پیکاوکالا فروشگاه اینترنتی ملزومات الکتریک و الکترونیک
تلفن همراه: 09124679031
جستجو

روش تنظیم کنترل همه کاره برای تلویزیون ها و دستگاه های مختلف

روش تنظیم کنترل همه کاره برای تلویزیون ها و دستگاه های مختلف

با توجه به اینکه تعداد شرکت های سازنده دستگاه های صوتی و تصویری در سال های اخیر افزایش یافته اند، نیاز مشتریان به ریموت کنترل هم به عنوان وسیله ای مصرفی رو به افزایش است. اگر به این مسائل توجه کنیم، می بینیم که به دلیل عدم پشتیبانی برخی از محصولات وارداتی توسط اشخاص و یا شرکت های وارد کننده، برخی از مدل های کنترل بسیار کمیاب و در بعضی موارد کاملا نایاب هستند. به همین دلیل خرید و تنظیم کنترل همه کاره می تواند برای افراد بسیار کارامد باشد.

از آنجا که تنظیمات اکثر دستگاه های جدید توسط ریموت کنترل صورت می گیرد، روش تنظیم کنترل همه کاره برای تلویزیون ها و دستگاه های مختلف نیازمند یک راهنمای درست است. در ضمن اگر قصد خرید کنترل ماهواره و تلویزیون را دارید، می توانید از طریق پیکاوکالا اقدام نمایید.

روش تنظیم کنترل همه کاره برای تلویزیون ها و دستگاه های مختلف

کنترل دستگاه های مختلف دارای فرکانس های مختلف و متفاوتی می باشند و کنترل همه کاره قابلیت تغییر فرکانس را با استفاده از آی سی متغیر دارا می باشد. برای تنظیم کنترل همه کاره به روش درست، در ادامه به نحوه تنظیم چند نمونه از این دستگاه ها می پردازیم:

روش ست کردن کنترل همه کاره LCD مدل 1210 یا مادر ال سی دی

یکی از مدل های کنترل ال سی دی، کنترل همه کاره مدل 1210 می باشد . این مدل ریموت کنترل با دو عدد باطری نیم قلمی AAA فعال می گردد و آن را به چهار روش می توان روی تلویزیون LCD و LED تنظیم و استفاده نمود .

روش تنظیم کنترل همه کاره

  • تنظیم کنترل مدل 1210 بر اساس برند دستگاه

برای تنظیم کنترل همه کاره، اگر پشت قاب کنترل را نگاه کنید، جدولی می بینید که در آن نام برند نوشته شده و مشخص گردیده که کدام کلیدها را باید با هم بفشارید تا فرکانس کنترل روی برند مورد نظر تنظیم گردد. به عنوان مثال، اگر تلویزیون LCD شما برند LG باشد، بعد از گذاشتن باطری داخل کنترل، اگر دکمه ی SET را با دکمه ی 1 بصورت همزمان بفشارید، چراغ قرمز روی کنترل 2 بار چشمک می زند و بطور اتوماتیک روی فرکانس LCD ال جی تنظیم می گردد.

SET+1= LG

  • تنظیم با استفاده از کد دفترچه ی راهنما

برای تنظیم کنترل همه کاره چنانچه برند تلویزیون شما در جدول برندها نبود، می توانید کد سه رقمی مربوط به فرکانس کنترل خود را از روی دفترچه ی راهنمای مربوط به کنترل پیدا نموده و آن را به روش زیر در کنترل همه کاره LCD مدل 1210 وارد کنید. ابتدا دکمه ی SET و POWER را به صورت همزمان با یکدیگر فشار می دهید، تا چراغ قرمز روی کنترل به طور یکسره روشن گردد. سپس کد سه رقمی که در دفترچه پیدا کرده بودید را وارد می کنید؛ بعد از وارد کردن کد، چراغ LED قرمز بصورت اتوماتیک خاموش می گردد و کنترل آماده ی کار روی دستگاه شما می باشد.

برای اطلاع از قیمت محافظ صفحه تلویزیون از طريق پيكاوكالا اقدام كنيد.

  • ست کردن کنترل همه کاره با استفاده از سرچ دستی

از جستجوی فرکانس دستی هم می توان برای تنظیم کنترل همه کاره استفاده کرد. ابتدا تلویزیون خود را روشن کنید و کنترل را روبروی تلویزیون بگیرید و دکمه ی SET و POWER را به صورت همزمان نگه دارید، تا چراغ LED قرمز روی کنترل روشن گردد. سپس هر 3 یا 4 ثانیه یکبار دکمه ی CH+ را یک بار می فشاریم؛ با هر بار فشار دادن دکمه ی CH+ یک فرکانس جدید به سمت تلویزیون شما ارسال خواهد شد. باید چشم خود را از صفحه ی تلویزیون برندارید تا هر زمان که کانال تلویزیون عوض شد، مجدد دکمه ی ست را یک بار دیگر فشار داده و بردارید تا فرکانس مورد نظر در کنترل ذخیره گردد.

سپس کنترل را روی تلویزیون تست می کنید و اگر همه ی دکمه ها سر جای خود بود و روی تلویزیون کار می کرد، یعنی پروسه ی تنظیم با موفقیت انجام شده و کنترل تنظیم گردیده است. اگر تمامی دکمه ها کار نمی کرد، باید مجدد اعمال بالا را تکرار کنید، تا یکی از کدهای داخل کنترل همه کاره LCD مدل 1210 روی فرکانس تلویزیون شما تنظیم گردد.

روش ست كردن کنترل همه کاره

  • تنظیم با استفاده از سرچ اتوماتیک

نحوه تنظیم کنترل همه کاره به این صورت است که ابتدا تلویزیون خود را روشن می کنید، کنترل را روبروی آن می گیرید و دکمه ی SET و POWER را به صورت همزمان با یکدیگر فشار می دهید، تا چراغ قرمز روی کنترل به صورت یکسره روشن گردد، سپس یک بار دیگر دکمه ی " POWER " را بفشارید، در این حالت کنترل بصورت اتوماتیک هر 3 ثانیه یکبار فرکانس جدیدی به سمت تلویزیون شما ارسال می کند.

ست کردن کنترل همه کاره LCD مدل 1098

یکی از مدل های محبوب دیگر انواع کنترل همه کاره، مدل 1098 می باشد که در ادامه به روش تنظیم کنترل همه کاره برای تلویزیون ها و دستگاه های مختلف می پردازیم.

  • تنظیم به کمک برند دستگاه

اگر بالای برخی از دکمه های کنترل را نگاه کنید، برندهایی را که در بالای آن ها نوشته شده، ملاحظه می کنید. جهت تنظیم ریموت کنترل بر روی دستگاه خود، اگر نام برند دستگاه شما بالای یکی از دکمه های کنترل نوشته شده باشد، کافیست تلویزیون خود را روشن کنید و دکمه ی مورد نظر را فشرده نگه دارید تا کنترل به فاز تنظیم فرکانس وارد شود. همزمان به صفحه ی تلویزیون نگاه کنید تا هر زمان که علامت ولم صدا روی صفحه ی تلویزیون نمایان شد، دست خود را سریعا از روی دکمه ی برند بردارید.

 چنانچه  علامت ولم روی صفحه ی تلویزیونتان نمایان شد و شما دست خود را برنداشتید و یا کنترل روی تلویزیون هیچ عکس العملی انجام نداد، اعمال فوق را مجددا تکرار نمایید، تا نتیجه ی مورد نظر حاصل گردد. چنانچه دکمه ی برند مورد نظر روی کنترل نبود، می توانید از دکمه ی SOURCE که مساوی با برندهای دیگر است استفاده فرمایید.

  • ست بصورت اتوماتیک

 در این روش تنظیم کنترل همه کاره که به آن سرچ اتوماتیک می گویند، باید کنترل را روبروی تلویزیون  نگه داشته و دست خود را روی دکمه ی ست نگه دارید، هر زمان علامت ولم صدا روی صفحه ی تلویزیون ظاهر شد، دست خود را از روی دکمه ی ست برمی داریم. حالا کنترل همه کاره LCD مدل  1098 آماده ی استفاده می باشد.

  •  ست کردن دستی

در این روش تنظیم کنترل همه کاره، دکمه ی ست و خاموش را با هم بفشارید تا چراغ روی کنترل روشن شود. بعد از آن کنترل را روبروی تلویزیون نگه داشته و هر 4 ثانیه یک بار دکمه ی ولم + را فشار دهید. همزمان به صفحه ی تلویزیون نیز، توجه داشته باشید، تا هر زمان علامت ولم روی صفحه ظاهر شد دیگر دکمه ی ولم + را نزنید و به جای آن دکمه ی SET  را یک بار بفشارید تا تنظیمات در کنترل همه کاره LCD مدل 1098 ذخیره گردد.

نحوه كار با كنترل های همه كاره

تنظیم کردن کنترل همه کاره گیرنده مرکزی مدل 442+ روی دستگاه به چه شکل است

نحوه تنظیم کنترل همه کاره در مدل 442+ مشابه نحوه ست کردن کنترل همه کاره LCD مدل 1210 می باشد. بنابراین می توانید طبق دستورالعمل بالا عمل کنید.

کنترل همه کاره را از کجا تهیه کنیم؟

اگر شما هم کنترل دستگاه گیرنده مرکزی خود را گم کرده اید و در یافتن کنترل دستگاهتان با مشکل مواجه شدید یا نیاز به استفاده از کنترل همه کاره دارید، این محصول گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای شماست.  یادتان باشد برای خرید این کنترل متحمل هزینه های بسیار گزاف نشوید. فروشگاه اینترنتی پیکاوکالا فروش کنترل ماهواره را با بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت و معتبرترین گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

فروشگاه پیکاوکالا

سوالات متداول

  • كنترل همه كاره را چگونه می توان تهيه كرد؟

فروشگاه اینترنتی پیکاوکالا انواع كنترل همه كاره را ارائه می دهد.

  • به چند روش می توان كنترل همه كاره را تنظيم كرد؟

به سه روش دستی، اتوماتيك و با استفاده از برند دستگاه می توان تنظيمات را انجام داد.

  • اگر برای تنظیم کنترل همه کاره  برند تلویزیون در جدول برندها نبود، چه بايد كرد؟

می توان کد سه رقمی مربوط به فرکانس کنترل خود را از روی دفترچه ی راهنمای مربوط به کنترل پیدا نمود.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات 31

سلام چرا ریموت واسه کنترل کرد فنیچ‌نیست
۱۴۰۲/۴/۲۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، چون هنوز یدکش داخل بازار وارد نشده ، به همین دلیل کمیابه

سلام
من تلویزیون م استارست هستش بوردش عوض شده. کنترل جدید رو میخوام ست کنم ولی نمیشه
۱۴۰۲/۵/۱۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

برای حل این مشکل باید از کنترل های همه کاره استفاده کنید مثل ۱۲۱۰ و یا ۱۱۹۰ و یا ۱۰۹۸

واقعا دمتون گرم خیلی راهنمایی خوبی بود
۱۴۰۲/۶/۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

ممنون از توجه و دقت شما

من کنترل 1210 دارم اما کد ها دستمونو نداره میشه کد هاردستونن. بدید
۱۴۰۲/۶/۱۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

کنترل 1210 به وسیله ی سرچ کار میکنه نه با کد دادن

با سلام ال ای دی من مارک الیو هست کنترل همه کاره مدل v_1190 خریدم الان چجور ست کنم با تشکر
۱۴۰۲/۷/۱۵
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام دکمه ست رو با دکمه ی خاموش همزمان بفشارید ، چراغ روی کنترل روشن میشه ، بعد جلوی تلویزیون روشن یکبار یکبار دکمه ی کانال + را فشار بدید ، هر وقت کانال تلویزیون عوض شد ، یعنی کنترل ست شده و برای ذخیره باید یکبار دکمه ی ست رو به تنهایی فشار بدید.

سلام کد کنترل ۱۰۳۳فراموش کردم چکار کنم کدش چنده ممنون
۱۴۰۲/۷/۲۵
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام در قسمت وبلاگها میتوانید مقاله ی مربوط به روش استفاده از کنترل 1033 را بخوانید .

سلام تلویزیون من آکسون کنترل مادر خریدم کار نمیکنه یک راهنمای کنید ممنون
۱۴۰۲/۷/۲۸
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

در حال حاضر خود کنترل آکسون در بازار موجود هست ، وقتی خود کنترل موجود باشد ، دیگر نیازی به استفاده از کنترل همه کاره نیست .

سلام کنتور ۱۰۹۸ چگونه روی دلستار نصب ش کنم هرکاری می کنم نمی شود
۱۴۰۲/۸/۳
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

از کنترل همه کاره 1210 استفاده کنید

سلام ایاکنترل همه کاره برای سایر دستگاهها مثل ضبط اتومبیل ویامانیتوراتومبیل قابل استفاده هست ؟
۱۴۰۲/۸/۸
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، برای ضبط اتومبیل کنترل همه کاره ی دیگری وجود دارد که مخصوص استفاده روی رادیو پخش اتومبیل است .

درود یه کنترل مادر میخاستم مارکش گلد فینچ هست
۱۴۰۲/۹/۲
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، خود کنترل گلد فینچ در بازار موجود هست ولی در صورت نیاز به کنترل همه کاره میتوانید از کنترل همه کاره 1098 یا کنترل همه کاره 1210 استفاده کنید .

سلام دستگاه دیجیتال هست با کنترل همه کاره ۱۰۳۳ این دستوراتی که گفتین انجام دادم ولی بعد چند دقیقه یه صفحه میاد  که بالاش نوشته تایمر وپایینش هم چهار تا دکمه قرمز وسبز وابی با نشانگر ماوس کنترل میاد لطفا راهنمایی کنید یا چجوری ست کنم
۱۴۰۲/۹/۱۰
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، برخی مواقع فرکانسهای داخل کنترل همه کاره با دستگاه مچ نمیشن ، تعویض نوع و مدل کنترل همه کاره میتونه مشکل رو حل کنه

سلام تلوزیون ال سی دی مدل دوو  با کنترل همه کاره  چطوری روشن کنم؟
۱۴۰۲/۹/۱۳
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، هر مدل کنترل همه کاره دستورالعمل استفاده ی مخصوص به خودش رو داره ، شما باید از دستورالعمل هایی که در قسمت وبلاگ سایت پیکاوکالا برای استفاده از کنترل های همه کاره قرار داده شده استفاده بفرمایید تا کنترل روی دستگاه مورد نظرتون تنظیم و ست بشه

سلام تلوزیون ال سی دی مدل دوو رو چطوری با کنترل همه کاره روشن کنم؟
۱۴۰۲/۹/۱۳
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، هر مدل کنترل همه کاره دستورالعمل استفاده ی مخصوص به خودش رو داره ، شما باید از دستورالعمل هایی که در قسمت وبلاگ سایت پیکاوکالا برای استفاده از کنترل های همه کاره قرار داده شده استفاده بفرمایید تا کنترل روی دستگاه مورد نظرتون تنظیم و ست بشه

سلام وعرض ادب واحترام

یک کنترل ۱۲۱۰روی تی وی شهاب به روش ابتدا دکمه پاور وست وسپس پاور گرفتم دکمه ولوم امد فورا دست از روی پاور برداشتم روی ست گذشتم الان به خوبی کار میکند
کنترل بعدی خریدم روی همین ست کنم تا مرحله ولوم میاد اما ذخیره نمیشه علت چی هست ممنون ومتشکر
۱۴۰۲/۹/۱۵
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ممکن است کنترل ایراد داشته باشد ، جهت اطمینان بابت سالم بودن کنترل ، از روش سرچ دستی استفاده فرمایید .

برای ما اصلا کنترل دسگاه هیچی بالا نمیاره
۱۴۰۲/۹/۱۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

اگر تمامی روش های تنظیم را استفاده کردید و پاسخی دریافت نمودید ، بعضی مواقع باید کنترل خود را تعویض کنید ، بطور مثال گاهی یک دستگاه با کنترل همه کاره 1098 ست و تنظیم میگردد ولی با کنترل 1210 عکس العملی نشان نمیدهد ، در این شرایط بهتر است کنترل را با نوع دیگری تعویض کنید .

من تلویوزین ۴۳ کونیکا دارم هر کاری می کنم کنترل همه کاره تنظیم نمشه لطفن راهنمایم کنید
۱۴۰۲/۹/۱۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

کنترل همه کاره از برند دیگری را تست و استفاده کنید .

با سلام
من کنترل RM_L1388خریدم الان چجوری تنظيم کنم رو تلویزیون Horion؟
۱۴۰۲/۹/۲۲
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، از دفترچه ی راهنمای مربوط به خود کنترل استفاده فرمایید چون دستورالعمل کنترل های مختلف با یکدیگر متفاوتند .

سلام تلویزیون ما بایومین هست کنترل‌ همه کاره کد۱۲۱۰ خريدم کارنمیکنه باروشهایی گفته شده هم کارنمیکنه
۱۴۰۲/۹/۲۲
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، گاهی پروسه ی تنظیم طول میکشد و ما با فکر اینکه تنظیم نمیشود از ادامه ی کار منصرف میشیم ، اگر تمامی روشها را به طریق درست و از سر حوصله امتحان کردید و نتیجه نگرفتید باید برند و نوع کنترل همه کاره ی خود را تعویض کنید چون ممکن است فرکانس دستگاه شما بصورت پیش فرض داخل کنترل همه کاره نباشد .

سلام تلویزیون سیرا خریدم بردش سوخت برد عوض کردم بعد چند هفته کنترل دیگه کار نمیکنه باید چی کار کنم برد عوض کنم ... بدترین مارک همین سیرا است چه قد من خرج این کردم
۱۴۰۲/۹/۲۸
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، توصیه ی ما به شما این استکه بطور کلی از برندهای معتبر و دارای پشتیبانی مناسب مثل ال جی ، سونی ، سامسونگ ، تی سی ال و شهاب استفاده کنید تا در زمینه ی تعمیرات و پشتیبانی قطعات با مشکل مواجه نشوید ، اما در مورد مشکل شما ، گاهی اوقات نوع مدار تعویضی با مدار قبلی متفاوت است و بنابراین کنترلی که روی آن برد کار میکند نیز متفاوت خواهد بود ، پس نیاز به تعویض کنترل است . مگر اینکه برد تعویض شده نیز ایراد فنی داشته باشد .

کنترل تلوزیون دستگاه NEOS  کجا گیر میاد یا کنترل مادر این دستگاه چیه
۱۴۰۲/۹/۳۰
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، کنترل دستگاه مورد نظر شما کمیاب است ، شما میتوانید برای رفع این مشکل از کنترل همه کاره مدل 1190 استفاده فرمایید .

سلام عزیزان زحمت کش.... کنترل من مربوط به تی وی ال جی از نوع کنترل جادویی میباشد... میخواستم بدونم چطوری میتونم تهیه کنم ایا دست دوم.. یا جایگزین برای این کنترل است... البته با قیمت.... سپاسگذارم
۱۴۰۲/۱۰/۵
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، برای کنترلی که فرمودید ، هم کنترل دستی معمولی هست و هم کنترل موس دار فیک و اصلی ، کنترل ال جی رو میتونید از فروشگاه های معتبر تهیه فرمایید یا از سایت پیکاوکالا به آدرس https://peikavkala.com تهیه فرمایید

سلام تلویزیون من نیکاست چه کنترلی باید براش بگیرم کنترل خودش تو اسباب کشی گم شده ممنون میشم کمک کنید
۱۴۰۲/۱۰/۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام ، شما میتوانید از کنترل همه کاره 1210 یا کنترل همه کاره 1098 استفاده فرمایید .

سلام.  ال سی دی برند utex ترکیه دارم. کنترلش خراب شده و هیچ جا پیدا نمیکنم. ممنون میشم راهنمایی کنید
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

میتونید از کنترل همه کاره مدل 1190 استفاده بفرمایید

با سلام ..دستگاه تلویزیون من امپریال هستش و کنترل همه کاره v_1190گرفتم با هیچ روشی ست نمیشع ..کنترل خودشو چ جوری باید پیدا کنم
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام اگر تصویری از کنترل اصلی دستگاهتون دارید به شماره واتساپ  09900200515 ارسال کنید تا راهنماییتون کنیم

سلام.برای مونیتور 10اینچbooster باتوجه به نبودن کنترل در بازار چه مدل  کنترلی مناسب است؟باتشکر وسپاس
۱۴۰۲/۱۱/۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

با سلام باید از کنترل های همه کاره ۱۰۹۸ یا ۱۲۱۰ استفاده فرمایید

سلام چرا کنترل کار نمیکنه چه کدی بزنم کمکم کنید!!
۱۴۰۲/۱۱/۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، دوست عزیز هر کنترلی بنا بر شرکت سازنده و آی سی بکار رفته در آن کدهای مخصوص به خود را دارد ، لطفا از دفترچه ی راهنمای خود کنترل استفاده فرمایید

سلام تلویزیون من بایمن هست و کنترلش خراب شده و بعضی از دکمه هاش کار نمیکنه چجوری میتونم برای این تلویزیون کنترل همه کاره رو تنظیم کنم؟
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، روش ست کردن به نوع کنترل همه کاره بستگی دارد ، همه ی کنترل های همه کاره دارای دفترچه ی راهنمای تنظیم هستند ، لطفا از دفترچه ی راهنمای کنترل استفاده فرمایید .

سلام تلوزیون 24 اینچ مارک سوپرجنرال خریدم  که کوچک وسیار باشه کنترل نداشت الان روشن که میکنم پیام قفل رابازکنید میاد وهردمه پشت تلوزین را میزنم همین پیام تکرارمیشهولی ریسیور ودی وی دی که وصل میشه روی تلوزیون نشان میده وپخش میکنه.کنترلی که مطمئنا به ااین تلوزیون بخورد موجوددارین برای خرید چکارکنیم واین مشکل قفل راچه طورمیشه حل کرد.ممنونم  سوپرجنرال مدل led2410b
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، برای حل این مشکل میتوانید از کنترل همه کاره ۱۲۱۰ استفاده فرمایید و این کنترل را روی دستگاهتان ست و استفاده کنید ، باید قفل را با استفاده از کنترل باز کنید

سلام تلویزیون جی پلاس چگونه  روی کنترل باید ست بشود متشکرم از پاسخنان
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، با استفاده از دفترچه ی راهنمای کنترل ، می‌توانید کنترل همه کاره را روی دستگاهتان ست کنید ، روش ست شدن بستگی به نوع کنترلتان دارد

درود ایا امکان استفاده کنترل های همه کاره برای برند MAX وجود دارد ؟ کدام مدل کنترل ؟
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام بله میتوانید از کنترل همه کاره مدل 1210 استفاده فرمایید .

سلام. میشه بفرمایید چرا کنترل      smash L1508V  برای تلویزیون صنام قابل ست شدن نیست ؟‌
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام ، کنترل های همه کاره چند نوع هستن برای استفاده روی تلویزیونهای برند داخلی بهتره از کنترل همه کاره مدل 1190 استفاده فرمایید .

whatsapp