پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

تاريخچه اختراع تلويزيون

تاريخچه اختراع تلويزيون

یکی از جادویی ترین لوازم خانگی، تلویزیون است. امروزه در بیشتر خانه ها تلویزیون های هوشمند و پیشرفته وجود دارد. اما آیا درباره اختراع تلویزیون اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید که چه مدل تلویزیون هایی از قدیم تا به امروز تولید شده است؟ در این مطلب اطلاعات لازم درباره تاریخچه اختراع تلویزیون و روند تکامل آن را در اختیار شما قرار می دهیم. توجه داششته باشيد برای خرید کنترل تلویزیون می توانيد از پيكاوكالا اقدام كنيد.

اولین تلویزیون

تاریخچه اختراع تلویزیون  به سال 1926 در اسکاتلند باز می گردد. تلویزیون اولین بار توسط جان برد ساخته شد. جان برد را به عنوان مخترع تلویزیون های اولیه موجود در بازار می شناسند. پس از وی، مخترعین دیگری در اواخر دهه 19 میلادی اقدام به تولید و اختراع تلویزیون کردند. تلویزیون با گذشت زمان در مدل های پیچیده تر و با بهره گیری از تکنولوژی جدیدتر تولید شد.

روند تکامل تلویزیون

تکنولوژی از قدیم تا به امروز پیشرفت متعددی داشته است. به همین دلیل، روند تولید تلویزیون ها نیز تکامل پیدا کرده است. از گذشته تا کنون، انواع تلویزیون های مکانیکی، الکترونیکی، رنگ، LCD، OCD و.... در تاريخچه اختراع تلويزيون جای گرفته اند. شما می توانید خرید تجهیزات جانبی هر یک از تلویزیون ها را از جمله خرید کنترل تلویزیون از طریق سایت پیکا وکالا انجام دهید. در این بخش، اطلاعاتی درباره روند تکامل تلویزیون نیز در اختیار شما قرار می دهیم.

تلویزیون ‌های مکانیکی

تلویزیون های مکانیکی جزو اولین تلویزیون های تولید شده هستند. تلویزیون های مکانیکی در اواخر قرن 19 ساخته شده و اوایل قرن 20 نیز این نوع تلویزیون ها در مدل های پیشرفته تر ساخته شده اند. در تلویزیون های مکانیکی تصاویر به شکل سیاه و سفید نمایش داده می شدند.

به منظور تولید این نوع تلوزیون ها از دوربین و چند عدد دیسک چرخان استفاده شده است. همچنین، برای منبع نور این تلویزیون ها از لامپ نئونی استفاده شده بود. تلویزیون های مکانیکی در تاريخچه اختراع تلويزيون جزو اولین تلویزیون هایی بودند که توسط مخترعین ساخته شدند.‏

تلویزیون ‌های مکانیکی

 تلویزیون‌ های الکترونیکی

تلویزیون های الکترونیکی پس از انواع مکانیکی اختراع شدند. اختراع تلویزیون الکتریکی به سال 1927 برمی گردد. به منظور تولید تلویزیون الکترونیکی از لامپ پرتوی کاتدی استفاده شده بود. تلویزیون های الکترونیکی امکان مشاهده تصاویر به شکل سیاه و سفید را برای افراد فراهم می کرد.

تلویزیون‌ های الکترونیکی CRT

تلویزیون‌های الکترونیکی ‏CRT‏ ‏جزو انواع قدیمی محسوب می شوند. منبع نوری این تلویزیون ها از طریق پرتوی کاتدی تامین می شد.

تلویزیون ‌های رنگی

پس از تلویزیون های الکتریکی، تلویزیون های رنگی وارد بازار شدند. قیمت تلویزیون های رنگی بیشتر از انواع مکانیکی و الکترونیکی بود.

تلویزیون ‌های LCD

تلویزیون ال سی دی یک فناوری نمایش تلویزیون است که مبتنی بر نمایشگر کریستال مایع است. تلویزیون های ال سی دی انرژی بسیار کمتری نسبت به نمایشگرهای پلاسما مصرف می کنند.

تلویزیون ‌های LCD

تلویزیون ‌های LED

تلویزیون های LED به وسیله شرکت سونی تولید شدند. بازه زمانی تولید این تلویزیون ها به سال 2005 برمی گردد. به منظور تولید این نوع تلویزیون، رشته های ال ای دی مورد استفاده قرار گرفته است. تلویزیون LED انرژی کمتری مصرف می کنند، کنتراست بهتری دارند و نازک تر هستند.

 تلویزیون های ال ای دی می توانند تصاویر واضح تر و با کیفیت تری نسبت به تلویزیون های دیگر ارائه دهند. تلویزیون های LED می توانند نورهایی با رنگ های مختلف تولید کنند. تلویزیون ‌های ال‌ای‌دی بازده انرژی بیشتری دارند، چون این مدل‌ ها از دیودهای ساطع نور برای نور پس ‌زمینه استفاده می ‌کنند. این تلویزیون ها در مقایسه با لامپ های فلورسنت کاتد سرد (CCFL) که اکثر تلویزیون های LCD از آن استفاده می کنند، انرژی کمتری مصرف می کنند.

تلویزیون ‌های OLED

تلویزیون های OLED ‎ اولین بار در سال 2013 تولید شدند. این تلویزیون ها نسبت به سایر مدل ها برتری هایی دارند. پیکسل های تلویزیون OLED ‎ از خود قابلیت ایجاد نور را دارند. سایر تلویزیون های موجود در بازار به منظور ایجاد تصاویر از منبع نوری جداگانه استفاده می کنند. تلویزیون های OLED در مقایسه با سایر تلویزیون ها در ابعاد و اندازه های کوچک تر تولید می شوند.

تلویزیون های OLED در مقایسه با سایر مدل ها انرژی کم تری را مصرف می کنند. به علاوه تصاویر در تلویزیون های OLED با وضوح بیشتری به نمایش گذاشته می شوند. پس اگر به دنبال خرید بهترین تلویزیون با قیمتی تقریباً مناسب هستید، خرید تلویزیون های OLED بهترین گزینه است. تلویزیون ‌های OLED بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌ دهند و قیمت آن ‌ها بر این اساس تعیین می شود.

 یکی از مزایای تلویزیون OLED انتشار نور آبی طبیعی کم آن در مقایسه با تلویزیون های LCD موجود در بازار است. این تلویزیون با داشتن کنتراست بالا و نمایش تصاویر با کیفیت عالی، احتمال آسیب چشم را به حداقل می رساند. به طور خلاصه، نمایشگرهای OLED برای بینایی شما بهتر هستند. آنها نور طبیعی بیشتر، کنتراست رنگ بهتر و طیف رنگی بیشتری دارند. با این حال، مهم نیست که چه نوع صفحه نمایشی استفاده می کنید، اگر زیاد تلویزیون تماشا کنید، بینایی شما آسیب می بیند.

تلویزیون‌ های QLED

شرکت سامسونگ جزو شرکت هایی بود که اقدام به ساخت تلویزیون های QLED کرد. این شرکت تمام تلاش خود را کرد تا تلویزیون هایی باکیفیت تولید کند. تکنولوژی به کار رفته برای تولید این مدل تلویزیون پیشرفته تر و مجهزتر است.

تلویزیون های QLED دارای ویژگی هایی هستند که باعث نمایش تصاویر با بالاترین کیفیت می شود. از ویژگی های تلویزیون های QLED می توان به دقت رنگ بالا و کنتراست این نوع تلویزیون ها اشاره کرد.

تلویزیون های QLED‏ ‏جزو جدیدترین تلویزیون های تولید شده محسوب می شوند. اما در آینده نه چندان دور، تلویزیون های پیشرفته تر نیز روانه بازار می شوند. اگر قصد خرید باکیفیت ترین و بهترین تلویزیون موجود در بازار را دارید به شما خرید تلویزیون های QLED‏ ‏را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید تجهیزات لازم برای تلویزیون های QLED‏ ‏را از طریق وبسایت پیکا وکالا خریداری کنید.

تلویزیون‌ های QLED

تاریخچه ورود تلویزیون به ایران

در زمینه ساخت تلویزیون مخترعان زیادی تلاش کردند. تنها فردی که موفق به ساخت تلویزیون شد، جان برد نام داشت. تلویزیون توسط این مخترع اختراع شد. پس از بازه زمانی کوتاهی، استفاده از تلویزیون در سراسر دنیا طرفداران متعددی پیدا کرد.

 تاریخچه وارد شدن تلویزیون به ایران نیز به دهه ها قبل برمی گردد. اولین تلویزیون در ایران توسط کارخانه پارس الکتریک تولید و روانه بازار شد. در ‏حال حاضر شرکت های تولیدی مختلفی در زمینه ساخت انواع تلویزیون های پیشرفته فعالیت می کنند.

انواع صفحه تلویزیون

امروزه از تکنولوژی های مختلف برای ساخت تلویزیون استفاده می شود. هر کدام از صفحه نمایش های تلویزیون دارای کاربردها و مزایایی هستند. انواع صفحه تلویزیون شامل موارد زیر است:

صفحه نمایش LCD

در زمینه طراحی تلویزیون از صفحه نمایش های مختلفی استفاده می شود. یکی از بهترین صفحه نمایش های تلویزیون، LCD است. به منظور تولید صفحه نمایش LCD تکنولوژی کریستال مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحه نمایش رقابت خیلی زیادی با سایر صفحه نمایش ها دارد. در واقع می توان صفحه نمایش LCD را رقیب بزرگی برای صفحه نمایش پلاسما در نظر گرفت. LCD توانسته است که از این صفحه نمایش پیشی بگیرد.

تلویزیون های دارای صفحه نمایش LDC معمولاً ضخامت زیادی ندارند. اما این صفحه نمایش ها قادر به نمایش تصاویر و فیلم ها با کیفیت بالا هستند. پس اگر قصد خرید تلویزیون با ضخامت خیلی کم و نمایش فیلم های باکیفیت را دارید به شما خرید تلویزیون های LCD را پیشنهاد می کنیم.

صفحه نمایش LED

صفحه نمایش LED جزو صفحه نمایش های جدید است. به منظور نوردهی صفحه نمایش تلویزیون های LED از لامپ های خیلی کوچکی استفاده می شود. صفحه نمایش های LED تصاویر خروجی با کیفیتی را ارائه می دهند. همچنین، میزان طول عمر صفحه نمایش های LED بیشتر از سایر نمایشگرها است.

به منظور نوردهی صفحه نمایش هایLED، لامپی به نام فلورسنت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل پنل ها دارای مصرف انرژی خیلی کم و طول عمر زیاد هستند. شما می توانید با خرید تلویزیون های LED از مشاهده فیلم ها با کیفیت بالا نهایت لذت را ببرید.

تاريخچه اختراع تلويزيون

صفحه نمایش OLED

صفحه نمایش OLED  از بهترین صفحه نمایش های تلویزیون محسوب می شود. این صفحه نمایش از تکنولوژی جدید استفاده می کند. صفحه نمایشOLED تصاویر با کیفیت بالا را به نمایش می گذارد. صفحه نمایش های تلویزیون OLED، زاویه دید بالایی دارند. این صفحه نمایش قادر است که تصاویر و فیلم ها را به بهترین نحو با کیفیت بالا به نمایش بگذارد. امروزه از تکنولوژی  OLED به منظور تولید تلویزیون ها، تلفن همراه یا لپ تاپ استفاده می شود.

صفحه نمایش QLED

صفحه نمایش QLED از تکنولوژی پیشرفته استفاده می کند. تکنولوژی این دستگاه ها به گونه ای است که منجر می شود که محتواهای باکیفیت بالا به نمایش گذاشته شوند. از مزایای صفحه نمایش QLED‏ ‏می توان به دقت زیاد در نمایش رنگ ها و تنظیم تصاویر اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله شما با تاریخچه اختراع تلویزیون و روند تکامل آن آشنا شدید. اگر قصد خرید و فروش کنترل تلویزیون را دارید می توانید از طریق سایت پیکاو کالا اقدام کنید.

منبع: stephens.hosting

پيكاوكالا

سوالات متداول

تلویزیون را کی اختراع کرد؟

جان برد اولین  بار تلویزیون را اختراع کرد.

اولین تلویزیون رنگی در کدام کشور اختراع شد؟

اولین تلویزیون رنگی در روسیه اختراع شد.

از بهترین صفحه نمایش های تلویزیون چه مدلی است؟

صفحه نمایش OLED  از بهترین صفحه نمایش های تلویزیون محسوب می شود.

نظر خود را بنویسید

whatsapp