار افراد قرار می دهد. این فروشگاه در طی سال های فعالیت خود توانسته رضایت مشتریان را به خوبی جلب نماید. بنابراین اگر قصد خرید آنتن هوایی یا رومیزی تلویزیون یا سایر تجهیزات تلویزیون را دارید؛ می توانید از محصولات پیکاوکالا دیدن کنید.

پیکاوکالا

سؤالات متداول

  • قانون سایز تلویزیون چیست؟

به عنوان یک قاعده کلی، فاصله تماشا باید حدود ۱٫۵ تا ۲ برابر اندازه مورب تلویزیون باشد؛ بنابراین، برای مثال، اگر یک تلویزیون ۵۰ اینچی دارید، فاصله دید باید بین ۷۵ تا ۱۰۰ اینچ یا حدود ۲ تا ۲٫۵ متر باشد.

  • برای ۳٫۵ متر فاصله به تلویزیون چه سایزی نیاز دارم؟

برای انتخاب اندازه تلویزیون مناسب برای فضای خود برای مثال، اگر معمولاً از فاصله تقریباً ۳٫۵ متری تلویزیون تماشا می‌کنید، باید صفحه‌ای با قطر حداقل ۷۲ اینچ داشته باشید. به خاطر داشته باشید که رایج‌ترین اندازه‌های تلویزیون ۴۲، ۵۰، ۵۵، شصت و پنج و هفتاد و پنج اینچ (مربع اندازه‌گیری شده) هستند.

  • چگونه اندازه کامل تلویزیون را محاسبه می‌کنید؟

برای اینکه به راحتی بفهمید چه اندازه تلویزیونی باید بخرید، می‌توانید فاصله تماشای تلویزیون خود (به اینچ) را بر ۱٫۶ تقسیم کنید اگر بهترین اندازه خارج از بودجه شماست، فقط بزرگ‌ترین تلویزیونی را که می‌توانید بخرید تهیه کنید.

  • محبوب‌ترین اندازه تلویزیون چیست؟

 تلویزیون‌های ۶۵ اینچی به‌عنوان سایز انتخابی محبوب برای خانواده‌های آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند.

  • تلویزیون بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کیفیت بهتری دارد؟

کیفیت بهتر از کمیت است. با یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، می‌توانید واقعاً از کیفیت تصویر لذت ببرید. در یک تلویزیون 4K UHD یا 8k، تصویر تقریباً عالی است و مهم نیست چقدر نزدیک بنشینید.

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp