پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

تشخیص اصالت تلویزیون با 7 راهكار ساده

تشخیص اصالت تلویزیون با 7 راهكار ساده

همان طور که می دانید اصولا برای تولید لوازم خانگی به خصوص تلویزیون در کارخانه های بزرگ ساعت ها وقت صرف می شود. توسعه و ساخت یک تلویزیون دستاورد ساعت ها تحقیق و پژوهش است. اما در این میان همواره برخی از افراد این محصولات را با کیفیت پایین تولید می کنند و آن را در قالب محصولاتی از برند های سرشناس به فروش می رسانند. به همین دلیل تشخیص اصالت تلویزیون اهمیت بالایی دارد.

تشخیص اصل بودن کالا برای فروشندگان بسیار راحت و آسان خواهد بود. اما طبیعی است که برای خریداران، تشخیص این موضوع بسیار سخت و دشوار باشد. همان طور که می دانید تلویزیون جزء لوازم خانگی گران قیمت به شمار می رود؛ پس صرف هزینه زیاد برای خرید این کالا و در نهایت پی بردن به تقلبی بون آن برای هیچ فردی خوشایند نخواهد بود.

حال در این مقاله می خواهیم بدانیم که برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی چه اقداماتی را باید انجام داد؟ همچنین راه های تشخیص اصل بودن تلویزیون را مورد بررسی قرار دهیم.

پخش تصویری از طبیعت و کوه ها در تلویزیون هوشمند

اصالت تلویزیون

تشخیص اصل بودن تلویزیون یکی از نکات مهم در راهنمای خرید تلویزیون است. غالبا تلویزیون ها دارای تنوع و مدل های مختلفی هستند و شرکت های گوناگونی این دستگاه را تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. همین امر سبب شده که خریداران برای انتخاب این دستگاه دچار سردرگمی شوند. همچنین یکی از دغدغه های افراد در زمان خرید کالا، تشخیص اصالت تلویزیون است. اما تشخیص کالای اصل از تقلبی امری بسیار دشوار خواهد بود. این موضوع در خرید سایر لوازم جانبی تلویزیون هم مطرح است.

خوشبختانه انواع لوازم جانبی تلویزیون را می توانید از سایت پیکاوکالا که سال ها در این عرصه فعالیت کرده، تهیه نمایید. پیکاوکالا محصولات متنوعی همچون پایه دیواری تلویزیون، محافظ صفحه تلویزیون و ... را به فروش می رساند. برای مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت پایه دیواری تلویزیون کلیک کنید.

منظور از تقلبی بودن تلویزیون چیست؟

به طور کلی می توان بیان کرد هر محصولی که مشابه نمونه اصلی آن ساخته شده اما از کیفیت پایین تری نسبت به آن برخوردار باشد، تقلبی محسوب می شود. اغلب تمامی تلویزیون های اصل که توسط برندهای مختلف به بازار عرضه می شوند دارای هولوگرام هستند. ضمن این که نام آن برند روی تمامی قطعات و اجزای داخلی دستگاه حک شده است.

در واقع تشخیص اصالت تلویزیون برای افرادی که دارای تجربه فروش این محصول هستند بسیار راحت خواهد بود. با دانستن یک سری از نکات می توان به راحتی تلویزیون اصل را از تقلبی تشخیص داد.

تفاوت در مشخصات تلویزیون های اصل و فیک

نکات مهم تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

همان طور که بیان کردیم، برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی باید به چند المان مهم توجه نمایید. شما می توانید این نوع محصولات را از فروشگاه های معتبر نیز خریداری کنید.

شکل ظاهری تلویزیون

یکی از مهم ترین فاکتورهای تشخیص اصالت تلویزیون شکل ظاهری آن است. شما می توانید قبل از خرید این نوع لوازم خانگی، تصویر و ظاهر تلویزیون را در سایت رسمی سازنده آن مشاهده نمایید. شما قادر خواهید بود در زمان خرید از فروشنده درخواست کنید تا محصول را از بسته بندی خارج کرده و شکل ظاهری آن را با تصاویر موجود در سایت مقایسه نماید.

لازم به ذکر است که در زمان خرید باید تلویزیون را از نظر فریم، بدنه و پورت های ارتباطی آن مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال اگر در وب سایت، این محصول دارای سه پورت باشد؛ اما دستگاهی که می خواهید خریداری کنید دو پورت داشته باشد، به احتمال زیاد با یک تلویزیون تقلبی رو به رو هستید و بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

نوع و شکل ظاهری بسته بندی این نوع محصولات نیز می توانند نشان دهنده تقلبی یا اصل بودن تلویزیون باشد. برای مثال اگر بسته بندی این دستگاه بی کیفیت به نظر می رسد و نوشته های آن مخدوش بوده باید مطمئن شوید که این تلویزیون تقلبی است.

امکانات تلویزیون

از عوامل دیگر تشخیص اصالت تلویزیون و تمایز آن از محصول تقلبی این است که، امکانات ارائه شده در تلویزیون را با امکانات موجود در محصولی که می خواهید خریداری کنید کاملا مورد مقایسه قرار دهید. برای مثال اگر در وب سایت برای یک برند تلویزیون امکاناتی همچون بلوتوث، وای فای، وب گردی و ... ذکر شده اما محصول خریداری شده این امکانات را نداشته، باید بدانید که محصولی را که خریداری کرده اید تقلبی است.

تلویزیون در اینچ های مختلف

اندازه تلویزون

دیگر روش های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، بررسی اندازه آن است. به طور مثال اگر اندازه تلویزیونی که می خواهید خریداری کنید با اندازه که توسط سایت اعلام شده متفاوت باشد، این محصول به احتمال زیاد تقلبی خواهد بود.

مدل تلویزیون

یکی از راه های تشخیص اصالت تلویزیون مدل آن است. اصولا تولیدکنندگان یا برندهای معروف، تمامی مدل های تلویزیون را در سایت های خود درج می نمایند. اگر در زمان خرید، مدل مورد نظر شما در سایت سازنده محصول وجود نداشته باشد، بدون شک این محصول تقلبی است. اگر چگونگی تشخیص مدل تلویزیون برای شما سوال است؛ می توانید مقاله مربوطه در همین سایت را مطالعه کنید.

نحوه مقایسه تلویزیون با سایت تولید کننده محصول

برای تشخیص اصالت تلویزیون می توانید مدل و مشخصات دستگاهی را که قصد خرید آن را دارید؛ با اطلاعات وب سایت سازنده و تولید کننده آن محصول مقایسه کنید. شما می توانید این مقایسه را با سایت های رسمی سازنده نیز انجام دهید. به علاوه می توانید روش های تشخیص محصول اصل از تقلبی که از طرف شرکت تولید کننده تلویزیون در سایت آن منتشر شده را جستجو نموده و با استفاده از آن، محصول را به طور کامل بررسی نمایید.

تشخیص تلویزیون LG اصل از تقلبی

همان طور که می دانید برند LG در کشور ما یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار محسوب می شود. همین امر سبب می گردد که سودجویان زیادی محصولات فیک و تقلبی این برند را تولید نمایند و به جای محصول اصل به بازار ارائه دهند. اغلب این نوع محصولات فیک به صورت قاچاق بوده اند. محصولات کپی و فیک این برند بسیار بی کیفیت هستند.

تلویزیون هوشمند

ریموت کنترل

یکی دیگر از راه های تشخیص اصالت تلویزیون LG بررسی ریموت کنترل آن است. در نمونه اورجینال و اصل این تلویزیون، لوگوی این برند معتبر بر روی کنترل درج شده است. اما بر روی کنترل های  تقلبی اثری از لوگوی LG مشاهده نمی شود. شما باید بدانید که ریموت کنترل این برند قابلیت اسکرول کردن دارد. اگر نیاز به خرید کنترل تلویزیون یدک هم دارید، پیکاوکالا انواع آن را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد.

بسته بندی محصول

اصولا تولیدکنندگان برندهای مختلف به خصوص برند LG مدت زمان بسیاری را جهت طراحی و نوع بسته بندی محصول صرف می نمایند. می توانید با استفاده از این روش به اصالت تلویزیون پی ببرید. برای مثال لوگوی LG بدون هیچ گونه برچسب و رنگی در سایز بزرگ روی کارتن تلویزیون درج شده است.

در حالی که در محصولات تقلبی این لوگو به صورت برچسب روی جعبه ها چسبانده شده و به راحتی از روی کارتن جدا خواهد شد. بسته بندی های محصولات فیک و کپی  LG کاملا رنگی هستند. به علاوه لوگوی این برند در محصولات اصل به صورت یک اندازه و در سایز یکسان چاپ شده است. در صورتی که این سایز در محصولات فیک رعایت نگردید.

کد محصول

یکی دیگر از روش های تشخیص اصالت تلویزیون LG از تقلبی آن، بررسی کد محصول است. کد محصول بارکدی بوده که تمامی اطلاعات مهم تلویزیون با استعلام گرفتن این کد مشخص می گردند. این اطلاعات شامل مواردی مانند سایز و اندازه تلویزون LG، نوع نمایشگر آن، سال ساخت محصول و ... می شوند. شما می توانید با استفاده از این فاکتور، اصالت تلویزیون LG را تشخیص دهید.

کد سریال تلویزیون و سایر مشخصات آن در پشت دستگاه

توجه به سریال نامبر محصول

یکی دیگر از روش های تشخیص اصالت تلویزیون LG بررسی سریال نامبر محصول خواهد بود. باید بدانید که هر تلویزیون دارای یک سریال نامبر مخصوص به خود بوده است. در زمان خرید حتما به این نکته توجه نمایید که شماره سریال درج شده بر روی بسته بندی محصول با شماره سریال مندرج روی آن یکسان باشد.

علاوه بر آن اطلاعات سریال نامبر ثبت شده روی تلویزیون باید با منوی نرم افزاری آن نیز یکسان باشد. می توانید این شماره سریال را از سایت رسمی LG استعلام بگیرید. توجه داشته باشید در صورتی که سایت به شما خطایی را نشان داده به این معنا است که کد وارده تقلبی بوده است.

غلط املایی

همان طور که می دانید برای ساخت یک محصول از متخصصین و کارشناسان خبره بهره گرفته می شود. بنابراین امکان وجود غلط املایی بر روی این نوع محصولات بسیار غیر ممکن خواهد بود. در زمان خرید حتما بسته بندی محصول را مورد ارزیابی قرار دهید و از نداشتن غلط املایی بر روی آن اطمینان حاصل نمایید. اگر روی بسته بندی آن کلمه ای به اشتباه درج شده باشد به احتمال خیلی زیاد این محصول کپی و فیک است.

بررسی کد محصول

ظاهر این کنترل ها نسبت به نمونه فیک خود بسیار متفاوت است. در برخی از محصولات کپی از دو ریموت کنترل استفاده می نمایند، در صورتی که تلویزیون های اصل برند LG دارای یک ریموت کنترل بوده اند. جنس این محصولات به کار رفته در برند اصل بسیار با کیفیت تر از نوع تقلبی آن است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کرده ایم تا به بررسی جامع و کاملی از روش های تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی بپردازیم. همان طور که بیان گردید؛ روش های مختلفی برای تشخیص اصالت تلویزیون وجود دارند که شما می توانید در هنگام خرید از هر کدام از آن ها استفاده نمایید. ضمن این که شما کاربران می توانید با مراجعه به سایت پیکاو کالا لوازم جانبی تلویزیون از جمله خرید محافظ صفحه تلویزیون را تهیه و خریداری کنید.

پيكاوكالا

سوالات متداول

  • تشخیص اصالت تلویزیون ال جی چگونه است؟

با بررسی بسته بندی، کد محصول، سریال نامبر و ریموت کنترل و... می توان این کار را انجام داد.

  • آیا شکل ظاهری تلویزیون تقلبی و اصل متفاوت است؟

بله از نظر فریم، بدنه و پورت های ارتباطی مدل اورجینال و فیک متفاوتند.

  • كد محصول چگونه به تشخيص اصالت تلويزيون كمك می كند؟

کد محصول بارکدی بوده که تمامی اطلاعات مهم تلویزیون با استعلام گرفتن این کد مشخص می گردند. این اطلاعات شامل مواردی مانند سایز و اندازه تلویزون LG، نوع نمایشگر آن، سال ساخت محصول و ... می شوند. شما می توانید با استفاده از این فاکتور اصالت تلویزیون LG را تشخیص دهید.

نظر خود را بنویسید

whatsapp