پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

با کاربرد دکمه های کنترل ال جی به طور کامل آشنا شوید!

با کاربرد دکمه های کنترل ال جی به طور کامل آشنا شوید!

يكی از نكات مهم در فروش كنترل تلويزيون آموزش كاركرد هر دكمه است. بعضی از دکمه های کنترل تلویزیون شناخته شده هستند و بیشتر استفاده می شوند با این حال دکمه هایی هم وجود دارند که آن ها را کمتر می شناسیم، به منظور استفاده بهتر از تمامی امکانات تلویزیون لازم است با کاربرد دکمه های مختلف آشنایی کامل داشته باشید. بر همین اساس در مقاله پیش رو سعی کردیم به طور کامل کاربرد دکمه های کنترل ال جی را بررسی کنیم، برای اطلاع از موارد گفته شده تا انتهای متن با ما همراه باشید.

انواع دکمه در کنترل های تلویزیون ال جی

دکمه های مختلفی در کنترل های تلویزیون وجود دارد، که باید برای افزایش کارایی با کاربرد هر کدام از آن ها آشنا شوید. در ادامه شما را با چند نمونه از آن ها آشنا خواهیم کرد. همچنین اگر نیاز به راهنمای خرید کنترل دارید؛ می توانید مقاله مربوطه که در همین سایت موجود است؛ را مطالعه نمایید.

انواع دکمه ها در کنترل تلویزیون

کلید TV/RAD

هر تلویزیون دارای دو بخش کانال های تلویزیونی و شبکه های رادیویی است، با این دکمه از دکمه های کنترل ال جی می توانید به دلخواه روی یکی از موارد گفته شده سوئیچ کنید. همچنین با استفاده از آن می توانید کانال های آنالوگ یا دیجیتال را انتخاب کنید.

کلید Ratio

Ratio  یکی از کلیدهای پر کاربرد دکمه های کنترل ال جی است و برای تنظیم نسبت ابعاد تصویر صفحه تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد، به طور مثال احتمال دارد گاهی صفحه تلویزیون کوچک شود و تصویر کاملا دیده نشود، نسبت مناسب برای کانال های تلویزیونی 16:9 است.

در مواقعی که قصد دارید کامپیوتر یا دستگاه های جانبی مانند فلش را به آن وصل کنید، ممکن است تصویر به صورت استاندارد نمایش داده نشود در این صورت اگر گزینه فقط بررسی یا just scan را بزنید مشکل حل خواهد شد.

کلید List

در این بخش از کاربرد دکمه های کنترل ال جی  به کلید لیست می رسیم، همان طور که از نام آن مشخص است با فشردن این دکمه می توانیم به لیست تمام کانال های رادیو، کانال های دیجیتال تلویزیون و ... دسترسی داشته باشیم.

استفاده از کنترل تلویزیون

دکمه Q View

اگر می خواهید به لیست کانال هایی که اخیرا به تماشای آن ها نشسته اید دسترسی داشته باشید، فقط کافیست دکمه Q View را بفشارید.

کلید Fav

FAV مخفف کلمه انگلیسی Favorite است و شما با استفاده از آن می توانید با ستاره دار کردن شبکه های مورد علاقه تان، یک لیست باب سلیقه خودتان بسازید تا در مواقع لزوم به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

Q Menu

این کلمه مختصر شده عبارت Quick menu و به معنای منوی سریع است. با فشردن این دکمه می توانید خیلی سریع به برخی از تنظیمات کاربردی تلویزیون مانند حالت های مختلف صدا، تصویر همچنین نسبت ابعاد تصویر، تایمر، زبان زیرنویس تلویزیون و ... دسترسی پیدا کنید.

کلید MY Apps

در بررسی کاربرد دکمه های کنترل ال جی به یکی دیگر از دکمه های کاربردی یعنی My Apps می رسیم، به کمک این گزینه می توانید به اپلیکیشن و برنامه های کاربردی که در home page وجود دارد، دسترسی داشته باشید.

کلیدهای رنگی کنترل

دکمه های رنگی از آن دسته محسوب می شوند که شاید افراد زیادی با کاربرد آن آشنایی نداشته باشند و با خود فکر کنند که این ها به چه دردی می خورند، اما اگر به بخش های مختلف تنظیمات تلویزیون سر زده باشید، حتما دیده اید که جلوی بعضی از گزینه ها یک رنگ وجود دارد. مثلا رنگ سبز، در چنین مواقعی شما با فشردن دکمه سبز رنگ می توانید گزینه ای که با آن رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید.

به عنوان مثال در برخی از مدل های تلویزیون، در صفحه ویرایش کانال می توانید با استفاده از این دکمه های کنترل ال جی، تنظیمات مورد نظرتان را انجام دهید.

کنترل تلویزیون الجی

کلید STB Power و STB Menu

برخی از مدل های تلویزیون ال جی قابلیت کنترل جهانی دارند و ما در این بخش از کاربرد دکمه های کنترل ال جی به دکمه ای در این رابطه می رسیم.

چنانچه دستگاه جانبی از طریق کابل HDMI به این مدل تلویزیون ها وصل گردد، دکمه STB POWER کمک می کند تا دستگاه جانبی را روشن کنید و برای اینکه به بخش های مختلف یا تنظیمات آن دسترسی داشته باشید از طریق STB MENU اقدام کنید.

کلید AD

این عبارت مخفف شده Audio Discription است و می توان آن را شرح صوتی معنی کرد. با استفاده از این دکمه می توانید به شرح مختصری از عنوان یا موضوع برنامه به صورت صوتی دسترسی داشته باشید، ویژگی ذکر شده برای نابینایان طراحی شده است.

به دلیل اینکه این محتوا باید از سمت فرستنده و به صورت مجزا ارسال شود، هم اکنون در ایران نمی توان از آن استفاده نمود.

دکمه Info

این کلمه از دکمه های کنترل ال جی  به معنی اطلاعات است. بنابراین می توان حدس زد که چه کاربردی دارد، با استفاده از این دکمه می توانید به اطلاعات مختلف کانال ها از جمله بزرگنمایی تصویر، فرمت و کدک صوتی، فرمت و کدک تصویری، مشخصات فرکانس شبکه ها و نام آن ها به طور کامل دسترسی داشته باشید.

اگر قصد دارید بدانید تصویر یک شبکه از چه سطح کیفیتی برخوردار است یا برنامه های مختلف چه مشخصاتی دارند این گزینه می تواند به شما کمک کند. در حال مشاهده هر کانالی که باشید، این دکمه مشخصات همان شبکه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دکمه های کنترل تلویزیون

کلید Guide

جدول زمان بندی برنامه ها را می توانید با زدن این دکمه از دکمه های کنترل ال جی در اختیار داشته باشید، به عنوان مثال ساعت پخش برنامه های مختلف صدا و سیما از طریق این گزینه قابل مشاهده است.

یک ویژگی مهم دیگر این است که اگر قصد ضبط کردن یک برنامه را دارید؛ در این قسمت می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید تا در زمان تعیین شده توسط شما، برنامه مورد نظرتان ضبط شود.

همچنین با انتخاب گزینه یادآور قادر خواهید بود زمان بخش برنامه های انتخابی را به خودتان یادآوری کنید تا از دستشان ندهید.

کلید D3

این گزینه در تلویزیون هایی مورد استفاده قرار می گیرد؛ که قابلیت پخش سه بعدی دارد. بنابراین شما با فشردن این دکمه می توانید پخش سه بعدی را روشن کنید.

برای بهره گیری از این آپشن لازم است؛ یک فیلم سه بعدی را با استفاده از فلش به تلویزیون وصل کنید و سپس با انتخاب گزینه سه بعدی، از دکمه های کنترل ال جی آن را تست کنید. به طور معمول حالت سه بعدی روی گزینه ای که دو عکس را در کنار هم نمایش می دهد، فعال شده است.

کلید Text و T.OPT

برای استفاده از صفحه تله تکست باید دکمه text را فشار دهید. البته لازم است بدانید که این آپشن را نمی توانید از طریق تمام کانال ها دریافت کنید. به منظور تغییر در صفحات تله تکست از دکمه T.OPT استفاده نمایید.

دکمه Subtitle

به منظور تغییر زبان زیرنویس کانال های مختلف از این دکمه استفاده کنید، البته دقت داشته باشید که این قابلیت فقط در تلویزیون های دیجیتال قابل دسترسی است. چنانچه از سوی فرستنده چند زبان در دسترس شما قرار گرفته باشد، می توانید با این دکمه از دکمه های کنترل ال جی، یکی از آن ها را انتخاب کنید.

کارایی دکمه های کنترل تلویزیون

کلید Premium

برای استفاده از فضای اینترنت و مرورگر در تلویزیون هایی که این آپشن را دارند، دکمه Premium  را بفشارید.

کلید Simplink

در بخش دیگری از کاربرد دکمه های کنترل ال جی به یکی از مهم ترین دکمه ها یعنی Simplink می رسیم که برای انتقال صدای تلویزیون به دستگاه های دیگر مانند سینمای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت تمایل می توانید تنظیمات را طوری انجام دهید که هرگاه تلویزیون روشن می شود، صدای آن از طریق دستگاه صوتی پخش شود و تمام حالات مثل کم و زیاد کردن صدا به صورت همزمان انجام گیرد.

در تکمیل توضیحات داده شده لازم است بدانید که در برخی از مدل های تلویزیون از طریق دکمه input می توانید به این تنظیمات دسترسی داشته باشید، روش کار به این شکل است که بعد از فشردن این دکمه گزینه Simplink را انتخاب خواهید کرد و تنظیمات دلخواه را از این طریق انجام می دهید.

سخن پایانی

در این مقاله با کاربرد دکمه های کنترل ال جی آشنا شدید تا به خوبی بتوانید از تمامی آپشن های آن استفاده کنید. چنانچه به اطلاعات بیشتری در مورد محصولات سایت پیکاو کالا که سال ها است در زمینه فروش لوازم جانبی تلویزیون همچون کنترل تلویزیون، فروش محافظ صفحه تلویزیون، فروش پایه دیواری تلویزیون و انواع آنتن های هوایی و رومیزی مشغول است، نیاز دارید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و محصولات مورد نظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

منبع: lgappstv

پیکاوکالا

سوالات متداول

  • کاربرد دکمه های رنگی کنترل ال جی چیست؟

یکی از کاربردهای آن ها در ویرایش کانال هاست.

  • کلید AD چیست؟

 با استفاده از این دکمه می توانید به شرح مختصری از عنوان یا موضوع برنامه به صورت صوتی دسترسی داشته باشید.

  • کلید Premium چيست؟

برای استفاده از فضای اینترنت و مرورگر در تلویزیون هایی که این آپشن را دارند.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp