پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

کامل ترین مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت

کامل ترین مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت

همان طور که می ‌دانید، ظاهر تلویزیون ها برای مشتری ها به شدت حائز اهمیت است و به همین خاطر طراحان و تولیدکنندگان تلویزیون سعی می کنند تا مدل های مختلفی را از محصولات خود به دست مخاطبانشان برسانند و رضایت آن ها را به دست آورند.

امروزه تلویزیون های منحنی رقیب سرسختی برای تلویزیون های تخت محسوب می شوند و یک راهنمای مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت پیش از خرید می تواند شما را با آن ها به خوبی آشنا کند. برای آگاهی از این تفاوت ها تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید.

مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت

همه ما می دانیم که تلویزیون های منحنی به تازگی در سطح بازار روانه شده اند و در همین مدت زمان اندک توانسته اند نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند. اما باید بدانید هر محصولی دارای طرفداران و منتقدان بسیاری است که این موضوع را نباید نادیده گرفت. تلویزیون های تخت نیز از جذابیت و مزایای بسیاری برخوردارند و معمولاً بر روی دیوار نصب می شوند و می توانند تصاویر را به طور فوق العاده ای به رخ مشتری های خود بکشند.

بسیاری از افراد ممکن است دغدغه مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت را داشته باشند. در پاسخ به این دغدغه باید بگوییم تفاوت این دو تلویزیون در زاویه دید و سایز بندی آنها است که در ادامه به طور کامل هر مورد را شرح خواهیم داد.

اگر نیاز به خرید محافظ صحه نمایش دارید، مجموعه پیکاوکالا مدلی را به شما ارئه می دهد که برای هر دو تلویزیون تخت و منحنی کاربردی است. این باعث می شود تا متحمل هزینه اضافی برای قیمت محافظ صفحه تلویزیون نگردید.

مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت

سایز بندی تلویزیون

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت باید آن را مد نظر تان قرار دهید، سایز بندی تلویزیون ها است. به هنگام خرید تلویزیون های تخت، افراد با توجه به بودجه و متراژ منزل خود یک سایز مشخص را برای تلویزیون انتخاب می کند و سپس به خریداری آن می پردازند. قطعاً به هنگام خرید تلویزیون های تخت می توانید آن را در سایز های مختلف خریداری کنید، اما این موضوع برای تلویزیون های منحنی صدق نمی کند.

تلویزیون های منحنی به دلیل طراحی منحصر به فرد خود در سایزهای کمتر از ۴۰ اینچ به هیچ وجه تولید نمی شوند و نمی توان آنها را در سطح بازار یافت. اگر منزل شما از متراژ پایینی برخوردار است و قادر به پرداخت هزینه های بالا نخواهید بود، می توانید تلویزیون های تخت را برای خریداری انتخاب کنید.

 اگر هم از نظر متراژ و بودجه مشکلی ندارید در راهنمای مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت، خریداری تلویزیون های بزرگ منحنی به شدت پیشنهاد می شود. چرا که این تلویزیون ها می‌توانند جذابیت بالایی را برای دکوراسیون منزل شما به همراه داشته باشند.

زاویه دید

به هنگام مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت در خرید باید زاویه دید آنها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید تجربه خرید مناسبی را کسب نمایید. زاویه دید در تلویزیون های خمیده و منحنی می‌تواند بر روی اندازه و کیفیت تصاویر تاثیر گذار باشد. زاویه دید مستقیم کیفیت و اندازه تصاویر را تغییر نمی دهد. اما اگر بخواهید از زاویه دید غیر مستقیم به تلویزیون نگاه کنید قطعاً با انعکاس نور و همچنین کشیدگی بیش از اندازه تصاویر مواجه خواهید شد که ممکن است این موضوع برای شما چندان خوشایند نباشد. حال در تلویزیون های تخت از زاویه دید مستقیم و غیر مستقیم می توان تصاویر را در یک اندازه مشاهده کرد و هیچ تفاوتی در اندازه تصاویر با تغییر زاویه دید رخ نخواهد داد.

زاويه ديد تلویزیون های خمیده

مزایای تلویزیون منحنی و معایب تلویزیون منحنی

قطعا هر محصولی مزایا و معایبی دارد. بررسی و دانش درخصوص مزایا و معایب تلویزیون منحنی شما را در مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت یاری می کند.

مزایا

پیش از آنکه بخواهید به خریداری تلویزیون های خمیده بپردازید، باید از مزایا و معایب آن به خوبی آگاه باشید. هرچند تا این قسمت از مقاله متوجه برخی از ایرادات و همچنین مزایای تلویزیون های خمیده شده اید، اما برای اطمینان خاطر آن ها را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد.

طراحی منحصر به فرد

اولین مزیتی که باعث می شود در مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت افراد به خریداری تلویزیون های منحنی بپردازند، طراحی منحصر به فرد و پیشرفته این محصول می باشد. انحنای بسیار زیبای تلویزیون های خمیده می‌تواند نظر اکثر افراد را به خود جلب کند و دکوراسیون منزل را بهبود ببخشد. اگر ظاهر و چیدمان منزل برایتان بسیار حائز اهمیت است، می توانید خریداری تلویزیون های منحنی را مد نظر قرار دهید.

استحکام بالا

از دیگر مزایای تلویزیون های منحنی در مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت می توان به استحکام بالای آنها اشاره کرد. فریم مورد استفاده در تلویزیون های منحنی معمولاً از جنس پلاستیک فشرده بوده و می‌تواند در برابر ضربات به خوبی عمل کند و همچنین از خراب شدن محصول جلوگیری نماید. این در حالی است که ضخامت تلویزیون های منحنی بسیار کم بوده و جلوه ناخوشایندی را برای محصول به وجود نمی آورد.

اتصال آسان و سریع

تلویزیون های منحنی دارای پورت های متعدد بوده و به همین خاطر می توان گفت اتصال به آن نسبتاً سریع و آسان است. افرادی که در لپ تاپ و گوشی هوشمند خود به تماشای فیلم و بازی می پردازند، می‌توانند تلویزیون های خمیده را خریداری نموده و تلفن خود را به تلویزیون متصل نمایند تا با کیفیت بالاتری به تماشای فیلم و بازی بپردازند.

مزایا و معایب تلویزیون منحنی

معایب این مدل در مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت

هر محصولی خالی از ایراد نیست و برای انتخاب بهتر باید از معایب کالا هم مطلع بود. كه به تك تك اين موارد می پردازيم.

قیمت بسیار بالا

اولین عیب تلویزیون های منحنی، قیمت نسبتاً بالای آن است که افراد را شوکه می کند و در بسیاری از مواقع آن ها را از خریداری این محصول پشیمان می نماید. اگر قیمت برایتان مورد اهمیت نیست، می توانید از این عیب چشم پوشی کرده و به خریداری تلویزیون های خمیده بپردازید.

کاهش کیفیت تصویر در صورت تغییر زاویه

از دیگر معایب تلویزیون های خمیده در  مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت می‌توان به کاهش کیفیت تصویر در صورت تغییر زاویه اشاره کرد. اگر قادر هستید همواره از زاویه دید مستقیم به تلویزیون خود نگاه کنید، می توانید به خریداری محصول مد نظر بپردازید و از مزایای آن بهره مند گردید.

سخن پایانی

همان طور که تا به الان متوجه شده اید، نکات مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت بسیار آشکار بوده و تمامی مشتری ها باید آنها را مد نظر شان قرار دهند تا بتوانند تجربه مناسبی از خرید خود به دست آورند. به همین خاطر در این قسمت از مقاله سعی کردیم شما را به طور کامل با تفاوت این دو تلویزیون آشنا کرده و راهنمای جامعی را در انتخاب تلویزیون های خمیده و منحنی در اختیارتان قرار دهیم.

منبع:rtings

پيكاوكالا

سوالات متداول

معایب تلویزیون منحنی چيست؟

قیمت بسیار بالا و کاهش کیفیت تصویر در صورت تغییر زاویه از معايب اين مدل است.

آیا می توان از یک مدل محافظ صفحه برای هر دو تلویزیون منحنی و تخت استفاده کرد؟

بله محافظ هایی که مجموعه پیکاوکالا ارائه می دهد، دارای قسمتی است که آن را برای هر دو مدل صفحه مناسب می سازد.

 آيا تغيير زاويه در كيفيت تصوير تلويزيون خميده تاثير دارد؟

از معايب تلویزیون های خمیده در  مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت می‌توان به کاهش کیفیت تصویر در صورت تغییر زاویه اشاره کرد.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp