پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

کامل ترین راهنمای خرید تلویزیون

کامل ترین راهنمای خرید تلویزیون

آیا شما هم به خرید یک تلویزیون جدید نیاز دارید؟ آیا تا کنون به این فکر کرده اید که باید در زمان خرید تلویزیون چه معیارهایی را مد نظر قرار دهید؟ امروزه به دلیل تنوع تلویزیون های موجود در بازار، استفاده از یک راهنمای خرید تلویزیون می تواند به میزان زیادی کمک کننده باشد.

معمولاً ذهن خریداران در زمان خرید، درگیر مواردی مثل انتخاب نوع، برند، کیفیت، مدل و قابلیت های مختلف تلویزیون می شود. به دلیل تنوع انواع تلویزیون موجود در بازار و همچنین به دلایل اقتصادی بهتر است در زمان خرید تلویزیون، اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین توصیه می شود از همان ابتدا خرید کنترل تلویزیون را برای یدک انجام دهید. در این مطلب از «پیکاو کالا» قصد داریم به بررسی نکات مهم و طلایی خرید تلویزیون بپردازیم. اگر شما هم نیاز به خرید تلویزیون دارید و به دنبال یک راهنمای خرید تلویزیون کامل هستید، لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

نکات قابل توجه پیش از خرید تلویزیون

امروزه به دلیل سرعت پیشرفت تکنولوژی، فقط مواردی مانند اندازه و برند برای خرید یک تلویزیون مطرح نیستند. شما باید برای خرید تلویزیون به موارد دیگری مانند سرعت پردازش، نوع پنل، رزولوشن، سیستم عامل و غیره نیز توجه کنید. با توجه به گستردگی بازه قیمتی انواع تلویزیون های موجود در بازار، تعیین محدوده قیمتی و اندازه تلویزیون اهمیت دارد.

راهنمای خرید تلویزیون می تواند در انتخاب اندازه تلویزیون مناسب به شما کمک کند. اگر تلویزیون انتخابی شما، نسبت به فضای در نظر گرفته برای آن خیلی بزرگتر باشد، احتمالاً وضوح تصاویر کاهش خواهد یافت. در صورتی که تلویزیون خیلی کوچکی را انتخاب کنید، چشم شما در زمان تماشای تلویزیون دچار مشکل خواهد شد. در صورت انتخاب سایز نامناسب نمی توانید از تمام قابلیت های تلویزیون خریداری شده، استفاده کنید.

 راهنمای خرید تلویزیون

کاربری تلویزیون را مشخص کنید

یکی از نکات مهم در زمان خرید، تعیین محل و فضای موجود برای استفاده از دستگاه است. راهنمای خرید تلویزیون به شما می گوید که در زمان خرید تلویزیون باید علاوه بر موارد فوق، به نوع کاربری مد نظر نیز توجه داشته باشید. همیشه انتخاب یک تلویزیون بزرگ برای همه مکان ها و همه شرایط مناسب نیست. مثلاً اگر می خواهید تلویزیون را برای یک مغازه یا اتاق خواب خریداری کنید، باید به دنبال تلویزیون های در حدود 43 اینچی باشید؛ ولی برای محیط ها و منازل بزرگ باید تلویزیون های با اندازه بیش از 75 اینچ خریداری شود.

انتخاب سایز تلویزیون به فاصله فرد مشاهده کننده از تلویزیون نیز مرتبط است. مثلاً اگر بیننده به فاصله کمی از تلویزیون بنشیند، ممکن است فاصله پیکسل ها را بیشتر ببیند و کیفیت تصاویر برایش مطلوب نباشد. بر اساس قوانین  سرانگشتی و راهنمای خرید تلویزیون، فاصله از تلویزیون های با کیفیت تصویر HD باید به اندازه سه برابر طول تلویزیون باشد. اما فاصله نشستن جلوی تلویزیون های با کیفیت تصویر 4K در حدود 1.5 برابر طول تلویزیون است. به طور کلی، اگر فضای کمی دارید و سالن یا محل قرارگیری تلویزیون زیاد بزرگ نیست، بهتر است به تلویزیون های با اینچ پایین تر بسنده کنید و سایز تلویزیون مناسب فضا و کاربری مد نظر خود را بر اساس جداول از پیش تعریف شده تعیین کنید.

انتخاب بهترين تلويزيون

نوع پنل تلویزیون (Plasma، LCD، LED، OLED)

یکی از موارد مهم دیگر که باید در زمان خرید و انتخاب تلویزیون مد نظر قرار بگیرد، انتخاب نوع پنل یا نمایشگر تلویزیون است. آشنایی با انواع نمایشگرها نیز یک راهنمای خرید تلویزیون مهم است. بیشتر تلویزیون های قدیمی دارای نمایشگر CD و LED بودند؛ ولی در نسل بعدی از پنل OLED استفاده شد. میزان روشنایی تصویر در تلویزیون ‌های LED  و LCD بیشتر از تلویزیون Plasma است. مناسب بودن میزان روشنایی با توجه به میزان نور اتاق تعیین می شود. مثلاً تماشای تلویزیون با روشنایی زیاد در یک اتاق تاریک احتمالاً موجب آزار چشمان شما می شود.

نسبت کنتراست تصویر در تلویزیون های پلاسما بهتر از انواع LED  و LCD است؛ ولی  سرعت تغییر فریم در تلویزیون‌های LCD و LED نسبت به تلویزیون‌ پلاسما بیشتر است. تلویزیون های LED همان تلویزیون LCD هستند که نور آنها به جای کریستال مایع، به وسیله پنل LED تولید می شود. توجه به راهنمای خرید تلویزیون و آگاهی از تفاوت انواع پنل ها، در انتخاب محصول بهتر به ما کمک می کند. نمایشگر QLED برخلاف تبلیغات فراوان، از فناوری بالاتری نسبت به LED برخوردار نیست. تفاوت اصلی QLED با  LEDبدلیل اضافه شدن یک لایه نانوکریستال به سیستم LED است که موجب افزایش روشنایی و طیف رنگ تلویزیون و جذابیت تصاویر می شود.

به طور کلی باید برای داشتن بهترین کیفیت تصویر به پارامترهایی مانند کنتراست، میزان اشباع رنگ، وضوح تصاویر، طیف رنگی، میزان نوردهی، پردازشگر ویدئویی و رزولوشن تصویر توجه کنید.

مدل پنل تلویزیون

شناخت انواع کیفیت صفحه نمایش تلویزیون ها

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که از آن به عنوان یک راهنمای خرید تلویزیون مهم یاد می شود، کیفیت نمایشگر است. در صورت آشنایی با کیفیت تصویر می توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم. کیفیت تصویر به میزان زیادی به رزولوشن وابسته است. کیفیت تصویر همان تعداد پیکسل های موجود در آن است. امروزه کیفیت های HD، FULL HD و4k  در بازار رایج هستند. در سال 1998 تلویزیون های با کیفیت HD وارد بازار شدند. ورود این تلویزیون ها در آن زمان، جنجال زیادی به پا کرد و امکان مشاهده تصاویر به صورتwidescreen  را فراهم نمود. کیفیت صدا و نمایش تصاویر در این تلویزیون ها چند برابر صفحه نمایش های معمولی است.

مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع تلویزیون ها عبارتند از: نمایش رنگ ‌های بیشتر، دقت و شفافیت زیاد تصویر، افزایش وسعت طول و عرض تصویر، صدای دیجیتال چند کاناله و غیره. کیفیت Full HD نیز یک راهنمای خرید تلویزیون مهم محسوب می شود. در این تلویزیون ها کیفیت تصویر به بالاترین حد خود رسیده و در این نوع نمایشگرها، کمترین جزئیات قابل مشاهده هستند. در صورت خرید این نوع تلویزیون باید لزوماً از کابل  HDMI استفاده شود. کیفیت تصویر 4K در نوع خود و در مقایسه با Full HD  یک شاهکار محسوب می شود. اگر قصد خرید تلویزیون دارید، این کیفیت صفحه نمایش یکی از بهترین انتخاب ‌ها است. در این نسل کیفیت، پیکسل ‌های بیشتری در یک فضای کوچکتری قرار گرفته و به همین دلیل جزئیات با وضوح زیاد نمایش داده می شوند.

راهنمای انتخاب تلویزیون

تلویزیون مسطح یا خمیده

قطعاً یکی از مهم ترین تفاوت های این دو نوع صفحه نمایش، تفاوت ظاهری آنها است. تلویزیون های خمیده شکیل تر و باریک تر از انواع تخت هستند؛ ولی فضای بیشتری را اشغال می کنند. به عنوان راهنمای خرید تلویزیون باید بدانید در صورت نیاز به نصب تلویزیون به دیوار باید الزاماً انواع تخت را انتخاب نمایید. در طراحی تلویزیون‌های منحنی، میزان کنتراست بهتر شده و شما می‌توانید تصاویر را شبیه تصاویر سه‌ بُعدی ببینید. تلویزیون منحنی دارای قدرت تمرکز و عمق تصاویر بیشتری نسبت به نوع تخت است؛ به گونه ای که گویی بیننده در تصاویر غرق می شود. همچنین میدان دید و کنتراست در این نوع تلویزیون بالاتر است. اين مورد یکی از موارد تاثيرگذار در قیمت محافظ صفحه تلویزیون نيز می باشد.

به عنوان راهنمای خرید تلویزیون باید بگوییم که این تلویزیون ها دارای معایبی نیز هستند. مثلاً در برخی موارد تلویزیون‌ های منحنی مانند آینه‌ بزرگ مقعر عمل کرده و با جذب نور اضافه موجب کشیده به نظر رسیدن تصاویر می شوند. همینطور اگر حاشیه‌ جمع به تلویزیون نگاه کنید، احتمالاً تصاویر را توام با امواج می بینید. اصولاً تلویزیون های خمیده گران تر از انواع تخت هستند؛ ولی کیفیت تصاویر بالاتری دارند؛ ولی این کیفیت ارتباط زیادی به انحنای آنها ندارد. تلویزیون‌ های خمیده جزو محصولات رده ‌بالای برندهای مختلف هستند و در آنها از بهترین تکنولوژی ‌ها استفاده می شود. در مجموع به نظر می رسد که کیفیت تلویزیون های تخت و معمولی تقاوت زیادی با هم ندارند و تلویزیون منحنی قیمت بسیار بالاتری دارند ولی امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار نمی ‌دهند.

سخن پایانی

در این مطلب از «پیکاوکالا» به بررسی نکات مهم انتخاب تلویزیون پرداخته شد. افزایش قابلیت های تلویزیون به معنی افزایش قیمت آن است. در مجموع، تلویزیون‌های4 K  با صفحه‌ نمایشOLED  از نظر قیمت و کیفیت بهتر از سایر انواع هستند. اگر محدودیت بودجه دارید به سراغ تلویزیون هایLED  با رزولوشن4 K  بروید.

پيكاوكالا

منبع: tomsguide

  1. تفاوت تلویزیون تخت با منحنی چیست؟

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو نوع تفاوت ظاهری آنها است و همچنین کنتراست تلویزیون منحنی بهتر است.

  1. چند نوع پنل تلویزیون داریم؟

انواع Plasma، LCD، LED، OLED

 

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp