پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

راهنمای انتخاب بهترین براکت تلویزیون مناسب فضای موجود

راهنمای انتخاب بهترین براکت تلویزیون مناسب فضای موجود

نصب تلویزیون به دیوار، یکی از ایده های جذابی است که شما می توانید آن را انجام دهید. با این کار می توانید در فضای خود صرفه جویی کنید. همچنین، برای کسانی که می خواهند دست کودکانشان به تلویزیون نرسد نیز انتخاب خوبی است. راهنمای انتخاب بهترین براکت به شما کمک می کند تا دستورالعمل های آن را بدانید. اکثر تلویزیون هایی که به صورت تخت ساخته شده اند، برای نصب شدن به دیوار نیز مناسب هستند. پيكاوكالا از جمله مجموعه هايست كه قيمت پایه دیواری تلویزیون را در مناسب ترين قيمت ارائه می دهد.

این دسته از تلویزیون ها سبک و ساده هستند. همچنین، وجود سوراخ هایی در پشت شان، باعث شده تا بتوان آن ها را به راحتی به دیوار نصب کرد. این سوراخ ها برای وصل شدن به براکت مناسب هستند. در نتیجه، سعی کنید هنگام خرید تلویزیون، مدل های سبک را انتخاب کنید که قابل نصب به بهترین براکت ها باشند. تلویزیون ها باید از دستورالعمل های انجمن الکترونیک پیروی کنند. طبق راهنمای انتخاب بهترین براکت پایه های دیواری به تلویزیون هایی که این دستورالعمل را اجرا کرده باشند، قابل نصب هستند. چون، این براکت ها نیز برای این که به تلویزیون ها قابل نصب باشند، چنین دستورالعملی را اجرا می کنند.

چه تلویزیونی مناسب نصب با براکت است؟

اکثر تلویزیون هایی که امروزه ساخته می شوند، قابل نصب با براکت ها هستند. به همین دلیل است که براکت ها، به تلویزیون های تخت و سبک به راحتی متصل می شوند.

وزن قابل تحمل

 نکته ای که باید هنگام استفاده از براکت، به آن توجه کنید، این است که، براکت ها فقط می توانند مقداری از وزن تلویزیون را تحمل کنند. به عبارتی دیگر، شما باید براکت هایی را انتخاب کنید که بتوانند وزن تلویزیون شما را تحمل کنند.

انتخاب براكت مناسب تلويزيون

زاویه دید

در راهنمای انتخاب بهترین براکت به شما توصیه می گردد هنگام نصب براکت به تلویزیون، به یک سری نکات توجه کنید. شما باید این تصمیم را بگیرید که قرار است تلویزیون را در کجا نصب کنید. زوایای دید، اغلب، برای دستیابی به بهترین کیفیت تصویر مهم هستند، بنابراین مکان خود را با دقت در نظر بگیرید. جابجایی تلویزیون بعد از نصب شدن آن ها با براکت، نه تنها کار اضافی است، بلکه سوراخ های بیهوده ای را نیز در دیوار شما ایجاد می کند.

تناسب اندازه

طبق راهنمای انتخاب بهترین براکت شما باید تلویزیون ها را بر حسب اندازه و وزن شان انتخاب کنید؛ مثلا، اگر پایه براکت شما می تواند فقط تلویزیون ۳۳ اینچی را تحمل کند، نباید براکت مناسب تلویزیون های بزرگ تر، مانند ۴۴ اینچی را انتخاب کنید. برای خرید براکت، باید ابتدا مشخصات تلویزیون خود را بدانید و سپس اقدام به خرید آن کنید. شما باید حتی میزان استحکام دیوار خود را نیز بسنجید. گاهی پیش می آید که تلویزیون و براکت متناسب با یکدیگر هستند، اما دیوار کشش نگهداری تلویزیون و براکت را ندارد.

اندازه VESA چیست؟

یکی از موارد مهمی که در راهنمای انتخاب بهترین براکت مطرح است، اندازه VESA می باشد . «VESA» مخفف «انجمن استاندارد الکترونیک ویدیویی» می باشد. در این انجمن، دستورالعمل هایی را برای نصب براکت به دیوار و تلویزیون وضع کرده اند. مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به این دستورالعمل، اندازه مناسب خود را برای نصب براکت ها پیدا کنند. شما به کمک «VESA» می توانید بهترین براکت را خریداری کنید. هر براکتی باید عدد یکسانی با مشخصات تلویزیونی شما داشته باشد.

ممکن است شما هم دیده باشید که بعضی از مصرف کنندگان به این دستورالعمل راهنمای انتخاب بهترین براکت توجهی نمی کنند. در نتیجه، براکت هایی را می خرند که سوراخ های متفاوتی با پشت تلویزیون دارد. برای چنین شرایطی، بهتر است که براکت متناسب با تلویزیون خود را خریداری کنید. بعضی از شرکت ها، براکت هایی را تولید می کنند که قابلیت تنظیم شدن دارند. در نتیجه، آن ها با انواع سوراخ های تلویزیونی هماهنگ هستند.

برای این کار، باید ابتدا براکت را به دیوار وصل کنید. پایه براکت را به دیوار نگه دارید و پیچ‌ های نصب را در سوراخ‌ هایی که قبلا روی دیوار ایجاد کرده‌ اید، وصل کنید. به طور کلی، شما باید مطمئن شوید که تلویزیون به خوبی نصب شده و آسیبی آن را تهدید نمی کند.

نحوه اندازه گیری اندازه «VESA»

در راهنمای انتخاب بهترین براکت باید بگوییم اندازه های «VESA»، استاندارد است. شما بایستی ابتدا اندازه تلویزیون خود را پیدا کنید. اگر تلویزیون تان ۳۳ اینچی است، براکت های ۳۳ اینچی را خریداری کنید. این اندازه ها ممکن است با تلویزیون شما هم خوانی نداشته باشد، در نتیجه، بهتر است که براکت هایی را خریداری کنید که قابلیت تنظیم شدن دارند. به همین علت است که شما ابتدا باید مطمئن شوید که اندازه تلویزیون تان با استاندارد های انجمن الکترونیک ویدیویی هماهنگ است یا خیر؛ اگر جواب شما خیر بود، می توانید از دیگر انواع براکت ها استفاده نمایید.

اندازه گیری اندازه «VESA»

انواع براکت تلویزیون

یکی از دیگر مواردی که در راهنمای انتخاب بهترین براکت مطرح است، نوع مورد نیاز می باشد. براکت تلویزیون، چهار نوع دارد، که شامل: ثابت، متحرک، سقفی و کج است. شما باید بر اساس مدل تلویزیون خود، یکی از این مدل ها را انتخاب کنید. در ادامه، با آن ها بیشتر آشنا می شوید.

  • براکت های ثابت: از راحت ترین و مقرون به صرفه ترین براکت ها می توان به براکت ثابت اشاره کرد. این دسته از براکت ها می توانند تلویزیون های سنگین وزن را به راحتی تحمل کنند. آن ها معمولا موازی و نزدیک به دیوار هستند. برای کسانی که قصد دارند تا به صورت مستقیم رو به روی تلویزیون بنشینند، مناسب تر است. از آن جایی که پایه براکت، ثابت می باشد، لازم است بدانید که آن ها، غیر قابل تنظیم و تغییر هستند.

 

  • براکت های متحرک: به عنوان راهنمای انتخاب بهترین براکت اگر نیاز به انعطاف پذیری دارید، این دسته از براکت ها انعطاف پذیری بالایی دارند و می توانید صفحه آن ها را متناسب با زاویه خودتان تنظیم کنید. شما می توانید به صورت عمودی و افقی، تلویزیون را بچرخانید. پایه های براکت های متحرک، قیمت زیادی دارند و حتی نصب آن ها پیچیده تر می باشد. با این حال، بهترین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند در زوایای مختلف تلویزیون خود را مشاهده کنند.

 

  • براکت های سقفی: اگر دیوارهای شما سست است، یا فضای کافی برای نگهداری تلویزیون ندارید، براکت سقفی مناسب شما می باشد. شما می توانید آن ها را به صورت ۳۶۰ درجه حرکت دهید.

 

  • براکت های کج: قیمت براکت کج، کمی گران تر از براکت ثابت است. نصب پایه های آن راحت بوده، ولی، باید از دیوار فاصله بیشتری داشته باشد. تفاوت این براکت با بقیه، در امکان شیب دار کردن آن است. برای کسانی که نور تلویزیون اذیت شان می کند و می خواهند تلویزیون خود را کمی به پایین متمایل کنند، راهنمای انتخاب بهترین براکتاین مدل را پیشنهاد می کند.

ملاك بهترين براكت

در این مقاله شما را با دستورالعمل های مختلف راهنمای انتخاب بهترین براکت آشنا کردیم. اگر نیاز به خرید پایه دیواری تلویزیون یا سایر ملزومات تلویزیون دارید می توانید از طریق سایت پیکاوکالا اقدام کنید.

منبع: diy

سوالات متداول

براكت كج گران تر است يا براكت ثابت؟

قیمت براکت کج، کمی گران تر از براکت ثابت است.

انواع براكت تلويزيون كدام است؟

براكت ثابت، سقفی، كج و متحرك انواع آن می باشند.

اندازه VESA چیست؟

شما به کمک «VESA» می توانید بهترین براکت را خریداری کنید. هر براکتی باید عدد یکسانی با مشخصات تلویزیونی شما داشته باشد.

 

 

نظر خود را بنویسید

whatsapp